Ko išmokau dirbdamas agentūroje ir kliento pusėje?

0

Kiekvienas, dirbantis agentūroje, tikriausiai ne kartą susimąstėt: o kaipgi viskas vyktų kliento pusėje?” Ką ten galima veikti vos su vienu klientu turint tiek pat laiko, kiek paprastai skiriama keliems? Kadangi teko patenkinti šį smalsumą, dalinuosi mintimis apie darbo įmonėje ir agentūroje skirtumus. Svarbu paminėti, jog šiame straipsnyje lyginu darbą sem.lt agentūroje su sporto prekių bei inventoriaus gamintojo Adidas e. komercijos padaliniu. Priklausomai nuo kompanijos tipo ir dydžio, jūsų patirtys gali ženkliai skirtis.

Darbo pobūdis: iššūkiai ir rutina egzistuoja visur

Dirbant agentūroje dažni ir greiti pokyčiai yra normalus dalykas – nauji klientai, lūkesčiai ir tikslai laikui bėgant kone kiekvienam specialistui nebėra didelis iššūkis. Po truputį susidėlioja ir bendros taktikos, tinkančios panašaus tipo klientams. Nemaža dalis laiko dirbant agentūroje tenka standartizuotoms užduotims, pavyzdžiui, ataskaitų ir rekomendacijų rengimui ar rezultatų aptarimui su klientais. Daugiau kūrybingumo bei šviežių žinių reikalauja naujų idėjų generavimas, taktikų formulavimas, naujų galimybių paieška klientų projektams vystyti.

Dirbant įmonės viduje nauji projektai, klientai, tikslų formavimas, rezultatų aptarimas tikrai nėra kasdienybė, nors pastarasis gali tapti dažnu ir reguliariu reiškiniu. Kitaip nei rezultatų aptarimas, tikslai, taktikos, projektai bei naujos galimybės dažniausiai formuluojamos metų pradžioje, galimai prie jų sugrįžtant po pusmečio tarpinių rezultatų peržiūrai. Tai ką veikti visą likusį laiką?

Dalis laiko, žinoma, atitenka projektų įgyvendinimui, kas ne daug kuo skiriasi nuo darbo agentūroje. Paprasčiau tariant, darai tai, ką sugalvojai ir jau pasitvirtintai su klientu. Tiesa, agentūroje vienas specialistas skirtingas idėjas įgyvendina su keliais klientais, tad darbo stoka paprastai netenka skųstis. Bet vėlgi, ką veikti įmonėje dirbančiam specialistui su vienu klientu ir tokiu pat valandų skaičiumi?

Didesnis prieinamumas prie duomenų – kliento pusėje

Štai čia ir prasideda vienas esminių specialisto vaidmenų dirbant didelėje e. komercijos įmonėje. Didesnė prieiga prie duomenų leidžia atsiskleisti asmeniniam įžvalgumui ir priimti efektyvesnius, custom sprendimus. Dirbant įmonės viduje specialistui atviros kone visos durys: jis gali nuosekliai stebėti vykstančius procesus, kitų komandų darbą, veiksmus, projektus. Tuo tarpu agentūroje ne visada galima prieiti prie tam tikrų duomenų, kartais tenka ilgai laukti atsakymų iš kliento. Tai gali apsunkinti efektyvų užduočių įgyvendinimą, o priklausomai nuo klientų, kartais tenka atsidurti situacijose, kai jautiesi lyg vienas karys mūšio lauke. Įmonės viduje stebėti vykstančius procesus yra lengviau, mažiau užtrunka gauti reikiamus atsakymus, todėl gali greičiau reaguoti į pokyčius ir diegti naujoves.

Agentūroje parduodi idėją klientui, kliento pusėje – visiems padaliniams

Viename didesniame e. komercijos padalinyje gali dirbti 10 – 15 ir netgi daugiau skirtingų komandų, turinčių savo prioritetus ir interesus, siekiančių savo užsibrėžtų tikslų, kurie tikriausiai neturės nieko bendro su, pavyzdžiui, organinio srauto augimu. Ir štai čia atsiranda ta antroji darbo įmonės viduje pusė. Jei agentūroje savo tiesą, dažnai siekiame įrodinėti klientams, tai įmonės viduje ją tenka įrodyti kitoms komandos. Dažniausiai tam tenka pasitelkti ne tik žinias, bet ir skaičius, nes teisus bus tas, kurio sprendimas atneš didesnę investicijų grąžą. Juk, galiausiai, visos komandos siekia bendro tikslo – įmonės pelningumo augimo.

Didžiausias stresas – laikas

Stresas dirbant agentūroje dažniausiai priklauso nuo dviejų veiksnių: klientų ir darbo krūvio. Laiko planavimas ir kliento supratimas gali tapti kertiniais streso bei darbo malonumo svertais. Konkretus valandų bei darbų kiekis ties kiekvienu, o ypač nauju klientu kartais prilygsta laviravimui ant virvės. Į kažkurią pusę pasvirus daugiau, tikriausiai nudegs arba darbuotojas, arba klientas. Visa tai dažnai ženkliai palengvina geras laiko planavimas ir puikus santykis su klientu, o abiem šiems dalykams dažniausiai reikia nemažai laiko ir pasitikėjimo.

Dirbant įmonės viduje laiko suvaržymų galima tikėtis kur kas mažiau. Tiesa, tai nebūtinai reiškia mažiau darbo, paprasčiausiai tam tikrų darbų nebūtina įspausti į konkrečius laiko rėžius. Santykį su klientais čia atstoja santykiai su kolegomis ir kitų komandų vadovais.  

Siekiant surasti komunikacijos aukso vidurį, kolegas, kaip ir klientus, pirmiausia reikia pažinti ir suprasti, kaip su jais bendrauti, kokį toną palaikyti.

Ryšys su klientais vs. ryšys kolegomis

Bendras tikslas, idėja ir nuolatinis darbas su tuo pačiu prekiniu ženklu dažnai komunikaciją tarp komandų kiek palengvina: laikui bėgant vis paprasčiau priimti bendrus sprendimus, suprasti vieniems kitų interesus. Dirbant įmonės viduje tai jaučiasi stipriau. Agentūroje klientas tikriausiai bus tik vienas iš daugelio, o ir pačiam klientui agentūra gali būti tik viena kelių.  

Nesupraskite manęs klaidingai, geras kliento ir agentūros ryšys taip pat įmanomas. Dirbti agentūroje su geru klientu yra vienas malonumas. Svarbiausia, kad abi pusės žiūrėtų ta pačia linkme ir siektų bendrų rezultatų, o neužsiimtų tik savo tiesų ir įsitikinimų įrodinėjimu.

Specialisto darbas tiek agentūroje, tiek įmonėje turi ženklių panašumų ir gana didelių skirtumų. Galbūt techninis darbo pobūdis ženkliai nepasikeičia, tačiau įmonėje kur kas daugiau laiko ir dėmesio tenka skirti vidinei komunikacijai su kitas e. komercijos kanalais. Svarbu nepraleisti vykstančių pokyčių ir adekvačiai į juos reaguoti. Streso bei įtampos kiekis itin priklauso nuo laiko planavimo įgūdžių ir santykio su klientais bei kolegomis. Taip pat nereikėtų pamiršti ir pačios įmonės ar agentūros kultūros, prioritetų, na ir, žinoma, finansinės sėkmės. Mano nuomone, vienintelis dalykas, galintis sumažinti stresą dirbant agentūroje ar įmonės viduje, tai mažiau griežtas laiko sekimas.

Tai ką rinktis?

Galiausiai klausimas, kurį reikėjo užduoti straipsnio pavadinime, siekiant daugiau paspaudimų – tai kur geriau? Ir kaip visada, atsakymas į visus klausimus – it depends“, nes išties tai labai priklauso nuo įmonės kultūros ir joje dirbančių žmonių. Tiek įmonėje, tiek agentūroje specialisto darbas anksčiau ar vėliau gali atsibosti, tad daug kas priklauso nuo to, ar supantys žmonės, klientai ir įmonės vizija gali suteikti jums įkvėpimo judėti toliau ir tobulėti. Jei abejojate ar rinktis darbą agentūroje, ar įmonės viduje, vadovaukitės pagrindiniu kriterijumi – požiūriu į darbuotoją. O jei jis panašus, rekomenduoju porą straipsnių prieš priimant sprendimą:

  1. From in-house to agency: how to adapt
  2. Agency or In-House Job? 11 Considerations to Decide What’s Best for YOU

Share.

About Author

Jonas Ilevičius

Senior SEO Specialist at Adidas Group.

Leave A Reply