Vilniuje praūžė vienas laukiamiausių metinių renginių elektroninio verslo ir interneto rinkodaros entuziastams – konferencija “E-komercija ‘16”. Kaip ir visada tokio tipo renginiuose įdomu buvo ne tik išgirsti Lietuvos ir užsienio el. verslo specialistų įžvalgas ir prognozes, bet ir susitikti su klientais, partneriais ir kolegomis. Puiki proga pabendrauti ir atnaujinti ryšius, kas yra ne mažiau svarbu nei techninės žinios.
Jau ketvirtą kartą vykusioje konferencijoje pranešimai buvo skaitomi trijose skirtingose salėse, tad natūralu, kad nespėji aplankyti ir išgirsti visko. Šiemet teko rinktis tarp orientacijos į eksportą, interneto rinkodaros arba dalyvauti seminaruose. Pranešimų turinys buvo daugiausia skirtas pradedantiesiems, tad šį kartą nepatogumų daug nebuvo: užteko laiko pabendrauti ir su seniai matytais kolegomis prie kavos puodelio, ir paklausyti kelių išties gerų pranešimų.
Kadangi konferencijoje “E-komercija ‘16” dalyvavau ne vienas, pasistengsiu trumpai apžvelgti mums su kolegomis pasirodžiusius pačius įdomiausius pranešimus.
Rytis Laurinavičius (“Omnisend” bendra-įkūrėjas ir vadovas) – ”El. pašto rinkodara: žvilgsnis į save iš šalies”
Rytis apžvelgė savo klientų – apie 80 Lietuvos el. parduotuvių el. pašto rinkodaros tendencijas. Puiki analizė, įžvalgos pateiktos suprantamai ir aiškiai. Nemažai darbo įdėta į pristatymo pateikimą (mūsų pagyros dizaineriui): ne tokios jau paprastos įžvalgos pateiktos labai aiškiai, pranešimas buvo vizualiai lengvai “sukramtomas”.
Ką po pranešimo pasiimti?
- Priminimai el. paštu apie paliktus prekių krepšelius ir sutikimo laiškai (welcome emails) atidaromi kur kas dažniau ir konvertuojasi bene 10 kartų geriau nei įprasti naujienlaiškiai.
- Lietuvoje naujienlaiškius vidutiniškai atsidaro apie 15 proc. gavėjų, o į svetainę nueina apie 4 proc.
- Didžiąją pardavimų dalį el. pašto rinkodaroje visgi atsiriekia įprasti naujienlaiškiai, taigi jų siuntimo neišvengsite (o kodėl galėtumėte to norėti?).
Daniel Richter (“Adxmedia” vadovas) – “Verslo užklausų pritraukimo žingsniai (lead generation)”
Vokietijos interneto rinkodaros agentūros “Adxmedia” vadovas Danielis pristatė net tris valandas gero ir įdomaus turinio, naudingų patarimų apie užklausų pritraukimą internetu B2B sektoriui. Tiesa, šlubavo informacijos pateikimas – vien juodi sakiniai baltame fone nepadėjo išlaikyti auditorijos dėmesio visas tris valandas. Tema įdomi, turinys kokybiškas, tik reikėjo valios pastangų išlaikyti koncentraciją.
Ką po pranešimo pasiimti?
- Kaip apskaičiuoti didžiausią galimą vienos užklausos (“lead”) kainą jūsų verslui? Danielio siūloma formulė: max CPL (cost-per-lead) = GP (gross profit) – (% operational costs) – (profit) * (% lead2sale). Tiesa, mums ji pasirodė kiek paini, todėl siūlome paprastesnį savo variantą: max CPL = (pajamos – išlaidos) * (% konvertavimosi rodiklis). Tai yra, jeigu iš produkto uždirbame 100 €, visos su juo susijusios išlaidos yra 75 € ir žinome, kad viena iš 10 užklausų virsta pardavimu, mūsų didžiausia leistina vienos užklausos kaina bus 2,5 €: (100 € – 75 €) * 0,1. Žinoma, už dyką dirbti greičiausiai nebūsite linkę, todėl reikėtų siekti, kad užklausos kaina šios ribos niekada nepasiektų.
- “Adxmedia” darbo procesas (tik iki galo susitvarkius viename žingsnyje, pereinama prie kito):
- Patenkinamas vidinis svetainės SEO.
- Puiki mobilioji patirtis.
- El. pašto ir prekinio ženklo mokamos paieškos (AdWords search) kampanijos.
- Prekės ženklo Display reklama.
- Mikrotikslai (Avinasho Kaushiko “see & think”).
- Nuostabi svetainė, socialinių medijų optimizacija.
- Google AdWords paieškos ir Display kategorijų kampanijos.
- Kelių reklamos kanalų integracija.
- Lojalumo programos.
- Į unikalius vertės pasiūlymus ir jų pateikimą žiūrėkite ne savo, o potencialaus kliento akimis.
Rytis Meškauskas (“Pigu.lt” interneto rinkodaros vadovas) – “Mobili rinkodara”
Rytis kaip visada turi ką pasakyti, vienas malonumas klausytis. Nemažai naujų įžvalgų, kokybiškų pavyzdžių. Norėjosi kiek daugiau tikslių atsakymų, bet jų galbūt dar ir nėra. Panašu, kad mobili rinkodara vis dar yra savo atradimų kelyje ir apie ją daug daugiau išmoksime artimiausiais metais.
Ką po pranešimo pasiimti?
- 52 proc. vartotojų mobiliuosiuose įrenginiuose lygina kainas, 37 proc. ieško patarimų, rekomendacijų apie produktus ar paslaugas, kurias norėtų įsigyti.
- Konversijos rodiklis mobiliuosiuose įrenginiuose yra 3 kartus mažesnis nei desktop’e. Tačiau mobiliosios paieškos nuosekliai auga – nuo 2012 iki 2015 m. mobilusis srautas išaugo dvigubai. Per pastaruosius 2 m. mažėjo desktop’o sesijų, puslapių peržiūrų, svetainėje praleistas laikas, taigi galima daryti išvadą, kad informaciją vartotojai vis dažniau susirenka per mobiliuosius įrenginius, o pirkimą atlieka per desktop’ą.
- “Facebook’as” leidžia tiksliau atpažinti vartotoją, kadangi jis privalo prisijungti per bet kokį įrenginį. Nors, pavyzdžiui, “15min”, “Delfi” ar “Lrytas.lt” skaitytojai taip pat mėgsta naršyti per kelis skirtingus įrenginius, bet naujienų portalai skaitymui nereikalauja prisijungimų. Dėl šios priežasties “Facebook’o” remarketingą verta taikyti visuose įrenginiuose.
Bartosz Kotulski (“SALESmanago” verslo plėtros vadovas) – “Kaip rinkodaros automatizavimas padidina pardavimus ir išlaiko vartotojus: elektroninės komercijos pavyzdžiai”
Lenkijos rinkodaros automatizavimo sistemos “SALESmanago” verslo plėtros vadovo Bartoszo pranešimas buvo tikra vyšnaitė dienos pabaigai. Nors didelio lankytojų susidomėjimo šis pranešimas ir nesulaukė, turinys tikrai buvo vertas dėmesio. Daug realių pavyzdžių, geras tempas ir sprendimai, kuriuos Lietuvoje taiko dar tik labai nedaug el. rinkos dalyvių. Tačiau manau, kad tai netruks pasikeisti, nes vertės rinkodaros automatizavimas (kaip turbūt ir visų kitų procesų automatizacija) suteikia labai daug.
Ką po pranešimo pasiimti?
- Kaip ir Ryčio Laurinavičiaus pranešime, akivaizdus dinaminių personalizuotų el. laiškų pranašumas prieš bendrinius naujienlaiškius: 5 kartus didesnis atidarymo rodiklis ir 10 kartų didesnis CTR (click-through rate).
- Dinaminis interneto svetainės turinys (pvz., personalizuoti pop-up) konversijos rodiklį gali padidinti net keliasdešimt kartų. Taigi pagalvokite, ką ir kam rodote.
- Ar teisėta dinamiškai keisti el. parduotuvės kainas ir skirtingiems vartotojams tą pačią prekę siūlyti už skirtingą kainą? Pasak Bartoszo, jie tokius sprendimus yra įgyvendinę (žinoma, ne Lietuvoje) ir kol kas problemų nebuvo. Taigi atrodo, kad šioje vietoje galioja taisyklė “leidžiama viskas, kas nedraudžiama”.