E-komercija – rinka, kurioje Google analytics, Google Adwords bei kitų analitikos programų dėka, išmatuoti investicijų gražą, įtaką kylančiams ar krentantiems pardavimams, produktų ar tam tikrų sprendimų pelningumą yra ganėtinai nesunku. Itin daug dėmesio šioje rinkoje skiriama reklaminių kampanijų efektyvumui bei atsiperkamumui, A/B testavimui, vartotojų elgsenos analizei – visa tai, kad būtų galima užtikrinti kuo didesnį darbo ir investicijų efektyvumą. Kiekviena reklama, kiekvienas paspaudimas ar parodymas yra sekamas, o išmatuojamumas šioje rinkoje yra vienas pagrindinių terminų.
Tiesa, ne per seniausiai ši rinka, ypatingai JAV, patyrė įdomų fenomeną, kuris racionalumą kiek nustūmė į šalį. Didžiulius pinigus reklamai internete skyrę e-komercijos atstovai netikėtai atrado būdą, kaip uždirbti daugiau, pasitelkiant ne tik vidinius resursus, tačiau ir esamus ar potencialius klientus.
Netrukus šis fenomenas gavo ir pavadinimą – Unboxing Videos (išpakavimo filmukai), kuriuose vartotojai ar kompanijos atstovai paprasčiausiai išpakuoja parduodamą produktą, jį apžiūri, trumpai pakomentuoja. Trumpai tariant, tai vartotojų generuojamas turinys (user generated content). Populiariausi tokio tipo filmukai Youtube.com kanale susilaukė dešimčių ar net šimtų milijonų peržiūrų. Internetu prekiaujantys prekiniai ženklai tokios tendencijos pro akis praleisti negalėjo. Kai kurios e-komercijos svetainės pradėjo investuoti į kiek mažiau pamatuojamos kanalus, kaip viral (virusinius) filmukus, išskirtines pakuotes bei kūrybingus pasiūlymus. Šio fenomeno atvejo analizes pradėjo analizuoti ir e-komercijos platformų kūrėja LemonStand.
Kaip vieną iš puikių pavyzdžių LemonStand pateikė jau išgarsėti spėjusius Dollar Shave Club, kurie didelio pasisekimo sulaukė išleidę linksmą ir įtraukiantį viral filmuką:
Beveik 19 milijonų peržiūrų kalba pačios už save. Kompanija nepagailėjo investuoti ir į patrauklų bei patogų įpakavimą.
Neilgai trukus Dollar Shave Club pradėjo susilaukti ir vartotojų išpakavimo filmukų, susilaukiančių dešimčių tūkstančių peržiūrų.
Tuo tarpu X-box One kūrėjai nusprendė visą procesą kiek paspartinti ir patys sukūrė išpakavimo filmuką, kuriame Major Nelson išpakuoja X-box One žaidimų konsolę bei trumpai papasakoja apie jos sudedamąsias dalis.
Naujienų portalas „reelseo“ aptarė tris būdus kaip prekiniai ženklai gali sėkmingai pasipelnyti iš šio fenomeno:
Nemaža dalis smulkių produktų išpakavimo filmukų gali pasirodyti net ir kiek absurdiški. Nelengva suvokti, kaip plastmasinį ar šokoladinį kiaušinį atidarinėjanti moteris gali sulaukti dešimčių milijonų peržiūrų. Iš to pasijuokti nepraleido progos ir visame pasaulyje itin garsus The Ellen Show. Atsižvelgę į vyraujančias tendencijas, kiek rimčiau, tačiau su labai skoninga sarkazmo doze savo prekių katalogo pristatymą paruošė ir IKEA:
Išpakavimo filmukų bumas neaplenkė ir Lietuvos, tiesia kol kas čia tokio populiarumo jis tikrai nesusilaukė.
Šis blykstelėjęs išpakavimo filmukų fenomenas dar kartą patvirtina, kokia nenuspėjama ir greitai besikeičianti yra skaitmeninės rinkodaros industrija. Viena pastebėta ir teisingai išnaudota proga gali atnešti sėkmę per kelis mėnesius, tad vienintelis būdas tų progų nepraleisti – nuolatos domėtis vyraujančiomis tendencijomis ir sekti ne tik skaičius, bet ir žmones.