Tikriausiai jau ne naujiena, jog jau Balandžio 21d. Google paleis naująjį algoritmą, kuris mobiliosiose paieškose sieks nubausti mobiliesiems įrenginiams nepritaikytas svetaines. Pateikiame keletą patarimų bei įspėjimų apie apie šį algoritmą bei jo ypatumus.
Keletas trumpų, bet svarbių faktų:
- Šis algoritmas yra skirtas tik mobiliesiems telefonas, planšečių jis nepaveiks.
- Šis algoritmas veiks puslapių, o ne svetainės lygiu. Tai reiškia, jog jei dalis jūsų svetainės puslapių yra pritaikyti mobiliesiems įrenginiams, jie algoritmo bus vertinami teigiamai, tačiau likę nepritaikyti puslapiai bus paveikti neigiamai.
- Jūsų svetainė turi leisti Googlebot nuskenuoti CSS bei JavaScript, kad būtų galima išlaikyti pritaikomumo mobiliesiems įrenginiams testą.
- Responsive dizainas neturės jokių pranašumų prieš adaptive dizainą.
Dizainas
Renkantis mobiliosios svetainės dizainą galima rinktis iš dviejų variantų: responsive bei adaptive. Kuo jie skiriasi? Trumpai tariant adaptive svetainės turi daug skirtingų savo variacijų, priklausomai nuo ekrano dydžio, kuriame svetainė yra rodoma. Responsive svetainės sukurtos taip, jog jų mobilioji versija prie ekrano dydžio prisitaikytų automatiškai. Pagrindinis Adaptive (Mobile Only) dizainų pranašumas palyginus nedidelės kūrimo išlaidos, tuo tarpu responsive svetainės kūrimas pareikalaus kur kas daugiau resursų. Tiesa, responsive dizainas dažnai būna saugesnė investicija į ateitį bei patogumą. Svetainėje atsiradus pakeitimų su responsive dizainu juos užtektų pakeisti vienoje versijoje, kaip tuo tarpu adaptive svetainėje pakeitimus reikėtų atskirai pritaikyti skirtingo dydžio ekranams, o tai gali pareikalauti ir papildomų išlaidų.
Adaptive |
Responsive |
||
Privalumai |
Trūkumai |
Privalumai |
Trūkumai |
Sąlyginai pigu ir paprasta padaryti | Pastovus darbas atnaujinant | Visus pakeitimus ar pataisymus reikės atlikti tik vienai svetainei | Didesnės išlaidos kūrimui |
Gali būti pritaikomas tik mobiliųjų telefonų vartotojams | Didesnės išlaidos, darant pakeitimus skirtingų ekranų dydžiams | Tai yra Google rekomenduojamas sprendimas | Gali būti sunkiau įdiegti svetainės pakeitimus |
Reikės papildomai kurti variacijas naujai pasirodantiems mobiliesiems įrenginiams | Daug šansų, jog tiks ir naujai pasirodantiems įrenginiams (arba teks daryti minimalius pakeitimus) |
SEO
Mobiliųjų svetainių techninė priežiūra kažkuo ypatingai nuo standartinių svetainių nesiskiria. Tiesa, verta paminėti, jog jei mobilioji svetaine yra kuriama ant sub-domeno (pvz.: m.pavadinimas.lt), reikėtų naudoti canonical tags, kurie jungtų sub-domeną su jūsų desktop svetaine (pavadinimas.lt).
Miegas ant laurų
Jau turite mobiliąją svetainę? Tuo galite džiaugtis, tačiau nevertėtų užmigti ant laurų. Sparčiai vystantis tiek naujoms technologijos, tiek ir pačiam Google svarbu sekti naujausias tendencijas bei naujienas ir stengtis į jas reaguoti. Nauji ekranų dydžiai, rezoliucijos adaptive svetainių šeimininkus privers jas atitinkamai pritaikyti. Šiuo atveju responsive svetainių turėtojai galės jaustis kur kas ramiau.