Lokalūs rezultatai Google paieškoje

0

Naudojantis Google paieška vis dažniau tenka susidurti su rezultatais, kuriuose atvaizduojama ne tik įprastiniai paieškos rezultatai, bet ir žemėlapiai. Toks Google paieškos rezultatų tipas yra vadinamas lokalia paieška.

Lokalioje paieškoje pateikiami dvejopi rezultatai:

  1. Rezultatai šalies mastu;
  2. Vietiniai rezultatai, pagal paieškos vietą.

Lokalių rezultatų pavyzdys pagal raktinį žodį klinika.

Lokalios paieškos rezultatai

Lokalios paieškos rezultatai

Esant didelei konkurencijai paieškoje,  lokalūs paieškos rezultatai mažesniems verslams suteikia galimybę konkuruoti su savo srities „grandais“. Kaip matoma iš pateikto pavyzdžio viršuje, lokalūs paieškos rezultatai atsiriekia nemažą srauto dalį.

Kai pagal raktinių žodžių užklausas organinėje paieškoje yra atvaizduojami žemėlapių rezultatai, vietoje įprastinių 10 rezultatų yra matomi 13, 15 arba 17 rezultatų pirmame puslapyje. Atsižvelgiant į tai, rezultatai, kurie yra pateikiami po lokaliaisiais susilaukia mažai srauto.

Apačioje pateikiami „eye tracking“ tyrimo rezultatai, kuriais buvo nustatyta, kur krypsta vartotojo dėmesys, kai paieškoje yra pateikiami lokalūs rezultatai. Iš nuotraukos žemiau galima pastebėti, kad didžiąją vartotojų dėmesio ir, tikėtina, paspaudimų dalį surenka lokalūs rezultatai. Netgi pirmiesiems TOP 3 rezultatams, yra skiriama mažiau dėmesio nei lokaliajai paieškai.

Mediative Eye tracking tyrimas

Mediative Eye tracking tyrimas

Pagal skirtingų sričių užklausas yra pateikiamas skirtingas lokalių  rezultatų skaičius. Dažniausi lokalių rezultatų skaičiai paieškoje yra 3, 5, 7. Šaltiniuose internete jie dar vadinami 3 pack (three pack), 5 pack (five pack) arba 7 pack (seven pack).

Ieškant Lietuvoje, lokalūs paieškos rezultatai dažniausiai sutinkami medicinos, pramogų, aptarnavimo, laisvalaikio, tam tikrų paslaugų (santechnikos, automobilių nuomos), maitinimo sferose.

Lokaliosios paieškos rezultatai ne tik koreguoja įprastinius SERP‘us (angl. Search Engine Results Page), bet ir sutrumpina vartotojo kelia iki konversijos. Žemiau pateiktame pavyzdyje galima matyti, jog kartu su paieškos rezultatais yra pateikiami ir kontaktiniai duomenys. Vartotojas su paslaugos tiekėju gali susisiekti net neaplankęs jo puslapio.

Kontaktai organinėje paieškoje

Kontaktai organinėje paieškoje

Ieškant mobiliaisiais įrenginiais kelias iki konversijos yra sutrumpinamas dar labiau. Vartotojas gavęs paieškos rezultatus vienu paspaudimu gali paskambinti paslaugų tiekėjui arba gauti navigacijos koordinates į savo mobilųjį įrenginį.

Mobilioji paieška

Mobilioji paieška

Norint patekti į lokalios paieškos rezultatus reikėtų atkreipti dėmesį į šiuos faktorius:

  • Google Plus vietinio verslo puslapis turi būti verifikuotas;
  • Vienodas NAP (Name Phone Adress) naudojimas;
  • Mentions/Citations (prekės ženklo paminėjimai) kiekis atitinkamuose šaltiniuose;
  • Google Plus apžvalgos/įvertinimai;
  • Schema.org kodo naudojimas;
  • Aktyvus Google Plus puslapio palaikymas.

Verifikuotas Google Plus vietinio verslo puslapis

Verifikuotas Google Plus vietinio verslo puslapis

Verifikuotas Google Plus vietinio verslo puslapis

Pirmasis veiksmas link patekimo į lokaliosios paieškos rezultatus yra Google Plus vietino verslo puslapio kūrimas. Google Plus vietinio verslo puslapis yra indikatorius paieškos algoritmui, kad Jūsų verslas veikia tam tikroje fizinėje vietoje. Sukūrus puslapį ir patvirtinus jį su specialiu kodu, kurį atsiunčia pats Google, puslapis bus verifikuotas. Taip pat puslapis bus įtrauktas ir į Google Žemėlapius.

Ženkliukas prie įmonės logotipo nurodo, kad Google Plus vietinio verslo puslapis yra verifikuotas. Šis ženkliukas atsiras po to, kai suvesite patvirtinimo kodą atsiųstą iš Google.

Google Plus vietinio puslapio sukūrimas dar negarantuoja patekimo į lokaliuosius rezultatus. Sekantis žingsnis yra tinkamas Google Plus vietinio puslapio pavadinimas

NAP – Name Phone Adress

NAP (Name Phone Adress) arba kontaktiniai  duomenys yra vienas iš reitingavimo faktorių lokaliojoje paieškoje. Pagal įmonės kontaktinius duomenis Google paieškos algoritmas indikuoja verslo lokaciją, tikrindamas ar kontaktiniai duomenys yra vienodi verslui priklausančiame tinklalapyje, socialinių tinklų paskyrose ir kituose interneto šaltiniuose.

Optimizuojant tinklalapį lokaliai paieškai yra svarbu įsitikinti, kad kontaktiniai duomenys būtų vienodi Jūsų tinklalapyje, Google Plus vietinio verslo profilyje, Facebook paskyroje, internetiniuose įmonių kataloguose.

Mentions/Citations

Mentions arba Citations yra Jūsų verslo pavadinimo/prekės ženklo paminėjimai interneto šaltiniuose. Yra išskiriami du paminėjimų tipai:

  • Struktūrizuoti paminėjimai – įrašai internetiniuose įmonių kataloguose (geriausia, kad katalogas būtų regioninis, pvz., Vilniaus, Kauno ar kt., priklausomai nuo miesto, kuriame veikia jūsų verslas), atsiliepimų tinklalapiuose, regioniniuose skelbimų tinklalapiuose, kur pateikiami struktūriškai aprašyti kontaktiniai duomenys (NAP).
  • Nestruktūrizuoti paminėjimai – prekės ženklo/verslo pavadinimo paminėjimai su kontaktiniais duomenimis arba be jų blog‘ų įrašuose, naujienų portalų straipsniuose, valstybiniuose tinklalapiuose.

Svarbu nesupainioti paminėjimų ir atgalinių nuorodų. Paminėjimas nebūtinai turi turėti atgalinę nuorodą, vedančią į verslo tinklalapį, tai gali būti tik įmonės pavadinimo ir kontaktinių duomenų įrašas ar tiesiog įmonės pavadinimo įrašas interneto šaltiniuose.

Atsiliepimai Google Plus vietinio verslo paskyroje

Atsiliepimai Google Plus vietinio verslo paskyroje yra dar vienas iš indikatorių, pagal kuriuos Google algoritmas reitinguoja tinklalapius lokaliosios paieškos rezultatuose. Kuo daugiau kokybiškų ir tikrų atsiliepimų turi Google Plus vietinio verslo puslapis, tuo aukštesnius lokaliosios paieškos rezultatus galima pasiekti.

Atsiliepimai Google Plus vietinio verslo puslapyje

Atsiliepimai Google Plus vietinio verslo puslapyje

Atsiliepimų skaičius gali būti naudingas ir paspaudimo rodikliui (CTR) organinėje paieškoje. Surinkus penkis ir daugiau atsiliepimų, lokaliosios paieškos rezultatuose yra išvedamos žvaigždutės ir prierašas, kuris nurodo, kiek vienas ar kitas Google Plus vietinio verslo puslapis turi atsiliepimų. Vartotojas, pamatęs paieškos rezultatą su daugiau įvertinimų, tikėtinai pasirinks šį rezultatą, o ne tą, kuris turi mažiau atsiliepimų.

Schema.org/LocalBusiness žymėjimas

Schema.org žymėjimas buvo sukurtas  bendradarbiaujant Google, Microsoft ir Yahoo tam, kad populiariausi paieškos varikliai geriau suprastų informaciją esančią tinklalapiuose ir pateiktų išsamesnius paieškos rezultatus.

Optimizuojantis lokaliojoje paieškoje naudojamas Schema.org/LocalBusiness žymėjimas, kuris įterpiamas į tinklalapio <head>…<head> kodo dalį. Šio žymėjimo paskirtis – apibūdinti verslą (šiuo atveju vietinį verslą) ir pateikti Google paieškos algoritmui lokalius signalus. Kadangi Schema.org žymėjimas palengvina darbą Google paieškos algoritmui, pastarasis lengviau atranda tokius lokalius duomenis kaip adresas, telefono numeris, pašto kodas, geografinės koordinatės.

Įrankį Schema.org/LocalBusiness kodo generavimui  rasite čia.

Aktyvus Google Plus puslapio palaikymas

Aktyvus Google Plus puslapis yra dar vienas faktorius, kuris turi įtakos pozicijoms lokalioje paieškoje. Google atsižvelgia į Google Plus vietinio verslo puslapio, kuris yra  susietas su verslo tinklalapiu, autoritetą.

Autoritetas yra vertinamas pagal tai, kiek Google Plus vietinio verslo puslapis turi sekėjų (followers) ir peržiūrų (views). Tam, kad šie rodikliai augtų, Google Plus vietinio verslo puslapyje turi būti dalinamasi informacija. Jeigu palaikote aktyvų Facebook verslo puslapio profilį (jame dalinatės informacija), tą pačia informaciją galima skelbti ir Google Plus puslapyje.

Pabaigai norėtume atkreipti Jūsų dėmesį į tai, kad Google paieška vis labiau orientuojasi į rezultatų pateikimą pagal tai, kurioje šalies/pasaulio vietoje vartotojas ieško – rezultatai yra lokalizuojami. Norint patekti į lokaliosios paieškos rezultatus, yra būtina turėti Google Plus vietinio verslo puslapį ir atlikti optimizacijos veiksmus:

  • Google Plus vietinio verslo puslapis turi būti verifikuotas;
  • Tinklalapyje, Google Plus puslapyje ir kituose interneto šaltiniuose naudoti vienodus kontaktinius duomenis (NAP);
  • Didinti prekės ženklo paminėjimų (mentions) skaičių kokybiškuose šaltiniuose;
  • Gauti kuo daugiau kokybiškų atsiliepimų Google Plus vietinio verslo puslapyje;
  • Naudoti Schema.org/LocalBusiness žymėjimą;
  • Palaikyti Google Plus vietinio verslo puslapio aktyvumą.

Įrankiai, kurie padės lokalios optimizacijos procese:

Share.

About Author

Justinas

sem.lt SEO specialistas, o po darbo ir ekstremalaus sporto mėgėjas. Justinas specializuojasi "local SEO" srityje bei daug dėmesio skiria Google Schema.org naujovėmis bei praktiniu jų panaudojimu.

Leave A Reply