Daugelis interneto rinkodaros specialistų aktyviai naudojasi Google siūlomais produktais kasdieniniuose darbuose. Populiariausios, be jokios abejonės, tai Google Analytics ir Google AdWords platformos. Google yra išleidęs ir daugiau vertingų įrankių, kurie padeda geriau sekti svetainės lankytojus ir optimizuoti rinkodaros kampanijas. Viena iš mažiau populiarių platformų yra Google Tag Manager. Nors šis įrankis pristatytas 2012 metų pabaigoje (http://analytics.blogspot.lt/2012/10/google-tag-manager.html), Google Tag Manager tikrai nėra pakankamai žinomas ir išnaudojamas internetinių verslų. Šiame tinklaraščio įraše trumpai pristatysime Google Tag Manager ir pateiksim detales intrukcijas, kaip sudiegti Google Tag Manager. Iš anksto atsiprašome labiau patyrusių skaitytojų, sekite mūsų įrašus, pažadame, kad ateityje pateiksime patarimų, kaip labaiu išnaudoti Google Tag Manager.
Kas yra Google Tag Manager?
Turbūt kiekvienas dirbantis internetinės rinkodaros srityje yra atsidūręs situacijoje, kada reikia greitai patalpinti tam tikrą kodą, kad būtų galima susekti rinkodaros kampanijas. Dažniausiai tai reikalauja įsikišimo iš IT komandos, kuri turi kitų prioritetų. Tai lemia, kad pakeitimas yra įvykdomas veluojant ir dažniausiai sudaro papildomus kaštus. Įmonėms, kurios rengia skirtingas rinkodaros kampanijas, naudodamos skirtingas reklamos platformas, kodo talpinimas į svetainę tampa tikru galvos skausmu. Būtent šią problemą ir sprendžia Google Tag Manager platforma. Šios platformos pagalba galima daugumą rinkodaros kampanijų sekimo kodų talpinti be IT pagalbos. Taip pat galima lengvai matyti, kokie sekimo kodai yra patalpinti svetainėje ir kokie vartotojo veiksmai iššauna konkrečius sekimo kodus.
Pagrindiniai šios platformos pliusai:
- Rinkodaros sekimo kodų diegimas be IT įsikišimo.
- Galimybė matyti visus sudiegtus sekimo kodus vienoje vietoje.
- Pakeitimų istorija. Kiekvieną kartą, kai sukuriami ir publikuojami nauji sekimo kodai, Google Tag Manager išsaugo pakeitimų istoriją, todėl žymiai lengviau sekti, nuo kada sekami tam tikri vartotojo veiksmai.
- Galimybė ištestuoti, ar nesutriks svetainės veikla įdiegus naujus sekimo kodus.
- Galimybė sekti skirtingus vartotojų veiksmus ir juos fiksuoti Google Analytics įvykiais (events).
- Labiau patyrę vartotojai gali atlikti tam tikrus minimalius svetainės elementų pakeitimus.
Keletas dalykų, į kuriuos reikėtų žiūrėti atidžiau:
- Atsargiai talpinti nežinomus rinkodaros sekimo kodus, kurie gali sutrikdyti svetainės veikimą.
- Atidžiai įvertinti, ar platformos, kurios kodą norite talpinti, kūrėjai nurodė, jog kodas gali būti patalpintas naudojant Google Tag Manager platformą.
- Atidžiai suteikti prieigą prie savo svetainės Google Tag Manager paskyros. Kiekvienas asmuo, turintis pilną prieigą prie jūsų Google Tag Manager paskyros galės talpinti savo sekimo kodus. Tai gali būti panaudota ir netinkamais tikslais – sutrikdant svetainės veiklą ar sudiegiant savo analitikos įrankius ir renkant jautrią verslo ar vartotojų informaciją.
Kaip pradėti naudotis Google Tag Manager?
2. Susikurkite savo Google Tag Manager paskyrą (galite naudoti tą patį el. Pašto adresą kaip ir Google Analytics):
3. Sukurkite savo prieigą savo svetainei (jei turite daugiau svetainių, galite sukurti kiekvienai svetainei atskirą prieigą, taip bus lengviau kontroliuoti, kokius žmones galima prijungti pire kokių paskyrų):
4. Nurodykite paskyros pavadinimą:
5. Tai pat nurodykite svetainės adresą, kurioje norėsite įdiegti Google Tag Manager.
6. Patvirtinkite, kad sutinkate su Google Tag Manager taisyklėmis:
7. Sėkmingai sukūrus Google Tag Manager paskyrą jums bus pateiktas kodas, kurį reikės patalpinti kiekviename svetainės puslapyje iškart po po <body> žymos. Kodas turėtų atrodyti taip (tik vietoje GTM-XXXX turėtų būti jūsų unikalus Google Tag Manager identifikacinis numeris):
8. Sėkmingai patalpinus kodą, galima pradėti diegti sekimo kodus per Google Tag Manager platformą.
Jei reikėtų daugiau informacijos, kaip sudiegti Google Tag Manager visada galite peržiūrėti oficialią Google dokumentaciją (https://developers.google.com/tag-manager/quickstart) arba kreiptis hello@sem.lt.
Šiam kartui tiek, kitame blogo įraše pateiksime detalią instrukciją, kaip sudiegti Google Analytics sekimą naudojant Google Tag Manager.
2 Comments
Hi, ačiū, už straipsnį. O Facebook conversijų sekimui pixel’į prasminga pagalpinti per tag manager’į ar geriau kodą įdėti atskirai / “greta” ? Ačiū.
Sveikas, Dariau. Dėkui, už klausimą. Facebook konversijų sekimo pixel’į taip pat galima talpinti per Google Tag Manager. Tag manager tuo ir patogu, kad galima nenaudojant IT resursų, sudiegti visus reikiamus tag’us ir juos turėti vienoje vietoje. :) Detali instrukcija kaip talpinti: https://www.facebook.com/business/help/1021909254506499