Facebook vartotojų tipai. Kokie, kur ir kaip?

0

Facebook socialiniame tinkle galima surasti įvairiausio plauko žmonių. Suskirstyti juos į grupes prilygtų kone viso pasaulio padalinimui. Tiesa, jei į Facebook vartotojus pažvelgtumėme ne tiek iš asmeninės, o iš techninės pusės, juos būtų galima suskirstyti į gana aiškias kategorijas. Pateikiame keletą rinkodaros eksperto Keith Quesenberry publikuotų idėjų, pagal kokias metrikas bei bruožus galima suskirstyti Facebook auditorijas. Aiškus auditorijų suskirstymas padeda verslui ne tik lengviau pasiekti norimas auditorijas su joms aktualia žinute, bet ir sutaupo nemažai kaštų, kadangi galite pakankamai tiksliai bei efektyviai skirstyti reklamos biudžetus atitinkamoms auditorijoms.

Kaip galite grupuoti Facebook vartotojų profilius?

  1. Remiantis socialinių medijų vartosenasocialiniu mediju vartosena

Priklausomai nuo amžiaus bei interesų, vartotojas socialines medijas vartoja labai įvairiai: gali būti į jas pasinėręs kiekvieną dieną ar net valandą arba užsiregistruoti ir ten daugiau niekada nepasirodyti. JAV interneto vartotojų atliktas tyrimas klasifikavo socialinių medijų vartotojus į 6 grupes:

No-shows (niekada nepasirodantys): šie vartotojai yra mažiausiai įsitraukę į socialines medijas. Taip, jie egzistuoja, tačiau norint juos pasiekti patartina imtis kitų priemonių.

Newcomers (nauji vartotojai): tai neseniai prisijungę vartotojai, kurie dažniausiai naudojasi vos vienu ar pora socialinių tinklų. Siekiant pasiekti šiuos vartotojus prieš tai nemažai dėmesio reikėtų skirti jų edukacijai, įtikinimui, jog socialiniai tinklai gali palengvinti ar praskaidrinti jų kasdienybę.

Onlookers (žiūrovai): tai vartotojai, kurie domisi ir naudojasi socialiniais tinklais, tačiau jų elgesys yra pasyvus. Šie vartotojai yra linkę stebėti kitų veiklą socialinėse medijose, tačiau patys per daug nesireiškia arba net visai nėra susikūrę savo profilių. Norint pasiekti šiuos vartotojus, patartina kurti įdomų, įtraukiantį turinį, kuriuo žmonės norėtų dalintis.

Cliquers (ištikimi vienai platformai): tai vartotojai, kurie yra aktyvūs tik viename socialiniame tinkle. Norint pasiekti šiuos vartotojus reikia išsiaiškinti jų mėgiamą socialinį tinklą ir  koncertuotai bandyti juos pasiekti.

Mix-n-Minglers (miksuoti): skirtingai nei Cliquers, šie vartotojai naudoja kelis skirtingus socialinius tinklus ir visuose yra vienodai aktyvūs. Siekiant efektyviai pasiekti šiuos vartotojus svarbu protingai bei tikslingai paskirstyti reklamos biudžetą.

Sparks (kibirkštys): itin aktyvūs socialinių medijų naudotojai, savo noru reklamuojantys mėgstamus prekinius ženklus.  Jie dalinasi įdomiomis naujienomis su kitais. Tai vartotojai, kuriems nepatartina stengtis brukti savo pasiūlymų ar reklamos, tačiau reiktų skatinti tarpusavio bendradarbiavimą, turinio kūrimą (angl. user generated content).

  1. Remiantis motyvacija bei įpročiais

Kitas būdas klasifikuoti socialinių medijų vartotojus buvo pasiūlytas „Coca-Cola Retailing Research Council“ bei „Integer Group“. Jie socialinių medijų vartotojus suskirstė į tokias sritis:

Bonders: vartotojai, kurie socialinių medijų pagalba mėgsta kurti bei vystyti ryšius su šeima, draugais bei kolegomis. Jie yra linksmi, bendraujantys ir visada dalinasi savo gyvenimo įvykiais bei nuotykiais. Taip pat noriai dalinasi ir aktualiausiomis naujienomis, idėjomis, įdomiu turiniu.

Sharers: tai vartotojai, siekiantys apie savo gyvenimą informuoti kuo daugiau žmonių. Jie taip pat yra linkę dalintis naudinga ir aktualia informacija ar virusinėmis žinutėmis. Tokie vartotojai glaudesnius ryšius su kitais socialinio tinklo nariais užmezga komentuodami bei dalindamiesi vieni kitų įrašais.

Professionals: tai vartotojai, kurie socialinius tinklus išnaudoja profesiniais, karjeros tikslais. Jiems socialiniai tinklai  puikus būdas ieškoti naujų galimybių bei tobulinti savo profilį ir įvaizdį. Jie dalinasi rimto pobūdžio straipsniais, naujienomis, savo įžvalgomis verslo, ekonomikos ar politikos klausimais.

Creators: tai vartotojai, kuriems socialiniai tinklai yra saviraiškos priemonė. Socialinius tinklus jie naudoja savo gabumams išreikšti, dalinasi originaliu, savo sukurtu turiniu.

Kalbant apie vartotojų įpročius, dalinamės vienu iškalbingu infografiku apie vartotojų apsipirkimo įpročius bei socialinių medijų vartoseną:

infografikas

Šaltinis: dr4ward.com

  1. Remiantis savo atliktu tyrimuResearch

Trečias variantas – vartotojų analizę atlikti patiems. Kūrybinė agentūra Elevator“ pasiūlė penkis būdus, kaip verslininkai gali išanalizuoti bei identifikuoti savo tikslines auditorijas:

Surinkite informaciją: demografinę bei fiziografinę informaciją apie savo vartotojus rinkite naudodami apklausų formas internetinėje svetainėje arba vartotojų apklausos formas fizinėse parduotuvėse.

Apklauskite darbuotojus: salės darbuotojai dažnai yra tie žmonės, kurie geriausiai pažįsta jūsų klientus. Apklausę savo darbuotojus galite padaryti tam tikras įžvalgas apie savo klientų poreikius, būdą, norus.

Analizuokite lankytojų elgseną: žinote, kur internete lankosi jūsų esamas ar potencialus klientas? Tuomet nėra ko laukti. Apsilankykite forumuose, bloguose, socialinuose tinkluose bei pažiūrėkite apie ką, kada ir kaip kalba jūsų tikslinė auditorija. Tai padeda kurti aktualų bei įdomų turinį, kuriuo tikslinė auditorija norėtų dalintis.

Vidinė informacija: nepamirškite apie savo klientus kaupiamos informacijos – apsipirkimo bei vartosenos įpročių. Analizuodami klientų perkamus produktus, skaitomą turinį ar užduodamus klausimus, galite susidaryti gana tikslų vartotojo ir jo elgsenos portretą.

  1. Vartotojas iš rinkodaros pusės

Ketvirtas būdas klasifikuoti vartotojus yra susijęs su dažnai rinkodaroje naudojamais terminais. Kūrybinė konsultacijų agentūra Riggs Partners“ pasiūlė vartotojus skirstyti iš šias tris (labai bendrines) kategorijas:

Solution (sprendimas): identifikuokite, kokias problemas turi ir, kokių sprendimo būdų ieško potenciali tikslinė auditorija.

Interests (pomėgiai): kokie yra jūsų potencialių klientų pomėgiai, skatinantys juos ieškoti konkrečių sprendimų?

Pain (skausmas): kiekvienas žmogus turi savo silpnąsias vietas ar nuoskaudas. Jas identifikavę bei pasiūlę atitinkamą sprendimą, galite suartėti su savo vartotoju dar labiau.

Bet kuri iš šių taktikų turėtų padėti geriau suprasti jūsų tikslinę auditoriją bei rasti efektyvius būdus jai pasiekti. Kokioje rinkoje bebūtumėte, tikriausiai galėsite išskirti kelias skirtingas vartotojų grupes. Svarbu nepamiršti, jog šios grupės – tai ne tik auditorijos, kurias turėtumėte pasiekti, bet ir puikus išteklius naujo turinio bei idėjų generavimui. Užmezgus kontaktą su vartotojų grupe socialinėse medijose, svarbiausia neužmigti ant laurų ir, analizuojant jų poreikius, kurti aktualų bei interaktyvų turinį. Laikui bėgant sėkmingą komunikaciją vainikuoja didėjantis vartotojų lojalumas bei augantys pardavimai.

Share.

About Author

Jonas Ilevičius

Senior SEO Specialist at Adidas Group.

Leave A Reply