SEOViešiejiryšiai. Rašome kartu ar atskirai?

0

SEO PR

Vis daugiau diskusijų bei dėmesio internete susilaukia straipsniai apie SEO bei viešųjų ryšių disciplinų panašumus bei susiliejimą. Nors iš pirmo žvilgsnio šios disciplinos labai skirtingos bei siekia skirtingų rezultatų, jose galime įžvelgti ir panašumų. Tiesa, kai kurie autoriai (Uwe SchmidtSamuel Scott), diskutuodami šia tema nepabrėžia dar vieno svarbaus dalyko: jei SEO ir būtų galima lyginti su tam tikromis viešųjų ryšių atšakomis, tai nebent su internetiniais viešaisiais ryšiais (Online PR – OPR). Tapatinti viešuosius ryšius su SEO, tai tas pats, kas tapatinti ekonomiką su finansais ar marketingą su reklama. Taip, dažniausiai šie dalykai vienas be kito neapsieina, tačiau tapatinti jų tikrai nereiktų. Taigi, kokius panašumus galime pastebėti tarp SEO bei internetinių viešųjų ryšių  ir ar iš tikrųjų šios disciplinos po truputį liejasi į vieną?

Nuorodų tinklelio plėtimas – link-building

Nuorodų tinklelio plėtimas – tradicinis SEO specialistų metodas. Tiesa, nuorodas galimaBlack hat white hat rinkti dviem būdais: juoduoju (black-hat) bei baltuoju (white-hat). Black-hat SEO šalininkai nuorodas tiesiog perka, taip rizikuodami vieną dieną būti pagautiems Google algoritmų atnaujinimų. Black-hat SEO būtų labai sunku prilyginti internetiniams viešiesiems ryšiams, nes, be nuorodos į internetinę svetainę, nėra sukuriama jokia papildoma nauda. Štai nuorodų talpinimas švaresniais metodais panašumų su OPR’u turi daugiau. Nuorodos patalpinimas į aukštos reputacijos, gausiai lankomą internetinį puslapį suteikia prekės ženklui naudos, ne tik iš SEO pusės, bet ir formuoja prekės ženklui tam tikrą įvaizdį. Tas pats galioja ir nuorodų talpinimui į blogų komentarus bei forumus. Talpindami nuorodas SEO specialistai tampa ir prekės ženklo ambasadoriais. Žinoma, visada galima pakomentuoti: „Puikus straipsnis. Čia taip pat yra susijusios informacijos: URL .“ , tačiau jei blogas ar forumas vis dar yra aktyvus, SEO specialistai gali pasiūlyti ir išsamesnius komentarus, kurie ne tik turi nuorodą, tačiau suteikia skaitytojui naudingos, kad ir reklaminio pobūdžio informacijos, kuri gali turėti įtakos nuorodos paspaudimo rodikliui (CTR).

Kitas būdas SEO klientui suteikti daugiau nei SEO – tai kokybiškų užsakomųjų straipsnių talpinimas nišiniuose internetiniuose portaluose. Specifiniai internetiniai portalai bei mažesni naujienų portalai dažnai būna suinteresuoti nemokamu, tačiau geru ir skaitytojui naudingu turiniu. Tokio tipo užsakomuosiuose straipsniuose reikia gerai suderinti raktažodžių naudojimą su turinio kokybe bei tematika. Taigi, sėkmingai panaudojus šią strategiją nuorodos sudarytų gal tik pusę vis darbo vertės, kai kita pusė atitektų prekės ženklo pristatymui bei įvaizdžio formavimui.

Blogų rašymas bei „shareable“ turinio kūrimas

Nors blogų rašymas ar svetainių turinio kūrimas dažnai perduodamas viešųjų ryšių kokybiskas turinysagentūroms arba kompanijos tai pasilieka sau, nevertėtų pamiršti, jog svarbu  ne tik ką rašyti, bet ir kaip rašyti. Dažnai turinys SEO specialistams tampa vienu pagrindinių įrankių svetainės reitingavimui tobulinti bei vartotojų patirčiai (UX) gerinti. Raktinių žodžių analizė bei jų naudojimas turinyje reikalauja tiek kruopštumo, tiek profesionalumo, tad SEO specialistai čia tikrai galėtų ateitį į pagalbą. Be to, patrauklus bei įdomus turinys taip pat skatina skaitytojus juo dalintis, taip generuojant papildomas nuorodas į svetainę, taigi „back to link-building“.

Socialinės medijos

Nors ilgą laiką socialinių tinklų valdymas buvo viešųjų ryšių arba socialaus marketingo socialines medijosagentūrų darbas, SEO specialistams vis dažniau tenka ir su socialiniai tinklais susijusios užduotys. G+ bei Google Business paskyros dažnai gali turėti įtakos ir kompanijos matomumui ar išskirtinumui organinėje paieškoje. Socialiniai tinklai taip pat gali tapti ir outreach strategijos dalimi. Neverta pamiršti ir to, jog dažnas klientų keliamas tikslas SEO agentūroms yra pardavimų didinimas, o  sėkmingai išnaudotos socialinės medijos tam gali turėti itin didelę reikšmę. Taigi, nors socialiniai tinklai dažnai apibūdinami kaip kompanijos veidas ir turi daug įtakos kompanijos įvaizdžiui, jų nevertėtų pamiršti ir SEO specialistams, o  geriausi specialistai bus tie, kurie sugebės suderinti tiek SEO naudą, tiek ir kompanijos įvaizdžio gerinimą.

Pirmąją straipsnio pastraipą užbaigiame klausimu: „ar iš tikrųjų šios disciplinos po truputį liejasi į vieną?“ Ir panašu, jog galime atsakyti – taip.Tačiau, tai nereiškia, jog SEO agentūros tapo internetinių viešųjų ryšių agentūromis ar atvirkščiai. Tai reiškia, jog, kaip ir visos panašios disciplinos, šios dvi yra glaudžiai susijusios. SEO specialistų kasdienybėje tikrai galime rasti ir nemažai OPR‘o elementų ir, panašu, jog laikui bėgant jų gali tik daugėti. Kaip ten bebūtų, geriausi SEO specialistai bus tie, kurie gilinsis į konkrečias sferas, o ne bandys žinoti visko po truputį ir  optimizuodami internetinius puslapius visada galvos ne tik apie pardavimus, bet ir apie prekės ženklo auditoriją, jo paskirtį bei įvaizdį.

Share.

About Author

Jonas Ilevičius

Senior SEO Specialist at Adidas Group.

Leave A Reply