Metų pradžioje su euro įvedimu į Lietuvą atkeliavę pokyčių vėjai neaplenkė ir reklamos internete rinkos. Iki įsivedant eurą visuomenėje sklandė gandai, kad po naujosios valiutos atsiradimo paslaugų ir prekių kainos pakils. Siekdami išsiaiškinti, ar valiutos pakeitimas turėjo įtakos paspaudimo kainos augimui, SEM.LT komanda atliko mažų ir vidutinių lietuviškų el. komercijos projektų AdWords paskyrų tyrimą.
Klientams kurtos naujos paskyros
2014 metų pabaigoje dalį Lietuvos AdWords reklamuotojų pasiekė Google laiškai, raginantys euro įvedimui ruoštis iš anksto ir sukurti naujas, eurais administruojamas, paskyras. Žemiau esančioje lentelėje pateikiame tokių paskyrų Mokesčio už paspaudimą (Pay Per Click) pokytį:
Paskyrų, kuriose keitėsi valiuta, PPC pokytis 2014 vs 2015* |
|
Prekės ženklo paieškos |
+21% |
Kitos paieškos |
+125% |
*Lyginamas vidutinis sausio-vasario mėn. PPC 2014 ir 2015 metais.
„Eurinių“ paskyrų rezultatai
Dalis AdWords naudotojų jau keletą metų prieš euro įvedimą naudojosi galimybe administruoti paskyras eurais. Panagrinėjus vidutinės paspaudimo kainos pokytį šiose paskyrose, paaiškėjo, jog paspaudimo kaina išaugo tiek prekės ženklo, tiek įprastoje paieškoje:
Eurinių paskyrų PPC pokytis |
|
Prekės ženklo paieškos |
+24% |
Kitos paieškos |
+48% |
*Lyginamas vidutinis sausio-vasario mėn. PPC 2014 ir 2015 metais.
Kodėl po euro įvedimo galėjo pakilti paspaudimo kainos Jūsų paskyroje?
Paspaudimo kaina 2015 metų sausio-vasario mėnesiais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2014 metais, akivaizdžiai išaugo visose tirtose paskyrose. Ar kainos išaugo konvertavus paskyras į eurus? Tyrimas rodo, kad tokiose paskyrose paieškos PPC augimas buvo ženkliai didesnis. Išimtis – prekės ženklo paieškos, kurių PPC konvertavus valiutas išaugo mažiau, nei paskyrose, kur valiutos nebuvo keistos. Priežasčių, kodėl galėjo išaugti paskyros vidutinis PPC, yra ne viena:
- Skirtingose rinkose vyrauja skirtingos tendencijos, tačiau dažnu atveju dėl augančios konkurencijos paspaudimo kainos kyla.
- Kuriant naujas AdWords paskyras yra tikimybė neteisingai perkelti kainų už paspaudimus pasiūlymus konkretiems raktažodžiams. T.y. netinkamai atliktas valiutos konvertavimas.
- Yra tikimybė, kad konkurentai, neteisingai konvertavę valiutą užims aukštesnę reklaminę poziciją. Kyla grėsmė įsivelti į kainų karą norint susigrąžinti reklamines pozicijas.
- Į prekės ženklo paieškas orientuotose kampanijose minimali paspaudimo kaina buvo 0.01 LTL už paspaudimą. Įvedus eurą minimali paspaudimo kaina tapo 0.01€=0.034528 LTL.
- Paskyrose, kuriose maksimali paspaudimo kaina siekė 0.10-0.20 LTL, kainos pokytis dėl apvalinimo gali būti akivaizdžiai pastebimas. Tai gali nutikti dėl valiutos apvalinimo.
Savo klientų paskyrose ne tik Lietuvoje pastebime, kad paieškos kampanijose paspaudimo kainos metai iš metų brangsta. Ta pati tendencija matoma ir pateiktoje statistikoje.
Šiai tendencijai yra akivaizdus paaiškinimas. Keičiantis vartotojų įpročiams, internetinių reklamos kanalų teikiama grąža dažnai atperka išaugusius mokesčius. Kasmet pasirodantys nauji reklamos internete ir analitikos įrankiai leidžia aiškiai įsivertinti šio rinkodaros kanalo teikiamą naudą.
O ar jūsų valdomose paskyrose paspaudimo kainos pakito? Pasidalinkite komentaruose.