Viskas keičiasi. Keičiasi ir Google. Nuo juokingų Google paieškos rezultatų ir lengvo manipuliavimo Google algoritmais iki itin sofistikuotos ir nuolat tobulėjančios populiariausios paieškos sistemos pasaulyje.
Štai kaip paieška atrodė maždaug prieš 10 metų:
Na o kaip atrodo dabar, vienu paveiksliuku atvaizduoti būtų sunkiau, nes tai priklausys nuo to ko ieškote. Algoritmų tobulėjimas leidžia vartotojams pateikti vis tikslesnius rezultatus, tačiau ir pats Google stengiasi didinti savo įtaką bei dominavimą paieškos rezultatų puslapiuose.
Didėjanti Google įtaka paieškos rezultatų puslapiuose vis labiau neramina ir SEO specialistus. Garantijų, jog reitinguojantis pirmoje pirmojo paieškos rezultatų puslapio vietoje būsite pastebėti, nebėra. Žemyn ekranu jus nustums pats Google su savo teikiamomis paslaugomis. Ir nors tokie scenarijai kol kas labiausiai gąsdina Anglijos bei JAV rinkas, neabejotinai ateis laikas, kai Google paieška pasikeis ir Lietuvoje.
Viešbučio, automobilių nuomos, kreditinių kortelių pasiūlymų paieškos Google yra vienos populiariausių ir dažniausių, tad žinoma, kodėl gi iš to nepasipelnius. Ieškantiems viešubčio netoli New York‘o Google iškart pasiūlys kelis skirtingų kainų variantus, o jei tik norėsite, galėsite pasižiūrėti ir išplėstinį Google siūlomą viešbučių sąrašą. Pasirinkę norimą viešbutį galėsite nieko nelaukę ir užsisakyti norimą kambarį.
O kur gi natūralūs Google paieškos rezultatai? Taip, nepavažiavus žemyn, jų taip ir nepamatysite.
Kokios to pasekmės? 2013 bei 2014 metais turizmo rinka buvo vienintelė rinka patyrusi žymesnį natūralaus srauto kritimą. Ar tas pats laukia ir kitų industrijų atstovų? Bus matyti, bet kol kas panašu, jog taip. Tiesa, skirtingai nei skrydžių bei viešbučių paieškos rezultatuose, automobilių draudimo bei kreditinių kortelių Google lyginimo sistemos tiek daug vietos neužima.
Tačiau garantijų, jog šios dėžutės vieną dieną neišsiplės per tris natūralius rezultatus, tikrai nėra. Nevertėtų pamiršti ir garsiųjų Google atsakymo dėžučių (Answer Boxes). Faktas, jog jos taip pat įnešė šiokios tiokios sumaišties. Žinant tai, jog atsakymo dėžutės dažnai yra su nuoroda ir į komercinius puslapius, kai kurios svetainės iš jų tikrai galės pasipelnyti.
Paieškos razultatuose galite matytis net du kartus, o ir ieškotojų dėmesį tikrai patrauksite:
Google atsakymo dėžučių pasekmės kaip ir aiškios: kažkas išlos kur kas daugiau nei kiti praras, o kokurencija dėl vietos po saule taps labai DIDELĖ. Ir nors lietuvių tokio tipo rezultatų puslapiai dar nespėjo pasiekti, miegoti ir laukti tikrai nevertėtų. Visi šie pakeitimai rodo, jog ateityje iš Google paieškos daugiausiai pasipelnyti galės puslapiai su aiškiu bei kokybišku turiniu bei stiprūs prekiniai ženklai, kurie sugebės neatsilikti nuo Google tendencijų bei bus aktyvūs socialinėje erdvėje (G+, atsiliepimų skaičius, įvertinimas). Faktas, kad prieš Google šakotis neverta, muziką užsako jie, o daugiausiai išloš geriausiai šokantys.
Dr. Peter Mayers savo Markerting festival 2014 pranešime analizuodamas atlikto tyrimo rezultatus pabrėžė, jog vos apie 20% Google paieškų dabar yra pateikiamos be nieko (t.y. 10 blue links). Tai reiškia, jog apie 80% paieškų vienaip ar kitaip yra paveiktos Google pasiūlymų ar informacijos blokų. Tai pakiša dar vieną svarbią mintį, jog svetainės reitingavimosi pozicijų vertinimas tampa kiek subjektyvus, nes buvimas pirmoje vietoje toli gražu nereiškia gero rezultato. O jei kalbėtume apie Google paieškos puslapius atrodančius taip:
Geriausios pozicijos gali būti net 3, 4 ar 5 vietos. Taip yra todėl, jog nemaža dalis vartotojų pirmiausiai akis nukreipia į Google pateiktą informacijos suvestinę, ją skaito iš viršaus žemyn, o jei apačioje neranda ko ieško, grįžta prie natūralių rezultatų, tačiau nebe pirmųjų, o esančių kažkur puslapio viduryje (priklausoma nuo informacijos suvestinės ilgio).
O štai dar vienas įdomus pavyzdys:
Viename paieškos rezultatų puslapyje galime matyti informacijos dėžutę, naujienų rezultatus bei local rezultatus. Šiuo atveju TOP 3 puslapiai gali jaustis pasiekę savo, tačiau galimai neblogai vertinama 4 ar 5 pozicijos iš matymo lauku pasitraukia gan toli.
Ir ką tai reiškia? Pakeitimai Google paieškoje nuolatos keičia ne tik SEO specialistų darbo metodiką ar specifiką, tačiau ir sėkmingo darbo rodiklius t.y. kokie rodikliai geriausiai atspindi darbo rezultatus. Akivaizdu, jog su Google pasikeitimais pozicijos įgauną labai kontekstinę reikšmę. Pirmojoje straipsnio dalyje pateikti Google produktų pavyzdžiai demonstruoja ir mokamų skelbimų svarbą, priklausomai nuo reklamuojamo produkto ar paslaugos.
Keičiantis bei plečiantis Google, SEO rinka taip pat plečiasi ir įgauna vis didesnę svarbą. SEO specialistai turi daugiau dėmesio skirti local SEO, turinio rinkodarai, online PR’ui, žinoma, neužmiršdami ir techninio SEO bei nuorodų tinklelio plėtimo. Google vis dar yra didžiausius srautus generuojantis kanalas, todėl, žinoma, pozicijos išlieka itin svarbiu faktoriumi, tik reikia suprasti, jog tikrai ne vieninteliu.