Ilgą laiką buvo manyta, kad Google AdWords ir SEO, kaip interneto marketingo strategijos dalis, yra orientuota išskirtinai į e-komerciją ir yra lankytojų srauto bei online pardavimų šaltinis, bet ne daugiau. Visgi, prekių ženklų ir produktų vadovai turėtų suklusti – Conductor šį mėnesį atliko tyrimą, kurio tikslas – išsiaiškinti kiek Google pozicijos turi įtakos prekės ženklo vystymui/populiarinimui.
Tyrimo objektu buvo pasirinktas šaldytuvų gamintojas ir pardavėjas, numanant, jog tokios produkcijos pirkėjai iš esmės neturi itin stiprių simpatijų prekiniams ženklams. Užduotis – nustatyti kaip kinta prekės ženklo žinomumas ir interneto vartotojų svarstymas pirkti produktą priklausomai nuo paieškos rezultatų tipo ir pozicijų. Tyrimo imtis – penkios grupės po 250 interneto vartotojų.
Tyrime dalyvavusiems interneto vartotojams buvo rodomi skirtingi Google paieškos rezultatai, po kurių užduoti klausimai siekiant nustatyti prekės ženklo sąsajas su produkto tipu (šiuo atveju šaldytuvu), prekės ženklo kokybės įspūdį/suvokimą, polinkį pirkti.
Tyrimo pagrindiniai rezultatai:
- prekės ženklui esant aukštose Google paieškos pozicijose (kol nereikia sukti pelės ratuko, apytiksliai pirmos 5 pozicijos) suvedus susijusius raktinius žodžius ir kai paieškoje pateikiami ir vaizdiniai rezultatai (pvz. žemiau), prekės ženklo vertė interneto vartotojų akimis padidėjo iki 30%;
- Prekės ženklas interneto vartotojams atrodo 10-30% patrauklesnis, kai jis yra viršutinėje pirmo paieškų puslapio pusėje;
- Kartu naudojant Google AdWords reklamą (PPC priemones) ir turint svetainę aukštose Google pozicijose, prekės ženklo žinomumas 20% didesnis;
- Jei prekės ženklas/produktas pateikiamas pirmojo Google paieškos rezultatų puslapio viršutinėje pusėje, interneto vartotojų ketinimas pirkti sustiprėja 20%, jei apatinėje – 10% labiau, lyginant su žemesnėm produkto pardavėjo svetainės pozicijom.
Žymus prekės ženklo atpažinimo didėjimas, ketinimo pirkti ir produkto kokybės suvokimo stiprėjimas turėtų paskatinti produktų vadovus rimtai apsvarstyti galimybę pasitelkti SEO tiek prekių ženklų žinomumo, tiek pardavimų didinimui. Detalesnę tyrimo apžvalgą galite rasti čia, užpildę mažą anketą.