Reputacijos internete valdymas. Man nereikia, kad kalbėtų už mane.

0

reputacijos valdymas internete Apie interneto mastus bei apimtį tikriausiai per daug kalbėti neverta. Daugelis pasakys, kad internetas yra tiek pat gėris, kiek ir blogis, arba tiek pat naudingas, kiek ir pavojingas. Tai ypatingai galioja, jei internete esate žinomas ne tik draugų rate, tačiau ir plačiajai daliai visuomenės. O jei dar sukatės konkurencingoje ir nuomonės atžvilgiu dviprasmiškoje rinkoje, suvaldyti kas, kaip, kur ir kada apie Jus kalba gali tapti Sizifo akmens tipo užduotimi. Vienintelis būdas užduotį įveikti, tai prie akmens pritvirtinti kokias atramas, o paprasčiau tariant, užbėgti įvykiams už akių.

Reputacijos valdymas internete. Trumpai, kas tai

Internetinės svetainės ar prekinio ženklo reputacijos valdymas internete tai – procesas, kuriuo siekiama užtikrinti, jog reputation management interneto vartotojai matytų tik teigiamus ar neutralius atsiliepimus apie prekinį ženklą. Šis darbas taip pat apima tokias sritis kaip Google rezultatų su prekinio ženklo paieškomis analizė bei tvarkymas (natūralios paieškos rezultatų analizė paieškos langelyje įvedus prekinio ženklo pavadinimą, pvz.: Nike). Prekiniai ženklai gali būti ne tik apšmeižiami ar kritikuojami forumuose ir bloguose, tačiau ir susilaukti rimtesnių pavojų. Pavyzdžiui, pasitaiko atvejų kai Google paieškoje įvedus prekinį ženklą (brand‘inės paieškos), originalios internetinės svetainės puslapiai (ar jos soc. medijų puslapiai) užima vos 1 ar 2 pozicijas iš 10 galimų. Tai neretai nutinka labai konkurencingose rinkose, kur kuriami netikri blogai ar puslapiai, kurių URL adrese, puslapio pavadinime ar turinyje naudojamas kitos įmonės prekinis ženklas ar tam tikras jo atitikmuo.

Ką daryti, kad veiktų

Atliekant reputacijos internete auditą, o po to ir valdymą, svarbu apimti kuo platesnį internetinių kanalų spektrą. Valdomos socialinės medijos, forumai, blogai, svetainės, kuriuose registruota Jūsų įmonė, atsiliepimų portalai ar bet kokie kiti internetiniai kanalai, kuriuose lankosi daug skirtingų vartotojų, yra esminiai faktoriai atliekant reputacijos internete valdymą. Siekiant tiksliai išsiaiškinti, kur internete yra minimas Jūsų prekinis ženklas, galima pasinaudoti tokiais įrankiais kaip Ahrefs, kuris pateiks visas atgalines nuorodas į Jūsų internetinį puslapį bei Mention, kuris jus informuos apie naujai atsirandančius prekinio ženklo paminėjimus internete. Kai atrandate bei atskiriate pagrindinius kanalus, belieka pradėti darbą prie kiekvieno iš jų atskirai.

Socialinės medijos

Socialiniai kompanijų ar prekinių ženklų profiliai jau tapo norma, tačiau toli gražu ne visi prekiniai ženklai gali pasigirti optimizuotais socialiniais profiliais. Socialinių tinklų profiliai dažnai padeda išspręsti brand‘inių paieškų problemas. 2 ar 3 socialinių tinklų profiliai ženkliai prisidės prie dominavimo pirmajame paieškos rezultatų puslapyje pagal brand‘ines paieškas. Tiesa, nevertėtų pamiršti, jog jei nusprendėte susikurti socialinius profilius, nevertėtų jų apleisti. Kompanijos aprašymas, informacija, logitipas ir vienas kitas reguliarus post‘as yra tiesiog būtini. Nepamirškite, jog Google paieškoje įvedę Jūsų prekinį ženklą vartotojai gali pasirikti ir Jūsų Facebook ar Google+ profilio puslapį, pagal kurį ir susidarys pirmąjį įspūdį.

Forumai, blogai ir komentarai

Savo prekinį ženklą diskusijų fone neretai galite aptikti ir tam tikros tematikos forumuose ar bloguose. Irreputacijos valdymas internete (1) nors ištrinti komentarų ar parašyti atitinkamą žinutę kitų nepriversite, visada yra galimybė korektiškai ir argumentuotai už save pastovėti. Svarbiausia nepulti. Pesimistinių ir gyvenimo nusivylusių komentatorių Lietuvoje apstu, tad jautresnių rinkų (pvz.: finansai, draudimas) prekiniai ženklai strėlių tikriausiai neišvengs, o vienintelis būdas jas atbukinti, tai profesionalus ir racionalus tonas.

Google paieškos rezultatai

Sėkmingas prekinis ženklas pagal brand‘ines paieškas turėtų dominuoti pirmame paieškos rezultatų puslapyje. Kaip minėjome anksčiau, prie to teigiamai prisidėti gali socialinės medijos, tačiau tikrai ne tik. Vertėtų nepamiršti užregistruoti įmonės tokiuose puslapiuose kaip rekvizitai.lt, 1588.lt, imones.lt bei kituose įmonių kataloguose. Reikėtų apmąstyti bei paieškoti galimybių savo prekinio ženklo puslapį susikurti (ar tiesiog aprašyti paslaugas) partnerių svetainėse, ypatingai jei kartu su jais ar jiems teikiate paslaugas (pvz.:  jei paslaugos yra prieinamos tam tikrose kompanijai nepriklausančiose parduotuvėse ar įstaigose). Jei yra galimybė, reikia pabandyti susikurti ir įmonės Wikipedia puslapį. Sėkmės atveju, su brand’ine paieška šis puslapis taip pat galėtų reitinguotis pirmame paieškos rezultatų puslapyje.

Nesąžiningi žaidimai

Jei aptikote konkurentus ar kitus blogus, kurie manipuliuoja Jūsų prekiniu ženklu ir reitinguojasi aukštai pagal Jūsų prekinio ženklo užklausas, belieka du keliai. Tartis gražiuoju, susisiekiant su tų internetinių svetainių savininkais ar valdytojais arba patraukti teisiniu keliu, jei manote, jog manipuliavimas Jūsų prekiniu ženklu yra akivaizdus. Žinoma, visada geriau užbėgti įvykiams už akių ir iš anksto pasirūpinti įmonės socialinių medijų profiliais, registracija kataloguose ar įmonės paslaugų aprašymais partnerių svetainėse.

Pabaigai

Nors iš pirmo žvilgsnio reputacijos internete valdymas gali pasirodyti nesudėtingas, jei situacija kebli, patartina kreiptis į specialistus. Efektyvus bei kokybiškas reputacijos valdymas internete reikalauja ne tik išmanymo apie socialinius profilius ir jų valdymą, tačiau ir techninių SEO žinių, o neretai ir puikių rašymo bei komunikacijos įgūdžių.

Share.

About Author

Jonas Ilevičius

Senior SEO Specialist at Adidas Group.

Leave A Reply