Daugiau nei prieš mėnesį Google paieškos rezultatų puslapyje įvyko didžiulis pokytis. Iš dešinės pusės dingo mokami AdWords skelbimai, o viršutinėje dalyje, kai kuriais atvejais, atsirado 4-oji pozicija. Interneto platybėse pasklido žinia, kad mažesniems verslams AdWords kanalas taps per brangus.
Šį pirmadienį Larry Kim pasidalino savo įžvalgomis analizuojant daugiau nei 2 000 valdomų paskyrų (nuoroda į straipsnį: http://searchengineland.com/googles-right-side-adpocalypse-really-happened-data-245011). Reziumuojant autoriaus straipsnį galime sakyti, kad po įvykusių pokyčių apokalipsės nėra. Kritiškai mąstanti SEM.LT komanda nusprendė pagal dalį kriterijų įvertinti klientų rezultatus Lietuvoje. Galbūt Marijos žemėje veikia kitokie dėsniai?
Metodika: Trumpai apie mūsų tyrimą
- Tyrime dalyvavo 70 AdWords paskyrų besireklamuojančių Lietuvos rinkoje. Lyginamu laikotarpiu paskyrose vykdyti optimizavimai ir bandymai, todėl rezultatuose galima pastebėti svyravimų. Tačiau bendros tendencijos kuriomis galima vadovautis išlieka.
- 2016-02-01 – 2016-02-07 savaitė yra žymima 02|07, pagal savaitės paskutinę dieną.
- Pokyčiai Google paieškoje vyko 02|21 savaitę.
Ar Lietuvoje paspaudimų rodiklis pakilo?
Google AdWords skelbimus iš dešinės pusės pašalino būtent vasario 15-21 dienomis. Matome, kad nuo to laiko paspaudimų rodiklis, kaip teigia ir pats Larry Kim, iš tiesų pakilo. Teiginys patvirtintas!
Ar Lietuvoje paspaudimai pabrango?
Patikrinus 02|28 ir 03|06 rezultatus, šiems įtakos turėjo vykdyti testai didesnėse mūsų analizuojamose paskyrose. Vertinat rezultatus šiuo metu nepastebime radikalių pokyčių kainose už paspaudimus. Taigi teiginį, kad didesnių pokyčių paspaudimo kainose nėra patvirtiname.
Kokios įtakos menama apokalipsė turėjo srautui?
Analizuojant duomenis išsiskyrė 02|07 laikotarpis. Dėl šios priežasties papildėme grafiką dar viena savaite prieš tai. Vis dėlto matome, kad didesnių pokyčių lankytojų sraute neįvyko. Tendencijos Lietuvoje tokios pat, srautas išliko stabilus.
Ar sumažėjo skelbimų parodymai?
Mūsų analizuojamų paskyrų atveju parodymų kiekiai darbo dienomis sumažėjo, o savaitgaliais nežymiai išaugo. Išaugęs paspaudimų rodiklis leido išlaikyti tokį pat lankytojų srautą. Savaitgalių rezultatams įtakos galėjo turėti ir vykdyti mūsų testai, kiekvieno iš klientų atveju.
Žemesnes pozicijas užimančių verslų rezultatai
Žemesnėse nei 8 pozicijoje skelbimus rodantiems verslams Google pokyčiai galėjo turėti didžiausią įtaką.
Gaila, bet mūsų valdomose paskyrose Lietuvoje neatradome verslų, kurie būtų užėmę žemesnes nei 5-oji pozicija. Išskyrėme klientų kategoriją, kurie užėmė vidutiniškai 4,5-5 poziciją. Žemiau matysite grafikus atvaizduojančius pokyčius šių klientų paskyrose.
Paspaudimo rodiklis, kaip ir bendru atveju ženkliai išaugo.
Šių reklamuotojų vidutinė pozicija ženkliai išaugo ir dabar yra atvaizduojama 3-4 pozicijose.
Parodymų skaičius ženkliai sumažėjo (iki 50%), o paspaudimų kiekis ženkliai nepakito.
Apokalipsės atveju užimant aukštesnes pozicijas paspaudimų kaina turėjo išaugti, tačiau ji netgi sumažėjo. Atskleisime, kad vertinamų klientų atveju sumažėjimas yra 0,05€ ribose, taigi tam įtakos galėjo turėti ir kiti veiksniai.
Matome, kad klientai buvę žemesnėse nei 4,5 pozicijose, po Google pokyčių patenka ir į 3-4 pozicijas. Aukštesnės pozicijos lemia geresnius paspaudimų rodiklius, dėl ko neprarandamas būvęs lankytojų srautas.
Išvados: AdWords apokalipsė?
Kad ir kaip keista būtų kvestionuoti Larry Kim pateiktus rezultatus, tikras skaitmeninės rinkodaros specialistas turi pasikliauti savo galva ir skaičiais. Atlikdami šį tyrimą įsitikinome, kad L. Kim pastebėjimai galioja ir Lietuvoje. AdWords apokalipsė neįvyko.
- Parodymų kiekiai paieškos kampanijose ženkliai sumažėjo. Tai reiškia, kad panaikintos reklaminės pozicijos negeneruodavo didelių lankytojų srautų, tik parodymus.
- Sumažėjus parodymų kiekiams naujose TOP 4 pozicijose išaugo paspaudimų rodiklis.
- Bendru atveju paspaudimų kainos nepakilo.
- Mažesnes pozicijas užėmę reklamuotojai tebeturi galimybę sulaukti lankytojų iš Google AdWords. Mūsų analizuotais atvejais aukštesnės pozicijos kainavo mažiau.
- Galime spėti, kad Google dalį parodymų naujose pozicijose „išdalina“ ir mažesniesiems. Kitaip tariant pozicijas skirstantis aukciono algoritmas galėjo pakisti.