Nuorodų tinklelio plėtimas. Klaidos, kurių reikėtų vengti.

0

nuorodu tinklelio pletimas Nuorodų tinklelio plėtimas – iš pirmo žvilgsnio, puiki priemonė svetainės autoritetui, o tuo pačiu ir pozicijoms paieškos varikliuose gerinti. Nepaisant to, netinkamai naudojama ši priemonė gali pridaryti ir daug žalos. Ir nebūtinai kai kalbama tik apie Black-Hat SEO. Net ir švarus White-Hat nuorodų tinklelio plėtimas gali pridaryti bėdų. Pateikiame keletą pavyzdžių, kai iš pirmo žvilgsnio nieko blogo nežadančios nuorodų tinklelio plėtimo taktikos, gali nemaloniai nustebinti.

Nuorodos į partnerių svetainę

Viena iš nuorodų tinklelio plėtimo taktikų – tai nuorodų prašymas iš kliento partnerių ar klientų svetainių. Tiesa, ši dažnai pasiteisinanti strategija, kartais gali ir nudeginti. Labiausiai nuo to gali nukentėti nuolaidų ar lojalumo programos, turinčios itin didelį partnerių skaičių. Jei dėl nuorodos rašomame laiške tiksliai nenurodoma kur ir kokio tipo nuorodą reikėtų patalpinti, o ją patalpinus nuoroda nepatikrinama ar ji atitinka jūsų pageidavimus, Google algoritmai vieną dieną gali pateikti siurprizų. Dažnai nutinka, kad esamas partneris ar klientas nuorodą pasitalpina į svetainės footer dalį, dėl to nuoroda su vienodu anchor tekstus gali pasikartoti šimtus ar net tūkstančius kartų (visuose svetainės puslapiuose). Tokio tipo nuorodos Google algoritmams yra įtartinos, todėl svetainės gali susilaukti nuobaudų.

Kad išvengtumėte tokio tipo klaidų, potencialiam nuorodos talpintojui reikia parašyti, kur ir kokio tipo nuorodą talpinti arba prašyti „No Follow“ nuorodos. Jei klaida jau padaryta, patalpintą nuorodą iš partnerio ar kliento svetainės puslapio reikėtų kuo greičiau išimti.

Affiliate (partnerystės) programos  

Partnerystės programos – tai ne tik būdas pardavimams didinti, bet ir puiki nuorodųlink building tinklelio plėtimo priemonė. Kompanijos išgirdusios apie tokią galimybę dažnai skuba dalintis informacija apie savo partnerystės programą, nepateikdami jokių tikslių bei aiškių nurodymų, kaip siūlomomis įsidėti nuorodomis reiktų naudotis: kur ir kokias nuorodas talpinti. Todėl iš programos siekiančios užsidirbi internetinės svetainės nuorodas pradeda talpinti namų puslapiuose arba tiesiog visuose svetainės puslapiuose. Nuorodų tinklelio plėtimas po truputį darosi nebevaldomas, nes tampa vis sunkiau atsekti, kas, kur ir kiek affiliate nuorodų pasitalpino. Po mėnesio ar poros galite pastebėti itin didelį nuorodų skaičių iš nekokybiškų bei žemos reputacijos svetainių. Kiekybė, o ne kokybė po truputį pradeda imti viršų, o tai gali pradėti erzinti ir Google algoritmus.

Chaotiškos affiliate programos gali ne tik pakenkti svetainės reitingams, bet ir sugadinti santykius su partnerystės nariais, kurie dėl to bus prašomi šalinti netinkamai pasitalpintas nuorodas. Pradedant partnerystės programą būtina aiškiai išdėstyti, kaip ji veikia ir kaip reikia ja naudotis. Programai galima kurti net ir atskirą svetainės puslapį su išsamia informacija. Programai prasidėjus, patartina karts nuo karto patikrinti kaip ir kur naujieji nariai dedasi nuorodas.

Pasitelkiant nuomonės lyderius

Dažna SEO specialistų nuorodų tinklelio plėtimo taktika – bendradarbiavimas su blogų blogairašytojais, kurie sutinka parašyti tam tikros tematikos straipsnį su nuoroda, už tai gaudami tam tikrą kompanijos produktą ar paslaugą. Ir nors tokia nuorodų tinklelio plėtimo taktika yra naudinga ne tik SEO, bet ir viešųjų ryšių prasme, čia taip pat galima nudegti. Ne visais blogų rašytojais vertėtų aklai pasitikėti. Mažiau patyrę, gali klaidingai suprasti SEO straipsnio pobūdį bei į jį prigrūsti begalę raktinių žodžių bei nuorodų, taip stipriai sugadindamas turinio kokybę. Todėl, prieš komunikuojant su vienu ar kitu „blogger‘iu“ vertėtų pasidomėti ne tik jo straipsnių tematika, bet ir rašymo stiliumi, kokybe. Taip pat vertėtų pasižiūrėti tikslinio blogo autoritetą ir nuspręsti, ar nuoroda iš tokios svetainės yra verta įdedamų pastangų bei laiko.

Užtikrintumą garantuoja kokybė

Siekiant užtikrinti sklandų bei kokybišką nuorodų tinklelio plėtimą, svarbiausia nedėlioti nuorodų aklai t.y. negalvoti tik apie kiekybę. Visada geriau turėti vieną kokybišką nuorodą iš Jums aktualios bei populiarios svetainės, nei dešimt nuorodų iš ten, kur tik galėjote greitai įdėti. Kartais gali prireikti ne vieno laiško ir ne vienos valandos, norint gauti geros kokybės nuorodą, dėl kurios galėsite būti ramūs. Jei nerandate, kam Jūsų nuorodą galėtų būti aktuali, galbūt vertėtų pagalvoti apie papildomo turinio kūrimą, kuris suteiktų daugiau galimybių. Siūlant nuorodą būtina pasiūlyti ir naudą, kurią nuoroda gali atnešti, o racionalios bei kokybiškos nuorodos padės išvengti klaidų bei atsikratyti nerimo ar siurprizų per Google algoritmų atnaujinimus.

Share.

About Author

Jonas Ilevičius

Senior SEO Specialist at Adidas Group.

Leave A Reply