Reklamos rinka augs ir 2012 metais

3

Prieš keturis metus pirmą kartą pateikusi metines reklamos augimo prognozes, tarptautinė media agentūra ZenithOptimedia gruodžio 5 d. paskelbė ir savo prognozę 2012 metams.

Anot Zenito, 2011 m.pasaulinės išlaidos reklamai augo 3.5%, iki 464 milijardų dolerių, o 2012 metais augs 4.7%. Kaip prognozuota ir pernai, labiausiai didės reklamai internete skiriami biudžetai, tik ateinančiais metais jie bus dar solidesni – tikėtinas 21.2% augimas.

Dėl skolų krizės gerokai pristojus ekonomikos augimo traukiniui Vakarų Europoje (manoma, kad išlaidos reklamai čia augs tik 2%), kiti regionai pirkdami reklamą savęs taip neribos, tuo labiau, kad per sunkmetį reklamdaviai sukaupė pakankamai lėšų, kurių investuoti neapsimoka dėl mažų procentų, todėl tikėtina, kad daugelis jų investuos į savo produktų ar paslaugų pardavimų skatinimą. Jungtinėse Amerikos Valstijose numatomas 3,6% reklamos rinkos augimas, Japonijoje – 3,1%.

Marketingo specialistai išmoko daugelį naudingų pamokų sunkmečio metu – visų pirma, kad sunkmetis yra puikus laikas didinti rinkos dalį bei stiprinti brandus. ZenithOptimedia savo prognozėje išreiškė viltį, kad reklamdaviai lėšų rezervus skirs konkurencijai dėl rinkos dalies bei vartojimo didinimui.

Zenito prognozėmis,  58% naujų reklamos pinigų agentūras pasieks iš Centrinės bei Rytų Europos, Lotynų Amerikos ir Azijos ramiojo vandenyno pakrantės.

Centrinės ir Rytų Europos regionas, kurio dalis yra ir Lietuva, galės girtis antru didžiausiu reklamos rinkos augimu – prognozuojama, kad išlaidos reklamai regione nuo šiaurinių Balkanų iki Rusijos augs vidutiniškai 9,6%, lyginant su šiais metais.

Internetas išlieka sparčiausiai augančia medija, nuo 2011 iki 2014 metų augsiantis vidutiniškai 15,6% per metus. 2014 metais interneto reklama užims 21,2% pasaulinės reklamos rinkos, o keturiose šalyse (Kanadoje, JK, Norvegijoje ir Švedijoje) viršys 30% visos reklamos.

Interneto reklamos apimtys pagal tipus, milijonais JAV dolerių:

2010 m. 2011 m. 2012 m. 2013 m. 2014 m.
Turinio tinklas (baneriai, kontekstinė reklama ir t.t.) 21.845 25.362 29.965 35.597 42.648
Klasifikuota reklama (skelbimai ir t.t.) 10.951 11.989 13.068 14.236 15.594
Mokama paieška (Google AdWords ir t.t.) 31.183 35.491 41.234 47.931 55.039
Iš viso 63.979 72.842 84.267 97.764 113.28

Šaltinis: ZenithOptimedia

Ne viename pranešime skelbta bei per tūkstančius socialinių tinklų profilių praskriejo žinia, kad didžiausią interneto reklamos rinkos dalį užima Google kompanija (44,1%), padidinusi savo dalį tarp paieškos sistemų iki neįtikėtinų 85%.

Zenith Optimedia – globalus agentūrų tinklas, tad natūralu, jog prognozes pateikė taip pat globalias. Konkrečių prognozių Lietuvai dar nėra, bent kol Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) neapibendrino ir nepaskelbė savo vykdytos apklausos duomenų. Tačiau tendencijos aiškios ir aklam – būdama vieno labiausiai augsiančių reklamos regionų dalimi bei pilnai užkariauta Google‘o (98% interneto vartotojų šalyje), Lietuva be abejonės didins investicijas į interneto reklamą.

Pilną ZenithOptimedia prognozę ateinantiems metams rasite čia

Share.

About Author