URL optimizavimas paieškos sistemoms

1

Vienas iš tinklapio optimizavimo paieškos sistemoms sėkmės faktorių – gera tinklapio struktūra (SEO-friendly URL’ai, raktinių žodžių naudojimas). Netinkamai formuojant svetainės struktūrą bei URL adresus dar svetainės kūrimo procese, su problemomis susiduriama vėliau, kai atsiranda poreikis pagerinti svetainės matomumą organinėje paieškoje. Keičiant svetainės ar URL struktūrą, reikės atlikti ir nukreipimus, taip prarandant, nors ir nedidelę, tačiau dalį sukauptos nuorodų vertės. Teisingas URL struktūros formavimas kuriant svetainę padės ne tik išvengti didesnių investicijų ateityje, bet ir išlaikyti puslapiams kuriamą SEO vertę.

Nors SEO industrija ir Google guidelines keičiasi ir tobulėja ganėtinai dažnai, rekomendacijos URL formavimui nesikeičia jau labai ilgą laiką. Neblogą ir vis dar aktualų URL struktūros pradžiamokslį pristatė MOZ komandos narys Dr. Peter J. Meyers:

url anatomy

Išsamesnes Google rekomendacijas apie statinius bei dinaminius URL galite rasti Google Webmaster Central Blog’e: https://webmasters.googleblog.com/2008/09/dynamic-urls-vs-static-urls.html.

Apie tai, kaip naudojantis Apache mod_rewrite galima bjaurius dinaminius URL paversti SEO-friendly ir apskritai user-friendly adresais (vartotojams daug paprasčiau susigaudyti apie ką yra puslapis iš jo adreso, dalintis nuorodomis) gan išsamiai rašo The Art Of Web portalas: http://www.the-art-of-web.com/system/rewrite/1/.

Tą patį galima atlikti ir .htaccess failo pagalba. Kaip tai padaryti skaitykite čia:

http://www.askapache.com/htaccess/seo-search-engine-friendly-redirects-without-mod_rewrite.html

Nuspręsti, kokia yra pati optimaliausia URL struktūra bei kokie raktažodžiai juose turėtų būti naudojami, tiksliausiai galėtų pasakyti SEO specialistai, tačiau pateikiame ir keletą bendrų faktorių, kurie gali padėti kuriant URL adresų struktūrą:

  1. URL ilgis. URL adresai turėtų būti kuo trumpesni, tačiau su svarbiausiais raktažodžiais. Norėdami sutrumpinti URL adresus galite atsisakyti tokių žodelių kaip „ir“, „net“, „tt.“, „bet“.
  2. Raktažodžiai. URL adresai turėtų turėti svarbiausius nukreipimo puslapio raktažodžius/raktažodį. URL gali atitikti ir puslapio pavadinimą, jei jis nėra per ilgas.
  3. Nenaudokite dinaminių URL parametrų, kur galima jų išvengti.
  4. URL adresuose naudokite mažąsias raides.
  5. Direktorijoms atskirti naudokite „/“ simbolį, žodžiams atskirti „-„. Venkite kitų simbolių naudojimo, taip pat lietuviškų raidžių naudojimo.

Share.

About Author

Andrius

sem.lt vadovas skaitmeninės rinkodaros srityje sukasi jau daugiau nei 10 metų, o su interneto projektų kūrimu ir vystymu dirba nuo 2003m. Andrius sėkmingai vadovauja ir rūpinasi sem.lt augimu nuo 2010m.

1 Comment

Leave A Reply