Ko gero, vienas iš labiausiai paskutiniu metu reklamuotojų laukiamų Google AdWords atnaujinimų pagaliau ir Baltijos šalyse. Tikslesnis ir gerokai efektyvesnis skelbimų taikymas miesto, apskrities ar net spindulio lygiu.
Kodėl tai yra naudinga ir efektyvu? Pateikiame kelis supaprastintus pavyzdžius.
1. Tikslesnis geografinis taikymasis ypač patrauklus regioniniams verslams pasiekti savo tikslinę auditoriją. Šis atnaujinimas turėtų gerokai padidinti investicijų grąža.
Įsivaizduokite, turite odontologijos kliniką Utenoje ir norite pritraukti naujų klientų. Anksčiau galėjote tai padaryti rodydami skelbimus visoje Lietuvoje. Natūralu, kad didžioji dalis reklamos biudžeto pasilikdavo netikslingam lankytojų srautui pasiekti iš didžiųjų Lietuvos miestų.
Naudojant siauresnes paieškas kartu su miesto pavadinimu, pvz. – “odontologijos klinikos Utenoje”, “dantų protezų kainos Utena” ir pan., galima buvo to išvengti. Tačiau tokiu atveju reklamuotojas smarkiai apribodavo savo galimybes pasiekti galimą klientą dėl labai paprastos priežasties – žmogaus paieškos įpročių. Didelė dalis žmonių į paieškos laukelį veda bendresnes, trumpesnes užklausas tikėdamiesi rasti rezultatus, susijusius su jų gyvenamąja vieta.
2. Tikslesnis geografinis taikymasis prisideda prie galimybės marketingistams tiksliau segmentuoti auditoriją ir pateikti personalizuotą pranešimą, nukreiptą į tam tikrą regioną, miestą ar spindulį žemėlapyje. Tuo pačiu tai leis reklamuotojui pateikti labiau susijusius skelbimus, dėl ko turėtų laimėti ir vartotojas.
Pats paprasčiausias pavyzdys galėtų būti rinkimų komunikacija ir visai neseniai praėję Lietuvos Respublikos savivaldybių tarybų rinkimai.
Į ką svarbu atkreipti dėmesį.
Techniniai dalykai apie kuriuos kol kas niekas nekalba. Kokiu principu bus nustatoma žmogaus vieta ir kaip tiksliai? Kokia galima paklaida? Mobilių ir stacionarių kompiuterių vartotojų vietovės nustatymas. Duomenų tikslumas Google Analytics paskyroje ir pan.
Visa tai mėginsime sužinoti, įsivertinti artimiausiu metu ir pasidalinti savo patirtimi.