Ką reikėtų apsvarstyti, kuriant elektroninę parduotuvę

2

e-komercijaInternetinės parduotuvės tampa vis populiaresniu verslu, ypač tarp jaunesnių verslininkų, siekiančių greitai ir sąlyginai nebrangiai pradėti savo nedidelį verslą. Kad galėtum susikurti internetinę parduotuvę, dabar užtenka neblogų internetinių svetainių kūrimo žinių, kelių šimtų ar tūkstančių Eurų (priklausomai nuo užmojų) bei, žinoma, laiko. Iškart pabrėžiame, jog nekalbame apie rinkos tyrimus, produktų paiešką, pirkimą ir panašaus tipo darbus. Jiems reikia atskirų žinių ir sugebėjimų. Grįžtant prie internetinių parduotuvių kūrimo, nusipirkti platformą ir ant jos pastatyti (ar vėlgi tiesiog nusipirkti) dizainą, jau tikrai nebėra stebuklas. Bet ar tai garantuoja sėkmę? Tikrai ne. Paprastą internetinę svetainę šiais laikais galima susikurti per valandą ar net mažiau, bet čia atsiranda kitas svarbus klausimas: kas iš to? Šlovė ir turtai? Vargu. Juk dažnai, kai kažkas atrodo per lengva, vadinasi, kažkas ne taip.

Šiame straipsnyje apžvelgsime pagrindinius aspektus, kuriems reikia skirti daugiau dėmesio, kuriant internetines parduotuves. Tam, kad nebūtų per lengva, kad būtų kokybiška. O straipsnio pabaigoje aptarsime ir keletą labai svarbių smulkmenų.

Platformos pasirinkimasecommerce-platforms

Elektroninės parduotuvės platforma – tai sistema, leidžianti internete sukurti tam tikro dydžio produktų bazę, kuriuos vartotojai gali įsigyti internetu, per platformoje integruotą mokėjimo sistemą. Vienas svarbesnių internetinės parduotuvės finansinės sėkmės faktorių – teisingas platformos pasirinkimas. Renkantis e-parduotuvės platformą, rekomenduojame apsvarstyti šiuos dalykus.

Kiek žinių reikalauja platforma?

E-parduotuvių platformų pasiūlymų rasite begalę ir labai skirtingų. Vienas iš svarbių klausimų, kurį turite sau užduoti: kokio sudėtingumo platformą aš/mano komanda pajėgs tinkamai valdyti? Prieš įsigyjant platformą patartina išsianalizuoti, kokia yra platformos sąsają (eng. interface), kaip vykdomas produktų sukėlimas, informacijos koregavimas, mokėjimų administravimas.

Kokios yra platformos galimybės?

Renkantis platformą svarbu ne tik atsižvelgti į jos funkcionalumą dabartiniams poreikiams, tačiau pagalvoti apie ateities planus. Vertėtų išsiaiškinti, koks yra platformos pajėgumas ir, ar ji vis dar bus tinkama, jei jūsų verslas išsiplės du ar tris kartus. Žinoma, verslui išaugus platformą būtų galima pakeisti, tačiau tai reikalaus daug pastangų, finansų bei rizikos. Planavimas į priekį gali padėti išvengti daug nesklandumų bei užtikrinti sklandžią verslo plėtrą. Taip pat reikėtų nepamiršti atsižvelgti į tokius faktorius, kaip:

  • Platformos funkcionalumas nuolaidų, išpardavimų ar specialių pasiūlymų metu.
  • Kokie analitiniai duomenys yra prieinami ir kaip jie yra pateikiami.
  • Koks yra platformos gylis ir apimtis (kiek galite turėti produktų vienoje kategorijoje ar sub-kategorijoje, kiek sub-kategorijų galite turėti).
  • Kokios yra filtravimo funkcijos ir galimybės.
  • Kaip atrodo ir veikia apmokėjimo sistema.
  • Ar yra prekių vertinimo, atsiliepimų funkcionalumas.
  • Koks yra platformos pritaikomumas mobiliesiems įrenginiams.

Platformos kūrėjų/tiekėjų teikiama pagalba

Pradedant naudotis nauja e-komercijos platforma, shopify platformaneabejotinai, gali iškilti klausimų ar abejonių, į kurias norėsite sulaukti greito ir konstruktyvaus atsakymo. Taigi, jei tik yra galimybė, prieš įsigyjant platformą rekomenduotina pažiūrėti kaip veikia „live chat“, forumas, el. laiškai ar kitos priemonės, kurių dėka galėsite bendrauti su pagalbos centru. Užduokite keletą klausimų apie platformą naudodami skirtingus užklausų kanalus, pasižiūrėkite, kaip greitai sulauksite atsakymo ir, koks jis bus. Bendrą vaizdą galite susidaryti ir apsilankę pagalbos centro forume (jei toks yra) bei pasižiūrėję, kokiu greičiu yra reaguojama į pateiktas užklausas.

Ar platforma saugi? 

Kad ir kokia graži ir tobula atrodytų svetainė, vienas PCI compliantsvarbiausių jos elementų yra atsiskaitymo už prekes taškas, kuris dažnai gali tapti negailestingu verslo skandintoju. Saugumas internete – didelė problema ir karšta tema. Į bet kokius nesklandumus atsiskaitant lankytojai žiūri itin įtariai. Atsiskaitymo puslapis bei sistemos veikimas turi ne tik atrodyti patikimai, bet ir būti patikimas. Įsitikinkite, jog sistema pilnai atitinka PCI (Payment Card Industry) standartus ir pasidomėkite, kokias garantijas suteikia platformos ar mokėjimo sistemos tiekėjas.

Svetainės funkcionalumas ir viešinimas

Prieš kuriant e-komercijos verslą taip pat vertėtų pagalvoti apie tai, kaip apskritai atrodys Jūsų svetainė ir prekinis ženklas (ne dizaino, tačiau funkcionalumo prasme).

Logotipas

Gal kam pasirodys, jog tai smulkmena ar nereikšmingas dalykas, tačiau aiškus Jūsų prekinio ženklo atvaizdavimas svetainėje yra tiesiog būtinas (ir ne tik žinomumo prasme). Kiekvienas lankytojas nori ir turi žinoti, iš ko jis perka prekę, tad apsiriboti vien skiltimi „Apie mus“ gali ir nepakakti. Tai ypač galioja mažesniems, tik susikūrusiems verslams, kurių pagrindinis dėmesys būna nukreiptas į produktų asortimentą ir jo didinimą.

Turinys

Kad ir kaip būtumėte susikoncentravę į asortimento plėtrą, nepamirškite, jog e-parduotuvė tai ne MAXIMA ar TOPO CENTRAS. Kodėl ne? Skirtingai nei fizinėje parduotuvėje, pirkdamas internete, lankytojas dažnai turi daugiau laiko, noro, valios ir galimybių tuscias puslapis (1)išsamiau pasidomėti perkamais produktais bei apie juos surasti visą reikiamą informaciją. Jei jos neras Jūsų svetainėje, galbūt ras kitoje, kuri, neduok dieve, taip pat pardavinės tą patį produktą už tokią pat ar žemesnę kainą. Štai dar vienas potencialus klientas, kuris galėjo virsti tikru klientu, jei nebūtumėte pagailėję prekės aprašymo ar patalpinto produkto apžvalgos video. O daugiau pagalvojus supranti, jog galbūt prarandi nemažai klientų, kurie ieškodami daugiau informacijos užklydo ir į Jūsų svetainę (tik, deja, ten irgi nieko nerado). Kartais į turinio kūrimą žiūrima pro pirštus, tačiau kada paskutinį kartą internete pirkote produktą, matydami tik jo paveikslėlį (o juk kartais ir jo nebūna)?

Nevertėtų pamiršti ir apie lankytojų generuojamą turinį (user generated content). Kartais teigiami atsiliepimai lankytojams gali reikšti žymiai daugiau nei komercinis turinys. Tiesa, įdiegus prekių atsiliepimų rašymo galimybę, laiko paskirti reikėtų ir parašytų atsiliepimų sekimui ar tvirtinimui, kad nepraslystų nepatenkintų klientų (tokių būna visada) necenzūriniai žodžiai. Nereiktų vengti ir neigiamų komentarų skelbimo. Juk ir prieš perkant automobilį daugiausią įtarimų kelia pardavėjo žodžiai: „Su mašina viskas gerai“.

Galimybės susisiektikontaktai

Internetinėje parduotuvėje ypač svarbu gerai matomoje vietoje nurodyti savo kontaktus. Ir ne tik telefoną,  tačiau ir kitus duomenis (adresą, el. paštą), „gyvosios pagalbos“ internetu (live chat) funkciją. Kuo daugiau skirtingų galimybių susisiekti vartotojas matys, tuo labiau jis pasitikės Jūsų teikiamomis paslaugomis (net jei iš tikrųjų susisiekti dar neteko).

Vidinė svetainės paieška

Vidinė svetainės puslapių bei produktų paieška e-komercijos svetainėse yra labai svarbi detalė. Kuriant ar ruošiant vidinės paieškos nustatymus, svarbu juos padaryti kuo patogesniais vartotojui. Pavyzdžiui, norint, kad paieška rezultatų ieškotų ne pagal pilnai suvestus žodžius, bet pagal žodžių šaknis. Tokiu atveju, nesvarbu ar vartotojas suves „televizorius samsung“, „televizoriai samsung“, „televizor samsung“, paieškos sistema jamauto suggest (1) pateiks tuos pačius rezultatus. Kartais yra daroma klaida, kai paieškos sistema traktuoja pilnus žodžius ir, priklausomai nuo įvestos žodžio galūnės, vartotojas gali gauti arba negauti paieškos rezultatų.

Rekomenduotina apsvarstyti „auto-suggest“ funkciją, kuri, vartotojui vedant užklausą, siūlo galimus pasirinkimus (jie siūlomi atsižvelgus į populiariausias renkamas frazes bei ieškomus produktus).

SEO

Žinoma, kaipgi be SEO. Siekiant išgauti maksimalų įmanomą rezultatą, svarbu ne tik paruošti patogią bei vartotojui draugišką internetinę parduotuvę, tačiau ir, kiek įmanoma, padidinti jos matomumą (surandamumą) paieškos varikliuose. Puslapių turinys, pavadinimai, URL adresų išvedimas (ypatingai su filtrais), nuorodų tinklelio plėtimas, o taip pat ir socialinių profilių valdymas  – visa tai turės itin didelę įtaką Jūsų internetinės parduotuvės matomumui Google paieškoje. Tad neverta tikėtis, jog gera svetainė pati pritrauks srautą. Konkurencija e-komercijos rinkoje kiekvienais metais tik auga, tad siekis užimti aukštesnes pozicijas pareikalaus ne tik daug laiko, bet ir papildomų investicijų.

Didelės smulkmenos

Net jei atrodo, jog visus pagrindinius darbus atlikote puikiai, visada liks keletas smulkmenų, kurių Jūs galite ir nepastebėti, tačiau jas pastebės Jūsų lankytojai.

Beprasmiai arba prastos kokybės paveikslėliai

Pirkdami internete, klientai ne visada yra tikri, ką jie gaus, tad tiek prekės informacija, tiek ir pateikiamiprastos kokybes paveiksliukas (1) paveikslėliai gali turėti didelę reikšmę, renkantis prekes. Vertėtų atkreipti dėmesį į:

  1. Nuotraukų kokybę ir dydį (įsitikinkite, jog nuotraukų kokybė išliks gera, net ir jas padidinus)
  2. Nuotraukų skaičių (reikėtų stengtis produktui priskirti bent kelias nuotraukas)
  3. Nuotraukų unikalumą. Venkite vadinamų „stock images“ – bendrinių paveikslėlių, kurie vaizduoja parduodamą produktą, bet ne konkrečią prekę.

Susiję produktaisusijusios prekes (2)

Atsižvelgdami į lankytojo žiūrimą produktą, nepamirškite jiems siūlyti ir susijusių prekių. Susiję produktai gali ne tik padėti vartotojui surasti tai, ko jam reikia, tačiau ir padidinti pardavimus (ypač, kai ieškoma prekė turi įvairių aksesuarų).

Galimybės dalintis turiniu

Jei vartotojas norės pasidalinti preke socialiniuose tinkluose ir paklausti apie ją draugų nuomonės, ar jis turės lengvą galimybę tai padaryti? Atsakymas turėtų būti – taip. Nepamirškite produktų puslapiuose įdiegti įvairių socialinių medijų dalinimosi mygtukų. Kuo lengviau lankytojai galės dalintis Jūsų turiniu, tuo daugiau šansų, kad jie tai  padarys.

Įvairių elektroninių svetainių kūrėjų sąrašą rasite čia.

Share.

About Author

Jonas Ilevičius

Senior SEO Specialist at Adidas Group.

2 Comments

  1. Ideabooz on

    Labai aktuali tema būtu apie parduotuvių kūrimo kainas, priklausomai nuo pasirinktos platformos. 

Leave A Reply