Google Analytics ir SEO. Kaip išmatuoti SEO optimizacijos efektyvumą naudojantis Google Analytics?

3

Svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) jau kone kiekvienos įmonės, turinčios internetinę svetainę, marketingo kampanijose. Tačiau vis dar nemažai klientų nežino, kaip išmatuoti SEO kampanijos efektyvumą. Ne retas SEO efektyvumą sieja su pirmomis pozicijomis paieškos sistemų rezultatuose (angl. SERP), tačiau dažnai nepagalvojama, kad ne visada pirma pozicija lemia didesnę rinkos dalį ar didesnį pelną iš interneto kanalų. Vienas efektyviausių būdų, mūsų nuomone, sekti SEO naudą Jūsų verslui yra stebėti organinio srauto pokyčius Jūsų svetainėje bei iš organinio srauto atėjusias konversijas t.y. pilnai išnaudoti Google Analytics pateikiamus duomenis.

Google Analytics ir SEO

Kaip sekti organinio srauto pokyčius į svetainę naudojantis Google Analytics?

Prisijungus prie konkrečios svetainės Google Analytics paskyros, matomas bendras svetainės lankomumas per pasirinktą laikotarpį. Ne retas pradėjęs SEO optimizaciją stebi/tikisi bendro vartotojų srauto padidėjimo į svetainę. Atrodytų, kad tai – logiška: kuo daugiau vartotojų į svetainę ateina per organinę paiešką, tuo didesnis yra bendras srautas. Visgi tai – ne visada tiesa, nes bendram svetainės lankomumui didelę įtaką daro ir kiti faktoriai, kaip pavyzdžiui, reklama televizijoje ar jos nutraukimas, vartotojų srautai ateinantys per PPC kampanijas, tiesioginis vartotojų srautas ir panašiai. Būtent dėl to, matuojant SEO rezultatus, rekomenduojame sekti tik organinio srauto pokyčius į Jūsų svetainę.

Norėdami matyti tik organinį srautą Google Analytics spauskite ant esamo segmento: by default „All Sessions (Visi seansai)“ –> „Organic Traffic (Natūralus srautas)“ –> „Apply (Taikyti)“.

visos sesijos google analytics

Organic traffic pasirinkimasPasirinkus tokius nustatymus matysite, kiek lankytojų svetainę pasiekia per organinę paiešką. Taip pat rekomenduojame išfiltruoti prekino ženklo (brand‘o) paieškas, nes dažniausiai jos neturi nieko bendro  su svetainės optimizavimu paieškos sistemoms. Juk svetainė optimizuojama konkretiems raktiniams žodžiams, o ne prekinio ženklo paieškoms (be abejo, būna ir išimčių). Tiesa, kadangi Google analytics nepateikia daugumos ieškomų raktažodžių (search quiries), vienintelis būdas išfiltruoti brand’ines paieška yra išfiltruojant namų puslapį. Taigi, tuo atveju, kai namų puslapis reitinguojasi ir su daug kitų raktinių žodžių (ne prekiniu ženklu), toks būdas tikslių duomenų nepateiks. Norėdami išfiltruoti namų puslapio srautą (sukurti naują segmentą), pasirinkite „Add Segment (Pridėti segmentą)“ –>“New segment (Naujas segmentas)“ –> „Advanced (Išplėstinis)“ –> „Conditions (Sąlygos)“ –> „Landing page – does not exactly match – / (Nukreipimo puslapis – tiklsiai atitinka – /)“.

naujas segmentas

landing page exclude (1)

Kurdami naują segmentą Traffic sources (Duomenų srauto šaltiniai) skiltyje Medium (Terpė) galite nustatyti kaip Organic, tokiu atveju šis segmentas rodys tik organinį srautą, išfiltruojant namų puslapių.

traffic sources medium

Jei norite įsidiegti organinio srauto segmentą jau dabar, galite pasinaudoti mūsų sukurtu segmentu.

Konversijos iš organinio srauto

Kita labai svarti metrika (dažnai net ir svarbiausia) yra konversijos. Konversijos nebūtina turi būti pardavimai. Konversijomis gali būti laiko ir prenumerata naujienlaiškiui, užklausos formos išsiuntimas, apsilankymas konktaktų puslapyje ar bet koks kitas rodiklis klientui suteikiantis tiesioginę naudą. Tiesa, norint sekti tikslus pirmiausia juos reikės apsibrėžti ir per Google Analytics nustatyti jų sekimą. Tikslus galite nustatyti apsilankę Admin (Administratorius) –> Goals (tiklsai) –> New goal (Naujas tikslas).

admin goals1

Pridėti tikslą:

new goal1

Sekamų tikslų statistiką galite matyti skiltyje Conversions (Konversijos) –> Goals (Tikslai) –> Overview (Apžvalga).

conversions

Sekdami organinio srauto konversijas nepamiškite naudoti organinio srauto segmento ar filtro.

Netiesioginiai pardavimai

Labiau pažengę Google Analytics naudojai taip pat gali pasigilinti ir analizuoti asistuojančias konversijas. Organinė Google paieška nebūtinai bus paskutinis pirkimo ciklo šaltinis. Dažnai per organinę paieška surastus produktus vėliau lankytojai gali nusipirkti paspaudę ant reklamos ar tiesiog dar kartą apsilankę svetainėje. Taigi, vertinant SEO efektyvumą nevertėtų pamiršti ir asistuojančių konversijų ir nenurašyti dalies SEO naudos kitiems kanalams arba nepriskirti per daug laurų SEO.

asistuojancios konversijos

Asistuojančių konversijų kelius galite pamatyti prie skilties Conversions (Konversijos) –> Multi-Channel Funnels (Skirtingų kanalų kanalai) –> Top conversion paths (Pagrindiniai konversijų keliai).

El. prekyba

Turintiems elektroninės prekybos svetaines rekomenduojame įsidiegti ir pardavimų sekimą per Google Analytics. El. prekybos funkcionalumas padės ne tik matyti organinio srauto pardavimus (pajamas), tačiau ir lyginti produktų populiarumą, sezoniškumą. Gana tiksliai įsivertinti investicijų atsiperkamumą. Daugiau informacijos apie el. prekybos stebėjimo nustatymą galite rasti čia. Tikslus pardavimų bei generuojamų pajamų sekimas padės ir tiklsiau įsivertinti kitų digital kanalų nešamą naudą.kanau pagravima Google analytics1

Kiti kanalai 

Vertinant SEO rezultatus nederėtų pamiršti ir kitų rinkodaros kanalų. Nemažai įtakos didėjančiam organiniam srautui bei pardavimams gali turėti ir reklamos kampanijos tradicinėse medijose. Norėdami ją sekti, prasidėjus kampanijos Google Analytics grafike galite palikti komentarus apie prasidėjusios kampanijos tipą, kanalą.

komentarai Google analytics

Pabaigai

Siekiant kuo tiksliau išmatuoti SEO naudą, žiūrėti vien tik į organinio srauto kilimą, toli gražu nepakanka. Net jei ir negalite sekti tikslių pardavimų ir iš jų generuojamų pajamų, reikėtų bent apytiksliai įsivertinti pajamas gaunamas iš vienos konversijos ir stengtis įsivertinti kanalo investicijų atsiperkamumą. Vertėtų neužmiršti ir konteksto, kuriame yra vykdoma SEO optimizacija bei atsižvelgti į kitų kanalų (PPC, TV, Radijas, lauko reklama, PR) įtaką rezultatų kilimui ar kritimui.

Share.

About Author

Rasa

Pareigos: Head of SEO, SEO specialistė ir pranešėja. SEO industrijoje Rasa dirba jau daugiau nei penkerius metus, savo žinias nuolat tobulindama tarptautinėse skaitmeninės rinkodaros konferencijose bei seminaruose. Nepriklausomai nuo to, su kokio dydžio įmone dirba, Rasa visada didžiausią dėmesį skiria rezultatui ir ieško labiausiai konkrečioje srityje veikiančių, vertę kuriančių sprendimų.

3 Comments

  1. Pingback: Kaip išmatuoti SEO optimizacijos teikiamą naudą? | SEM.LT blog’as

  2. Edgaras Roličius on

    Na norėčiau visgi vienu esminiu punktu papildyti straipsnį. Sekant Jūsų aprašytas metrikas organinis srautas gali didėti o štai SEO naudos gali ir nebūti. Matuojama organini srauta reikėtų padalinti iš produktų, straipsnių skaičiaus. Nes organinį srautą gali didinti tiesiog fiziškai didesnis suindeksuotų puslapių skaičius. Organinis srautas tenkantis vienam straipsniui ar produktui yra raktinis dydis.

    • Jonas

      Geras pastebėjimas. Ypač aktualus elektroninėms parduotuvėms, kur produktų skaičiai didėti gali gana ženkliai. Tiesa, kartais nukreipimo puslapių skaičiaus didinimas gali būti inicijuojamas būtent SEO bei turinio marketingo specialistų.

Leave A Reply