Kaip išmatuoti SEO optimizacijos teikiamą naudą?

2

Klientai, kurie kreipiasi į mus dėl SEO (svetainės optimizavimo/pritaikymo paieškos sistemoms), dažniausiai turi bent jau bendrą suvokimą apie tai. Kita vertus, ne visi klientai įsivaizduoja, kaip išmatuoti SEO teikiamą naudą, arba išsikelia ne visai realius lūkesčius. Visgi jei svetainė yra optimizuojama, t.y. ji yra pritaikoma paieškos sistemoms ir taip siekiama gerinti jos lankomumo rodiklius, tada labai svarbu žinoti, kaip išsimatuoti SEO optimizacijos teikiamą naudą. Juk kiekvienas nori žinoti, ar jo investicijos atsiperka. Iš dalies į SEO galima žiūrėti kaip į bet kokią kitą reklamos rūšį ir atitinkamai matuoti, ar įmonės investicijos į svetainės optimizavimą atsiperka.

Egzistuoja keletas paprastų būdų, kuriuos naudodami (arba kiekvieną atskirai, arba visus drauge), galite įvertinti, ar Jūsų SEO agentūra ar optimizavimą atliekantis žmogus, tinkamai atlieka savo darbą. Šiame blogo įraše aptarsime, kaip tai galima padaryti.

Vienas paprasčiausių būdų išmatuoti SEO naudą – sekti konkrečios svetainės pozicijas organinės paieškos rezultatuose (SERP‘uose (Search Engine Results Page)). Pavyzdžiui, jei Jūs užsiimate buitinės technikos prekyba, tuomet aukšti reitingai pagal Jums aktualius raktinius žodžius: „buitinė technika“, „viryklės“, „skalbimo mašinos“ ir panašiai, bus vienas iš Jūsų tikslų. Jei optimizuojate svetainę Lietuvos rinkai, tai raktažodžių pozicijas reikia tikrinti Google.lt paieškoje prisijungus per „Naują nežinomą langą“ (angliškai „Incognito“). Inkognito režimas reiškia, jog puslapiai, kuriuos peržiūrite šiame lange, nebus rodomi naršyklės istorijoje ar paieškos istorijoje ir, uždarius visus atidarytus inkognito langus, jie kompiuteryje nepaliks jokių pėdsakų, pavyzdžiui, slapukų. „Google Chrome“ naršyklėje tai galima padaryti – paspaudus ant dešinėje ekrano pusėje esančio laukelio „Customise and control Google Chrome“ ir pasirinkus „Incognito“ išsiskleidžiančiame meniu. Jei pozicijas seksite per kasdien naudojamą naršyklę (ne per „Incognito“), Google Jums pateiks suasmenintus rezultatus pagal prieš tai buvusią naršymo istoriją.

Mes agentūroje SEM.LT naudojame savo sukurtą įrankį Pozicijos.lt, kuris pasirinktos svetainės pozicijas tikrina automatiškai. Taip sutaupome laiko, nes nereikia pozicijų tikrinti rankiniu būdu. Taip pat galime stebėti sekamų raktinių žodžių pozicijų kitimo istoriją, kurią galime palyginti su organinio srauto pokyčiais, pasimatuoti, kaip kito organinio srauto lankytojų skaičius į svetainę gerėjant pozicijoms SERP‘uose.

pozicijos-srautas

Visgi ne visada aukštesnės pozicijos lemia geresnius įmonės rezultatus. Jei svetainė nesutvarkyta, prastai parinkti nukreipimo puslapiai – ar puslapio turinys neatitinka ieškančiojo lūkesčių, tada didėja svetainės atmetimo rodikliai, nėra konversijų (pardavimų, skambučių, užklausų). Dėl to prieš pradedant SEO optimizaciją reikia apmąstyti ir įvertinti ne tik techninius dalykus, bet ir svetainės dizainą, patrauklumą bei prieinamumą lankytojui. Akivaizdu, jog pirmos pozicijos SERP‘uose įmonei neatneš jokios finansinės naudos, jei puslapis neatitiks lankytojo lūkesčių, ir investicija į SEO bus bevertė.

Ilgalaikėje perspektyvoje siūlome kreipti mažiau dėmesio į pasiektas pozicijas SERP‘uose ir daugiau koncentruotis į organinio lankytojų srauto didinimą. Jau publikavome blogo įrašą apie tai, kaip išmatuoti SEO efektyvumą naudojantis Google Analytics. Prisijungę prie savo paskyros, galite aiškiai matyti, ar ir kaip didėja organinis srautas į svetainę. Jei užsiimate elektronine prekyba, galite išsianalizuoti, kaip kito pardavimų skaičius per optimizacijos laikotarpį, kokią finansinę naudą atnešė SEO. Palyginę pasiektas pozicijas SERP‘uose bei Google Analytics duomenis, galite matyti, kokie raktiniai žodžiai bei puslapiai turi daugiausiai konversijų (pardavimų, sulaukia daugiausiai užklausų ir pan.). Lygiai taip pat galite įvertinti produktus (raktažodžius), kurių pozicijos SERP‘uose yra aukštos, bet atmetimo rodikliai dideli, t.y. SEO agentūra/žmogus savo darbą atlieka puikiai, bet pats puslapis nepateisina lankytojo lūkesčių. Vadinasi, reikia tobulinti tikslinį puslapį: pridėti daugiau naudingos informacijos, gerinti navigaciją, įtraukti lankytojus į dialogą ar diskusiją tiek su kompanija, tiek su kitais svetainės lankytojais. Svetainių administratoriai, kurie moka interpretuoti ir išnaudoti Google Analytics teikiamą informaciją, gali pagerinti svetainės rodiklius ir taip gauti didesnę finansinę naudą.

Dar vienas būdas išmatuoti SEO teikiamą naudą yra įvertinti, kaip kinta svetainės techniniai rodikliai per tam tikrą laikotarpį. Visgi pirmiausia reikia žinoti, ką reiškia tam tikros sąvokos ar įrankių pateikiami rodikliai. Vienas paprasčiausių įrankių, kuriuo naudojantis galite sekti svetainės techninės informacijos pokyčius, yra SeoMoz Toolbar. Apačioje pateikti SeoMoz įrankio parodymai www.lrs.lt svetainei.

seomoz

SeoMoz.org sukurtas „moz“ įrankis – geriausias bandymas atkartoti Google ir kitų paieškos sistemų reitingavimo principus. Įrankis susideda iš keleto pagrindinių rodiklių: „PA“ – Page Authority, kuris yra vertinamas skalėje nuo 1 iki 100; „Page mozRank“ – puslapio reitingas; „links“ – nuorodų į svetainę skaičius; „DA“ – domeno autoritetingumas („domain authority“), kuris yra vertinamas skalėje nuo 1 iki 100. Pavyzdžiui, „DA 1” reiškia, jog svetainė neturi ar beveik neturi jokio autoriteto lyginat su kitomis svetainėmis. Tai dažniausiai būdinga visiškai naujiems domenams, kurie turi labai mažai išorinių nuorodų. Jei svetainės „DA 100” – svetainė yra labai autoritetinga, joje skelbiama informacija patikima. Keli tokių svetainių pavyzdžiai: facebook.com, bbc.co.uk, wikipedia.org. Vieni autoritetingiausių domenų Lietuvoje: lrs.lt “DA 78“, delfi.lt „DA 74“, vu.lt „DA 72“. Visgi daugumos Lietuvos domenų DA svyruoja tarp 20-40.

Iš pateikto lrs.lt pavyzdžio matome, kad lrs.lt svetainė yra labai autoritetinga, patikima ir turi daug išorinių nuorodų. Jei lrs.lt svetainės administratoriai nuspręstų svetainę optimizuoti, jie galėtų sekti, kaip kinta minėtieji rodikliai. Jei rodikliai auga, tai SEO optimizacija yra sėkminga. Visgi verta paminėti ir didelį šio įrankio minusą – SeoMoz gana retai atnaujina savo informaciją, tad atnaujintų svetainės rodiklių kartais tenka laukti pusę metų, o kartais ir daugiau.

Trumpai apžvelgus būdus, kaip galima išmatuoti SEO optimizacijos teikiamą naudą, kiekvienas svetainės administratorius gali pats nuspęsti, kuris būdas jam/jai artimiausias. Mums labiausiai patinka antrasis, t.y. naudotis Google Analytics pateikiamais duomenimis ir taip matuoti, ar SEO atsiperka. Gal kas nors naudoja kitokius, nepaminėtus būdus matuodami SEO kampanijos efektyvumą? Lauksime komentarų apačioje.

Share.

About Author

Rasa

Pareigos: Head of SEO, SEO specialistė ir pranešėja. SEO industrijoje Rasa dirba jau daugiau nei penkerius metus, savo žinias nuolat tobulindama tarptautinėse skaitmeninės rinkodaros konferencijose bei seminaruose. Nepriklausomai nuo to, su kokio dydžio įmone dirba, Rasa visada didžiausią dėmesį skiria rezultatui ir ieško labiausiai konkrečioje srityje veikiančių, vertę kuriančių sprendimų.

2 Comments

  1. Darius

    Man atrodo geriausias būdas išsimatuoti efektyvumą – matuoti keletą dalykų:

    1. Kaip Vladas minėjo, stebėti organic srauto pokyčius, t.y. pasilyginti koks jis buvo prieš pradedant svetainės optimizavimą ir koks yra po. Tai lyg ir būtų optimizuotos svetainės tikslas – tačiau srautas savaime nėra pajamos / investicijų grąža.

    2. Skaičiuoti investicijų grąžą pagal kiekvieno optimizuojančio svetainę kliento individualius, labai konkrečius ir išmatuojamus tikslus: pardavimai, užsakymai, užklausos, registracijos, parsisiuntimai ir kt. -> kas toliau veda į pajamas.

    Srauto pokytis, svetainės svorio (“authority”) internete didėjimas – nepaneigiami seo rezultatai, bet juk kiekvienam lengviau ir smagiau susirinkimo metu kaip argumentą turėti aiškiai pamatuotą finansinę naudą ;)

Leave A Reply