Praėjusiame įraše pristatėme būdą, kaip sudiegti Google Analytics naudojant Google Tag Manager. Šį kartą pristatysime būdą, kaip sekti vartotojų atliekamus mygtukų paspaudimus svetainėje. Google Analytics standartinis sekimas leidžia analizuoti vartotojų aplankomus puslapius. Tačiau vartotojų veiksmai, kurie neatverčia naujo puslapio gali būti nesusekami naudojant tik standartinį Google Analytics sekimą. Tokiu atveju reikia nauodti Google Analytics Events, kurie siunčiami vartotojui atlikus tam tikrą veiksmą (paspaudus mygtuką, užpildžius formą, praleidus puslapyje tam tikrą laiką ir pan.). Šių event informacija Google Analytics galima rasti:
Naudojant events galima sukurti Google Analytics tikslus (Goals) pagal kurių įvykdymą galima tiksliau įvertinti reklamos kanalų našumą.
Perskaitę šį įrašą sužinosite, kaip sukurti Google Analytics event skirtą sekti mygtuko paspaudimus, išorinių nuorodų paspaudimus savo svetainėje, taip pat .pdf dokumentų atsisiuntimus.
Google Analytics mygtukų paspaudimų event sekimas su Google Tag Manager
1. Kadangi seksime paspaudimus, svarbu įjungti kintamuosius (variables) susijusius su paspaudimų sekimų, kad būtų galima sukurti taisykles, kada event turėtų būti paduodamas į Google Analytics.
2. Pasirenkame naujo kodo/ žymos pridėjimą:
3. Pasirenkame kuriamo sekimo kodo pavadinimą. Taip pat pažymime, jog norėsime sukurti Google Analytics sekimo kodą. Taip pat pasirenkame, kokį Google Analytics naudojame Universal ar Klasikinį.
4. Įvedame Google Analytics ID kodą į kurį norėsime siųsti event informaciją. Taip pat pasirenkame, jog norėsime perduoti Event informaciją.
5. Tada užpildome Event category (privalomas), action, label ir value (neprivalomi) laukus. Ši informacija padeda geriau sukategorizuoti events, kad juos būtų galima patogiau analizuoti. Pavyzdžiui, svetainėje gali būti keli registracijos žingsniai su skirtingais mygtukais. Tokiu atveju kuriant 2 events galima turėti tą patį event category registracija ir skirtingus event action 1 žingsnis ir 2 žingsnis. Tokiu būdu bus galima pasižiūrėti, kiek vartotojų spaudė kiekvieną iš mygtukų ir palyginti jų paspaudimus. Tokia pati logika galioja ir event label, kuris leidžia dar patogiau kategorizuoti skirtingus event action.
6. Tada reikia nuspręsti ar norime, kad šis event darytų įtaką atmetimo rodikliui (bounce rate). Jei šis event bus paduodamas į Google Analytics kiekviename vartotojo aplankytame puslapyje, tada geriau rinktis True. Tokiu atveju,jei vartotojas apsilankys jūsų svetainėje ir pirmame puslapyje atliks veiksmą su event ir paliks ją – jis bus užfiksuotas, kaip bounce. Kai event nustatomas į non-interaction FALSE, jei vartotojas apsilanko svetainėje ir pirmame puslapyje įvykdo veiksmą su event ir palieka svetainę, jo vizitas nebus skaičiuojamas kaip atmestas (bounce).
7. Kadangi kuriame event sekti mygtuko paspaudimui, prie sekimo kodo taisyklių renkamės Click.
8. Sukuriame taisyklei pavadinimą. Taip pat pasirenkame ar norėsime sekti visus puslapio elementus ar kursime taisyklę tik elementams su nuorodomis.
9. Taip pat pasirenkame ar norėsime sekti absoliučiai visus paspaudimus ar jų sekimą susiaurinti. Labai retai kada reikia sekti Google Analytics event pagalba visus varototjų paspaudimus svetainėje, todėl pasirenkame „Some clicks“
10. Atsiradusiose taisyklėse patiksliname, kokio elemento paspaudimus seksime.
Pavyzdžio atveju Google Analytics event bus paduodamas, kas kart kada bus paspaudžiamas mygtukas, kurio tekstas yra „Registruokis“, o elemento ID yra „registracija“. Elementų ID, klases, tekstą, nuorodą galima rasti pasinaudojus Google Developer tools.
11. Sėkmingai parinkus taisyklę reikia patestuoti ar veikia event sekimas naudojant Google Tag Manager Preview funkciją. Jei event kodas nesuveikia, reikėtų patikrinti ar teisingai nurodytos event padavimo taisyklės (ar teisingai aprašytos elemento ID, tekstas ar kiti kintamieji). Jei event kodas yra paduodamas po paspaudimo, galima patikrinti ar Google Analytics jį fiksuoja. Tereikia pasinaudoti Real-Time reporting, kuriame galima pastebėti ar fiksuojami event realiu laiku.
12. Jei Google Analytics nematote event patikrinkite ar teisingai nurodėte savo Google Analytics ID (4 žingsnyje). Jei viskas gerai publikuokite Google Tag Manager konteinerį.
Google Analytics event padeda tiksliau sekti vartotojų tikslus, todėl tikrai rekomenduojame išbandyti jų sekimą savo svetainėje.
Bonus informacija: Kadangi perskaitėte šį blogo įraša iki galo pasidalinsime dviem event padavimo taisyklėmis, kurios galėtų būti naudingos analizuojant jūsų svetainės lankytojus.
1. Išorinių nuorodų sekimas. Dažnai įdomų sužinoti, kokiais būdais vartotojai palieka jūsų svetainę. Su apačioje pavaizduota taisykle galima sekti išorinių nuorodų paspaudimus jūsų svetainėje. Pagrindinė taisyklė, kad spaudžiama nuoroda neturėtų mūsų svetainės domeno, kitu atveju nuoroda bus vidinė. Tokiu būdu galėsite pastebėti per kurias nuorodas vartotojai palieka jūsų svetainę.
2. PDF dokumentų parsisiuntimas. Kai kurioms svetainėms, kurios talpina papildomą informaciją dokumnetuose (pdf, word, excel ir pan.) gali būti aktualu sekti, kiek vartotojų peržiūri jų dokumentus. Standartinis Google Analytics sekimas netinka, kadangi dokumentuose nėra Google Analytics sekimo kodo. Tačiau galima naudoti event, kurį paduotų žemiau nurodyta taisyklė. Ši taisyklė nusako, jog event bus paduodamas kaskart, kai vartotojas paspaus nuorodą kurios pabaigoje bus .pdf. Pagal poreikį galite pridėti papildomų taisyklių pridėdami kitas dokumentų galūnes. Tokiu būdu galėsite matyti, kurie dokumentai jūsų svetainės lankytojams yra įdomiausi.
Jei reikėtų daugiau informacijos, kaip sudiegti Google Tag Manager visada galite peržiūrėti oficialią Google dokumentaciją (https://developers.google.com/tag-manager/quickstart) arba kreiptis hello@sem.lt.
1 Comment
“1. Išorinių nuorodų sekimas.”
Paveikslėlyje “Click URL” turėtų būti “doesn’t contain” arba neigiamas RegEx.
“2. PDF dokumentų parsisiuntimas.”
Tikslingiau naudoti RegEx’ą su formuluote \.pdf.* , nes dažnai prie parsisiunčiamų failų URL pridedami papildomi parametrai trackingui.
O viska kita teoriškai teisingai :)