Native advertising. Nenori reklamos? Tai nežinok, kad ją matai.

0

Anot Solve Media atliktų tyrimų, yra daugiau šansų išgyventi lėktuvo katastrofą nei paspausti ant banner‘inės reklamos.  Šį teiginį patvirtinti gali ir dar 2007 metais Nielsen Norman Groups atlikti akies sekimo tyrimai. Apačioje pateikta tyrimo medžiaga, ganėtinai logiškais paverčia ir Solve Media tyrimus. Nesunku pastebėti, jog ant banner‘inių reklamų svetainės lankytojų akys neužkliūna. Galbūt net nereikia ir tyrimais remtis, kai pagalvoji, kada paskutinį kartą tyčia spaudei ant banner‘inės reklamos.

solve media tyrimai

Ir ką gi visa tai reiškia? Banner’inių reklamų gyvavimo pabaigą? Tikrai ne. Banner’inės reklamos nėra populiarios be priežasties. Dažnai už jas mokama tik lankytojui paspaudus ant reklamos, o įvairūs įrankiai, padedantys sekti banner’inių reklamų efektyvumą ir naudą, užtikrina, jog jei pinigai ir bus mėtomi į balą, tai bus galima nesunkiai pastebėti. Tačiau akivaizdu, jog tokio tipo reklamos internete nėra priemonė numeris vienas, siekiantiems matomumo ir žinomumo.

Į populiarumo viršūnę veržiasi vis daugiau kritikos susilaukianti reklama turinyje (Native advertising), kurios lankytojai gali nepastebėti ne dėl to, jog į ją nežiūrėjo, tačiau dėl to, jog nežinojo, kad tai yra reklama. Reklamą turinyje galime užtikti ne tik internete, tačiau ir žurnaluose ar TV laidose, bet dabar plačiau apie internetą.

Nors Lietuvoje tokio tipo reklamų dar nėra itin daug, JAV jų apstu. Ir jos po truputį išsunkia amerikonų kantrybę. Turintiems laiko, viską labai aiškiai bei šmaikščiai paaiškina John Oliver’io šou/video apie Native Advertising.

Laiko neturitiems – paprastas pavyzdys. Štai įdomus straipsnis apie moteris kalėjimuose. Puikiai vizualizuotas, tikrai aukšto lygio turinys, tačiau akylesnė akis pastebės, jog šis straipsni yra per NetFlix rodomo serialo ‘Orange is the New Black’ reklama.

native advertising pvz

Native advertising apraiškų galime užtikti ir tame pačiame Delfi.lt, kur aptiksite iš bendro srauto per daug neišsiskiriančią Lietuvos Draudimo remiamą skiltį/projektą „Pykčio keliuose žemėlapis“.

lietuvos draudimas pykcio keluose zemelapis

Lietuvos Draudimo reklama seka ir įėjus į straipsnį:

lietuvos draudimas delfi

 Nors Lietuvos Draudimo pavyzdys to aiškiai neiliustruoja, dažniausiai native advertising strategija būna gan paprasta: „štai įdomus ir naudingas turinys Jums. Pasiskaitykite, pasidomėkite. Mes neprašome nieko pirkti ar užsisakyti. Paprasčiausiai esame čia, taip, tarp kitko.“ Tai, tiesą pasakius, labai primena ir viešųjų ryšių kampanijas.

Visiems aktualus klausimas: kiek tai kainuoja ir kokia to nauda?

Reklamos turinyje dažniausiai neturi vienintelės intensijos – paspaudimų. Didieji prekės ženklai juos naudoja brand’ingui ar prekės ženklo žinomumui didinti. Nors tokio tipo reklamos dažnai kainuoja nemažus pinigus, dideli prekės ženklai joms pinigėlių tikrai negaili. O štai ir keletas tokio tipo reklamų kainų garsiausiuose pasaulio leidiniuose:

native advertising kainos

Tiesa, kur didesni pinigai, ten ir didesnės problemos. Jei Entertainment Online išpublikuosite vieną straipsnį už $50,000 (kas su krentančiu euro kursu sudaro net €44,203) ir iš jo susilauksite 1000 lankytojų, ar tai reikš, kad už paspaudimą sumokėjote $50? Teoriškai tikrai taip, tačiau praktiškai tikrai ne. Nors įvertinti turinio reklamų efektyvumą nėra lengva, būdų yra. Paspaudimų/apsilankymų svetainėje skaičius be abejo yra vienas iš jų, tačiau toli gražu ne vienintelis. Vertėtų nepamiršti ir lankytojų, kurie tiesiog perskaitė  turinį. Taip pat svarbi straipsnio sklaida socialinėse medijose, komentarai po straipsniu bei skaitytojų demografija.

Ir nors reklamos turinyje efektyvumą pamatuoti yra sunkiau nei banner’inių reklamų, jos populiarumas neabejotinai tik augs. Tai patvirtina ir BIA/Kelsey atlikti tyrimai.

native ad spend

Nuo šiol net ir skaitant įdomų straipsnį, galime būti vedžiojami reklamos už nosies. Netiesiogiai, tačiau kažkur pasąmonėje. Kol vieną dieną dėl nežinomos priežasties kažką imam ir nusiperkam. Bet argi gaila, jei tas straipsnis tikrai įdomus buvo?

Share.

About Author

Jonas Ilevičius

Senior SEO Specialist at Adidas Group.

Leave A Reply