SEM’ų įšspūdžiai iš Login 2016

0

sem.lt komanda šiemet aplankė ir LOGIN konferenciją. Sėmėmės žinių, išbandėme naujoves, domėjomės startuoliais ir pietavome kaitrioje pavasario saulėje. Iš daugelio pranešimų išskyrėme tris aktualiausius besisukantiems skaitmeninės rinkodaros virtuvėje.

Reklamų blokavimas – kas moka už turinį?

Konferencijos metu viena dažniausiai pristatomų ir aptariamų temų – internete rodomų reklamų blokavimas. AdBlockPlus komunikacijos vadovas Ben Williams šia tema konferencijoje kalbėjo net du kartus. Tema aktuali tiek vartotojams, tiek turinio kūrėjams. Reklamas blokuojančių programėlių ir įskiepių naudojimas auga žvėrišku tempu, o naujienų puslapiai ir tinklaraščiai toliau ieško būdų susigrąžinti prarastus pinigus.

adblock

Pranešėjas išskyrė dvi didžiausias problemas, susijusias su reklamos blokavimu:

  • Vartotojai nesupranta, kad nemokamų pietų nėra ir už žinias ar kitą turinį jie sumoka savo akimis – žiūrėdami reklamas. Reklamos rodomos ne tik siekiant uždirbti, bet ir išgyventi.
  • Turinio kūrėjai sumažėjusias pajamas bando kompensuoti vis didesniu reklamų kiekiu. Tai pasunkina naršymą ir skatina vartotojus įsidiegti reklamas blokuojančias reklamas.

Ben Williams su savo komanda siekia sugriauti šį nesibaigiantį ratą nauju projektu – Flattr. Idėja paprasta – skirkite mėnesinį biudžetą, naršykite mėgstamuose tinklalapiuose, o Flattr, priklausomai nuo jūsų naršymo, tuos pinigus paskirstys. Reklamas pakeistų gerai parašyti straipsniai, o turinio rinkodarai (angl. content marketing) skirti biudžetai augtų kaip ant mielių.

Graži vizija, bet jau dabar tinklapiai šias problemas sprendžia savais metodais – neprieinamas turinys turint AdBlocker, mėnesiniai mokesčiai už turinio vartojimą ar net paties AdBlockPlus siūlomas sprendimas – acceptable ads ir mokėjimas už tai, kad tavo tinklalapio neblokuotų.

flattr

El. paštas, SMS ar WhatsApp

Konferencijos dalyvius su komunikacijos tendencijomis supažindino Ernestas Petkevičius, skaitęs pranešimą tema Ką rinktis komunikacijai: el.paštą, SMS ar WhatsApp.

naudotojai

Kol kas didžiausi piniginiai srautai sukasi trumpųjų žinučių (SMS) mediume. Šis kanalas išsiskiria ne tik savo pasiekiamumu, bet ir didele kaina. Tiesa, ši priemonė vis labiau naudojama tik informacijos perdavimui (apsaugos kodai, informacijos apie apmokėjimus). 97% vartotojų SMS žinutes perskaito per 3 minutes nuo gavimo.

Elektroninis paštas sparčiai auga – tai rodo ir šią mediją kuruojančių įmonių pelno didėjimas. Paštas ir toliau išlieka vienu svarbiausiu kanalų e. komercijai. Tiesa, elektroninių laiškų atidarymas ir CTR toliau išlieka maži. Elektroniniai laiškai yra net 40 kartų efektyvesni, siekiant pritraukti naujus klientus, palyginus su Facebook platforma.

Facebook’e besireklamuojančios įmonės galės išbandyti reklamas asmeninių žinučių pagalba. Dideliame reklamos sraute vis svarbesnė personalizacija. Asmeninės žinutės siekia sukurti asmeninį ryšį tarp prekės ženklo ir vartotojo. Viena didžiausių galimybių šioje naujoje medijoje – bot’ų kūrimas. Vartotojai galės tiesiogiai paklausti klausimų ir gauti norimą atsakymą.

Dėl nuolatos vibruojančio telefono ar erzinančio naujos žinutės garso jaudintis nereikės – reklamas galima blokuoti ir taip jų atsisakyti.

f8 bot

Virtual reality advertising – reklama nuo kurios nepabėgsi

Virtualios ir augmentuotos realybės reklamos galimybes pristatė AdForm atstovai. Trumpai apie priežastis, pasekmes ir kodėl šis kanalas dar kurį laiką nekonkuruos su tradicine medija:

Kaina. Tiek įrenginių, tiek reklamos. Norint sukurti virtualioje erdvėje veikiančią reklamą, reikalingi dideli kaštai. Be to, jos pritaikymas kitiems kanalams sudėtingesnis. Norint pasiekti gana nedidelį kiekį vartotojų, turinčių virtualios realybės įrenginius, teks išleisti nemažai pinigų. Tiesa, ši medija skirta dideliems rinkos žaidėjams, norintiems iš reklamos gauti wow factor.

Sprendimai. Jie tikrai įdomūs ir ateityje tikrai išvysime dėmesį pritraukiančių virtualiems įrenginiams skirtų reklamų. Lietuvoje to dar teks palaukti. Įrenginių paplitimas gan menkas, o įmonių, galinčių skirti didelius pinigus virtualiai realybei skirtų reklamų kūrimui nėra daug. Daugiau sprendimų galite pamatyti čia.

Share.

About Author

Rokas

sem.lt projektų vadovas

Leave A Reply