Ar kada teko „Google“ paieškoje užduoti išsamų klausimą anglų kalba? Jei taip, greičiausiai gavote jūsų užklausą atitinkantį, ne mažiau išsamų atsakymą, apvadu išskirtą iš kitų paieškos rezultatų.
Šis apvadu išskirtas atsakymas – vadinamasis „Google Answer Box“, kuris pateikia dominančią informaciją jau paieškos rezultatuose. Jums kaip vartotojui nebereikia lankytis svetainėse ir ieškoti atsakymų, nes juos gaunate iškart. O ką tai reiškia jums kaip verslo savininkui arba marketingo specialistui?
„Google Answer Box“ – galimybė reitinguotis aukščiau
„Google Answer Box“ dar kitaip vadinamas nuline „Google“ paieškos rezultatų pozicija (angl. position 0 in Google Serps). Tai reiškia, kad „answer box“ suteikia galimybę reitinguotis aukščiau už bet kurį kitą organinės paieškos rezultatą. Ištrauka, patenkanti į „Google Answer Box“, automatiškai paimama iš svetainės puslapio, kuris dažniausiai jau reitinguojasi kurioje nors iš aukščiausių pozicijų: tai gali būti tiek 1-ma, tiek 10-ta pozicija.
„Google Answer Box“ tipai
Žemiau pateikiami „Google Answer Box“ tipai, matomi su užklausoms anglų kalba (lietuvių kalba ši funkcija kol kas neveikia). Tipai pateikiami remiantis 2016 m. liepos mėn. duomenimis:
-
Pastraipos (angl. paragraphs) sudaro 63 proc. visų „Google Answer Boxes“ rezultatų.
-
Sąrašai (angl. lists) sudaro 19 proc. visų „Google Answer Boxes“ rezultatų. Punktai gali būti išskiriami taškais (angl. bullet points) arba sunumeruoti.
-
Lentelės (angl. tables) sudaro 16 proc. visų „Google Answer Boxes“ rezultatų. Jos pateikiamos palyginimų arba grafikų pavidalais.
Kaip patekti į „Google Answer Box“?
1. Kaip identifikuoti klausimus, kurie yra tinkami „Google Answer Box“?
- Klausimas turi būti toks, kad „Google“ nepakaktų informacijos, įprastai pateikiamos „Google Knowledge Graph“ laukelyje. Kitaip tariant, klausimai turi reikalauti išsamesnio atsakymo nei taip arba ne bei vieno sakinio ilgio fakto ištraukimo iš duomenų bazės. Pateikiamas klausimo, su kuriuo nepavyktų atsidurti „Google Answer Box“, pavyzdys.
- „Google Answer Box’ui“ tinka dauguma klausimų, turinčių žodžius „are“, „what are“. Klausimai gali būti nuspėjami (angl. implicit) arba tikslūs (angl. explicit). Juos galima išsifiltruoti iš „Google Search Console“, taip pat naudoti tokius įrankius kaip „Semrush“, „Moz“.
- Norint patikrinti, pagal kokius klausimus jau reitinguojasi jūsų konkurentai ir parengti geriau suformatuotą turinį, užimant jų vietą, tai padaryti galima rankiniu būdu. Jei jūsų turinys jau reitinguojasi bent #3 ar #4 pozicijose google.com paieškos rezultatų puslapyje, vien turinio performatavimo gali užtekti tam, kad patektumėte į 0 poziciją.
- Galima tikrinti ir prie jau esamų „Google Answer Boxes“ pateikiamus klausimus „People also ask“, pavyzdžiui:
-
Kaip turi būti suformatuotas turinys?
Turinys turi būti suformatuotas taip, kad atitiktų „Google“ rodomą formatą pagal tam tikrą užklausą, t. y., jei „Google“ rodo lentelę, jūsų turinys taip pat turi būti lentelės pavidalu. Jei informacija pateikiama sąrašuose (angl. lists), tuomet html’e ir turi būti naudojama <ol> arba <ul> ir pan. Svarbu, kad Html’as būtų tvarkingas.
-
Kokie raktažodžiai turi būti naudojama turinyje?
Turinyje turi būti naudojami tikslios atitikties (angl. exact) raktažodžiai, pagal kuriuos norite reitinguotis. Reikia naudoti mažiau susijusių (angl. related) raktažodžių ir kuo daugiau exact. Tikslios atitikties raktažodžiai (užklausa, pagal kurią norite reitinguotis) turi būti naudojami bent viename iš šitų elementų:
- title
- caption
- label
- section-header
Atsakymai turi būti logiški ir teisingi („Google“ tikrina, ar juose yra tiesa).
-
Jei norite reitinguotis, ar turite turėti dedikuotą puslapį ar užtenka dedikuoti tam tikrą dalį teksto (paragraph)?
Gali būti tiek atskiras dedikuotas nukreipimo puslapis, tiek jo dalis.
-
Kiek laiko užtrunka, kol mano turinys patenka į „Google Answer Boxes“?
Įvairiai: nuo kelių dienų iki kelių mėnesių.
-
Ar reiktų naudoti struktūruotą duomenų žymėjimą (angl. structured data markup)?
Puslapiai, kuriuose naudojamas duomenų žymėjimas (angl. data markup), dažniau matomi 0 pozicijoje. Tačiau tai nėra vienintelis tam įtakos turintis rodiklis.
-
Ar norint atsidurti 0 pozicijoje atgalinės nuorodos (angl. backlinks) yra faktorius, darantis tam įtaką?
Taip. Jei 0 pozicija yra konkurencinga, tuomet atgalinės nuorodos yra lemiamas veiksnys.
Vienas pavyzdžių, kaip mailerlite.com pateikiama informacija reitinguojasi 0 pozicijoje pagal užklausą „getresponse alternatives“.
Norint patekti į „Google Answer Box“ atsakymų laukelį svarbu tvarkingai suformatuotas, vartotojų poreikius ir paieškas atitinkantis svetainės turinys. Ne mažiau svarbu ir teisingai identifikuoti galimus kausimus bei turėti kokybiškų išorinių nuorodų. Ar naudojate šią praktiką su klientais arba savo svetainei? Pasidalinkite rezultatais ar pastebėjimais komentaruose.