Praeitame blog‘o įraše pristatėme Google Tag Manager įrankį, jo teikiamas naudas ir trumpą aprašymą, kaip sudiegti ir pradėti naudotis. Šiame įraše pristatysime, kaip sudiegti Google Analytics naudojant Google Tag Manager.
Google Tag Manager vartotojo sąsajos gidas
- Tags – šioje meniu skityje rasite visus kodus, kurie yra sudiegti jūsų svetainėje naudojant būtent šį Google Tag Manager konteinerį.
- Triggers – šioje meniu skiltyje rasite taisykles, pagal kurias yra sudiegti jūsų svetainėje. Taisykles apriboja, kokiuose svetainės puslapiuose ar po kokių vartotojo veiksmų kodai yra įvykdomi. Ne visi kodai turi būti sudiegti kiekviename svetainės puslpyje ir jų veikimą reikia apriboti taisyklėmis.
- Variables – kintamieji, kurie yra naudojami sukurti kodų vykdymo taisykles. Šie kintamieji gali būti: puslapio pavadinimas, puslapio adresas (URL), vartotojo paspausto elemento duomenys (ID, klasė, URL). Taip pat galima susikurti daug papildomų kintamųjų, kurie padeda sukurti papildomas taisykles kodų talpinimui svetainėje.
- Versions – čia galima rasti Google Tag Manager pakeitimų istorija. Kiekvienas Google Tag Manager pakeitimas, kuris yra publikuotas į svetainę, gali būti surastas Google Tag Manager versijų istorijoje. Joje galima matyti, kokie kodai/ žymos buvo sukurtos, kas jas sukūrė ir kada buvo atliktas pakeitimas.
- Google Tag Manager konteinerio publikavimo (publish) ir testavimo (preview) mygtukai. Visada rekomenduojame prieš publikuojant naujus kodus į svetainę būtinai patestuoti juos ir patikrinti ar svetainės veikla nesutriks dėl naujų kodų. Taip pat jei nauji kodai neveikia kaip tikitės, siūlome pasinaudoti testavimo aplinka ir pabandykite atlikti veiksmus po kurių turėtų būti sudiegti kodai.Publikavimo mygtukas leidžia patlpinti naujai sukurtus kodus į svetainę.
Google Analytics kodo talpinimas
Naudojant Google Tag Manager galima labai nesunkiai patalpinti Google Analytics kodą.
- Pasirenkame naujo kodo/ žymos pridėjimą:
- Įrašome kodo žymos pavadinimą. Labai svarbu aiškiai nurodyti, kokį kodą talpinate, kad ateityje būtų lengviau atsekti, kokie kodai patalpinti.
- Pasirenkame Google Analytics produktą:
- Pasirenkame, kokį Google Analytics norime diegti, Classic ar Universal. Rekomenduojame naudoti Universal Analytics, kurie suteikia daugiau sekimo galimybių. Spaudžiame „Continue“.
- Įvedame norimo sekti Google Analytics property unikalų ID. Jį galima rasti Google Analytics (Admin>Tracking Info> Tracking code). Tuo pačiu įjungiame Display Advertising features. Ši opcija leis rinkti remarketingo sąrašus Google Analytics, taip pat prieiti prie demografinių duomenų Google Analytics. Spaudžiame „Continue“.
- Nustatome, kad kodas veiktų visuose puslapiuose (All pages). Jei norite sekti ne visus puslapius pasirinkite „Some pages“ ir nurodykite taisyklę, kuriuose puslapiusoe norėtumėte patalpinti Google Analytics kodą.
- Sukūrus Google Analytics žymą testuojame ar ji sėkmingai patalpinta.
- Toje pačioje naršyklėje atsidarykite svetainę, kuriai diegėte Google Analytics. Jei vykdėte visus žingsnius turėtumėte matyti, jog jūsų sukurtas kodas suveikė:
- Google Tag Manager aplinkoje pasirinkite „Publish“ ir publikuokite sukurtą Gogole Analytics kodą. Sveikiname jūs sudiegėte Google Analytics naudodami Google Tag Manager.
Jei reikėtų daugiau informacijos, kaip sudiegti Google Tag Manager visada galite peržiūrėti oficialią Google dokumentaciją (https://developers.google.com/tag-manager/quickstart) arba kreiptis hello@sem.lt.
Kitame blogo įraše pristatysime, kaip sekti mygtukų paspaudimus naudojant Google Tag Manager ir Google Analytics events.