SEO pradžiamokslis – nuo ko ir kaip pradėti

0

SEO pradžiamokslisNesidomintiems skaitmeninės rinkodaros ar IT pasauliais paaiškinti, kas yra SEO, gali būti sudėtinga. Su kolegomis juokaudami diskutavome, kaip jie artimiesiems paaiškina savo amatą: „darbas su kompiuteriais, bet ne programavimas“, „aš su Google dirbu“, „paieškos sistemų optimizavimas“ ir panašiai. Manau, paprasčiausias ir aiškiausias, bet tikrai netrumpiausias atsakymas nesidominčiam žmogui galėtų skambėti taip: „įsivaizduok, kad ieškai žieminių padangų savo automobiliui, į „Google“ paiešką suvedi „žieminės padangos”. „Google“ tau rodo daug padangų parduotuvių ir autoservisų pasirinkimų. Mano darbas, kad pagal frazę „žieminės padangos“ mūsų kliento parduotuvė ar autoservisas būtų pats pirmas visame „Google“ sąraše”.

Norite išmokti SEO amato? Nesvarbu, ar ši sritis jus domina kaip karjeros perspektyva, ar tik norite perprasti pagrindus ir patys atlikti bazinius optimizavimo darbus savo svetainei. Pasidalinsiu savo patirtimi,  kas man labiausiai padėjo mokytis ir tobulėti šioje srityje.

Mokomoji medžiaga, testai, sertifikavimas ir naujienos

Pradžiamokslis

Vienas pirmųjų ir aiškiausių šaltinių, kurį studijavau pradėjęs domėtis SEO, yra „Moz“ parengtas gidas Beginners guide to SEO. Jame pateikiama informacija pradedantiesiems: kas yra SEO, kaip veikia paieškos sistemos, kaip ir kodėl reikia atlikti raktažodžių analizę, pateikiamos naudingos programos ir įrankiai duomenų analizavimui, rezultatų matavimui.

Antras šaltinis, kurį rekomenduoju, yra kur kas išsamesnis ir labai naudingas jaunesniesiems SEO specialistams (warning: visas mokymosi procesas gali užtrukti iki 3 mėnesių). Tai yra taip pat „Mozׅ“ parengtas pradžiamokslis – Junior SEO task list. Šaltinyje įtraukiama daug praktinių užduočių iš techninės SEO pusės – tai puikiai paruoš jus karjerai SEO srityje. Atkreipkite dėmesį, kad techninės dalys yra išskaidytos labai smulkiai ir ne visada tikslinga viską mokytis iš karto. Kaip bebūtų, informacija struktūruota, tad paprasta pasirinkti aktualiausias ir labiausiai dominančias temas.

Testai ir sertifikavimas

Testai ir sertifikatai yra labai geras būdas ne tik išmokti kažką naujo (dauguma tokių testų pateikiama su puikia mokomąja medžiaga), pasitikrinti turimas žinias, bet ir žingsniu priartėti prie savo siekiamos karjeros. Jei norėtumėte dirbti agentūroje, didelė tikimybė, jog bus privaloma turėti ar gauti žemiau išvardintus sertifikatus, tad pasirūpinę jais iš anksto galite įgyti nemažą pranašumą prieš kitus kandidatus.

Visų pirma – „Inbound marketing“. Tai ideologija, kuri vadovaujasi principu, jog pati svarbiausia ir visą pirkimo procesą valdanti grandis yra klientas. Visos pastangos turėtų būti sutelktos į tai, kad kliento kelionė iki jūsų paslaugos ar produkto įsigijimo būtų kuo paprastesnė, lengvesnė ir naudingesnė jam. Šios žinios svarbios tiek bendram suvokimui, tiek ir konkrečiai SEO sričiai.  Nemokamas, kiekvienam prieinamas Hubspot Inbound sertifikatas – geras būdas įgyti ir įtvirtinti šias žinias. Visi mokymai ir egzaminavimas užtruks iki 5 valandų.

SEO pradžiamokslis #2Viena svarbiausių, pagrindinių priemonių, padedanti sekti ir matuoti jūsų vykdomos SEO strategijos rezultatus yra „Google Analytics“. Bent bazinės šio įrankio valdymo žinios tiesiog privalomos! Visko išmokti galite šiuose Google Analytics“ mokymuose. Juos peržiūrėję galėsite išsilaikyti ir nemokamą „Google Analytics“ sertifikatą. Norint išmokti patikrinti SEO strategijos efektyvumą, galite naudoti mūsų paruoštą straipsnį apie SEO optimizacijos efektyvumą naudojant Google Analytics.

„Staying on top of your game“

SEO yra nuolat auganti, besikeičianti sritis, reikalaujanti prisitaikymo ir inovatyvumo. Dažni paieškos sistemų algoritmų pakeitimai, naujų sprendimų įvedimas, nuolat tobulėjantys darbo įrankiai reikalauja nuolatinio domėjimosi rinka. Siūlau sekti ir skaityti žemiau esančius tinklaraščius, kad visada būtumėte pasiruošę naujovėms ir galėtumėte atitinkamai koreguoti savo SEO strategiją.

“Webmaster Central Blog“ – oficialus „Google“ tinklaraštis apie naujausius paieškos sistemos pasikeitimus, kuriuos būtina žinoti.

„Marketing Land“ – ekspertų nuomonės, analizės, patarimai visais skaitmeninės rinkodaros klausimais. Pasirinkite dominančias temas ir visas naujienas gausite į savo el. paštą.

„Moz Blog“ – rinkos Guru, rašantys ir kuriantys išsamius straipsnius ir vaizdo siužetus – „how to“, įžvalgos, prognozės ir patarimai.

„The Next Web“ – lengvesnio turinio tinklaraštis, apimantis platesnį spektrą nei tik skaitmeninė rinkodara.

SEO projektas – į ka svarbiausia atkreipti dėmesį

Nepriklausomai nuo to, ar tai pirmas, ar jau šimtasis jūsų vykdomas SEO projektas, svarbiausia yra gerai suprasti klientą, jo lūkesčius ir pagrindinius veiklos rodiklius (angl. KPI – key performance indicator). Sužinokite, kuo jis užsiima, kokią vertę jo produktas sukuria vartotojui. Pasidomėkite tų prekių ar paslaugų rinka, jos ypatumais – kas yra kliento pagrindiniai konkurentai, kokio jie dydžio, ar verslui turi įtakos sezoniškumas. Nusistatykite pagrindinius veiklos rodiklius – užpildytos anketos svetainėje, naujienlaiškio registracijos, skambučiai, parsisiųstos aplikacijos ir t.t. Tuomet galėsite planuoti pačius svarbiausius, didžiausią prioritetą turinčius darbus. Teisingai nustatyti veiklos rodikliai padės efektyviai matuoti įdedamo darbo rezultatus ir pagal tai priimti tolimesnius sprendimus.SEO pradžiamokslis #3

Atsižvelgiant į jau išsiaiškintus kliento poreikius, reikėtų identifikuoti sritis, turinčias didžiausią įtaką paieškos sistemoms. Išsiaiškinę pagrindines problemas, galėsite įsivertinti, kiek pastangų jų taisymas gali pareikalauti.

  • Problemų, turinčių didžiausią įtaką ir reikalaujančių mažiausiai pastangų, sprendimus reikėtų įgyvendinti kaip galima greičiau (tai gali būti puslapio pavadinimų keitimai, puslapių nukreipimai, indeksavimo problemos, puslapio užkrovimo greitis, dubliuotas turinys ir t.t.).
  • Problemų, kurios reikalauja daug pastangų ir turi mažai įtakos, sprendimus reikėtų pasilikti pabaigai, jas žymime žemu prioritetu. Mažo ir jauno kliento atveju, kai jis dar neturi sukaupęs didelės lankytojų ir kontaktų bazės, tai gali būti naujienlaiškio kūrimas arba turinio strategijos, plano sudarymas ir kt.
  • Problemų, kurios turi daug įtakos, bet tuo pačiu reikalauja ir daug pastangų, sprendimus reikėtų įgyvendinti atsižvelgiant į kliento galimybes ir galimą skirti laiką (tai gali būti nuorodų tinklelio plėtimas – SEO straipsnių rašymas ir talpinimas, forumų ir tinklaraščių paieška komentarų rašymui ir talpinimui, naujų landing puslapių identifikavimas, kūrimas ir t.t.).
  • Problemų, kurios reikalauja mažai pastangų ir turi mažai įtakos, sprendimus galima pasilikti ateičiai, atlikus svarbesnius darbus (tai gali būti meta aprašymų keitimas mažiau pelningiems ir prasčiau besireitinguojantiems produktų puslapiams, optimizavimas puslapių, kurie reitinguojasi trečiame paieškos sistemų puslapyje ir t.t.).

Žemiau esanti pastangų/įtakos matrica (impact/effort matrix) gali padėti lengviau susidėlioti darbų eiliškumą. Tačiau svarbu suprasti, kad sprendimas visada individualus: net ir tas pats darbas skirtingiems klientams gali turėti skirtingą įtaką, jam atlikti gali prireikti skirtingų pastangų, laiko ir t.t. Tad kliento pažinimas, supratimas ir komunikacija yra ypatingai reikšmingi faktoriai sėkmingam SEO projektų valdymui.

SEO pradžiamokslis #4

Share.

About Author

Paulius Petkevičius

sem.lt SEO specialistas

Leave A Reply