Kiekvienas vadovas nori sutaupyti ir daugelis marketingui neskiria tų kelių procentų nuo apyvartos, kuriuos rekomenduojama skirti. Suprantama, kai atsisakoma neracionalių sprendimų, tačiau sunkiai pateisinamas noras pirkti pigias reklamos paslaugas – juk namo statybos nepatikėtumėt nepatyrusiam, itin nusipiginusiam rangovui?
Neseniai teko bendradarbiauti su klientu, prieš gerą pusmetį nutarusiu pataupyti SEO sąskaita ir pasirinkusiu itin patrauklią svetainės optimizavimo paslaugų kainą pasiūliusią įmonę. Po pusmečio, nematydamas jokio rezultato, klientas vėl kreipėsi ir sutiko mokėti daugiau, gailėdamasis prarasto laiko. Visgi, jam pasisekė, nes jis prarado tik laiką.
Kokybiškas SEO optimizavimas reikalauja skirti pakankamai laiko ir įdėti nemažai darbo, todėl jis nebus pigus. Maža SEO kaina turėtų priversti susimąstyti dėl kelių priežasčių.
1. Ką jūs gaunate už mažą kainą?
Menkavertes nuorodas, kurios traukia Google dėmesį. 2012 m. balandį Google’as atnaujino savo algoritmą ir šis atnaujinimas greitai įgijo Google Penguin vardą. Jo tikslas – susekti svetaines, kurių nuorodų tinklelis nėra natūralios kilmės – t.y., nuorodos pirktos arba jomis tiesiog užspamintas internetas, nuorodos menkavertės. Google’as tokias svetaines suseka ir atitinkamai nubaudžia – tokie nuorodų tinklai “uždaromi”, svetainės pozicijos ir lankytojų srautas ima kristi. Pigiausias būdas sukurti nuorodų tinklelį yra jų pirkimas arba dėjimas į menkaverčius interneto šaltinius. Kokybiškų nuorodų talpinimas reikalauja daug laiko, o laikas kainuoja pinigus.
2. Ką dar jūs gaunate už mažą SEO kainą?
Nekokybišką turinį. 2011 m. pradžioje Google’as paleido Google Panda algoritmo atnaujinimą, skirtą subalansuoti Google pozicijas ir aukštesnes skirti svetainėms, kuriose pateikiama pakankamai vartotojams vertingo turinio. Vertingas turinys nėra prifarširuotas raktinių žodžių – jų turi būti tiek, kiek reikia, o turinys turi būti informatyvus ir naudingas vartotojui. Už mažą SEO kainą gausite tik nepamatuotą raktinių žodžių panaudojimą tekste arba atmestinai perrašyto teksto, nukopijuoto iš kitų svetainių, patalpinimą.
3. Ir ką dar jūs gaunate už mažą SEO kainą?
Prastą darbų atlikimą. Svetainės optimizavimas yra procesas, kurio metu sutvarkoma pati svetainė ir nuosekliai kuriamas jos nuorodų tinklas siekiant didinti lankytojų srautą ir kilti paieškos pozicijomis. Google’as mėgsta pokyčius, kurie panašūs į natūralius, todėl svetainės struktūros ar turinio pakeitimai per dvi dienas ir nuorodų tinklelio sukūrimas per mėnesį ar du sukels įtarimą, o jam pasitvirtinus, su aukštomis pozicijomis atsisveikinkite. Pigus SEO paprastai reiškia greito rezultato siekimą ir perspaudimą, o tai neatneša gerų rezultatų.
Taigi, skiriamas laikas, sukauptos žinios ir dėmesys SEO rezultatus lemiantiems faktoriams yra tai, ko Jūs negausite užsakydami pigų SEO. Pigiai kainuojantis svetainės optimizavimas yra paviršutiniškas, dažnai jį atlieka nekompetetingi žmonės, neįvertinami paieškos sistemų algoritmų pokyčiai. Tad taupydami SEO sąskaita rizikuojate, kad Jūsų svetainė bus nubausta ir vėliau pastangos ištaisyti klaidas kainuos gerokai daugiau.