Jau keletą mėnesių daugelį marketingo specialistų ir svetainių savininkų trikdo Google paslėpti duomenys plačiai naudojamam Google Analytics’e. Analizuojant raktinius žodžius, pagal kuriuos į svetainę ar el. parduotuvę ateina lankytojai, dažnai viršutinėje eilutėje matome (not provided) (nuėję į “Traffic Sources -> Overview” tikrai atkreipsite dėmesį). Ką tai reiškia?
Po (not provided) slepiasi apsilankymai vartotojų, kurie atėjo į jūsų svetainę prisijungę prie savo Google paskyros (gmail.com, Analytics, AdWords ar kt.). Tokių Google vartotojų vedamos paieškos nuo kitų akių apsaugotos SSL (Secure Sockets Layer) protokolo, t.y. jos šifruojamos ir organinį srautą analizuojantiems paskyros savininkams nėra matomos. Tai neleidžia susidaryti pilno paieškų vaizdo – nežinia, lankytojai atėjo per “brandines” paieškas ar ne. Atėjusių per Google AdWords reklamą paieškos nėra šifruojamos, tad jas matyti galima. Daugiau apie šią Google taikomą “privatumo išlaikymo” priemonę galima pasiskaityti čia.
Nieko stebuklingo čia nepadarysi, bet šį tą – įmanoma. Nors nebegalima matyti tikslių raktinių žodžių, galima nuspėti, kokios paieškos frazės vedamos, pasirinkus stebėti nukreipimo puslapius:
Atsidarius atitinkamą savo svetainės puslapį, jau galima daryti tam tikras prielaidas, o gal net ir išvadas (priklauso nuo to, kiek prekių/paslaugų pateikta tame puslapyje, keliems raktiniams žodžiams optimizuota).
Taip pat galima sukurti patikslintą segmentą, apimantį tik (not provided):
Kai toks segmentas sukurtas, jį galima naudoti daugelyje paskyrų. Kad pasiekti reikiamą informaciją, tereikės nueiti į nukreipimo puslapių ataskaitas:
Neabejojame, kad problemai aštrėjant, įvairių pjūvių kaip bent kiek minimalizuoti (not provided) žalą interneto marketingo specialistams ir visiems tinklapių savininkams, bus rasta ir daugiau. O kol kas daugiau informacijos galima rasti nebent tokių pačių Google Analytics naudotojų bloguose, tokiuose kaip šis.
1 Comment
Pingback: Google Analytics ir SEO. Kaip išmatuoti SEO optimizacijos efektyvumą naudojantis Google Analytics? | SEM.LT blog’as