Svetainės žymėjimas (angl. markup) yra vienas iš paprasčiausių ir lengviausių būdų siekiant padėti paieškos sistemoms geriau suprasti ir atvaizduoti turinį, esantį jūsų svetainėje.
Kas yra schema.org projektas?
Schema.org buvo sukurtas didžiausių paieškos sistemų norint kurti ir palaikyti universalų, visoms paieškos sistemoms suprantamą internetinių svetainių turinio žymėjimą. Projektą pradėjo vystyti didžiausios paieškos sistemos – „Google“, „Yahoo!“ ir „Bing“, kiek vėliau prisijungė ir „Yandex“.
Kodėl rekomenduojama žymėti svetainę?
Didžiausi žymėjimo privalumai:
- žymėdami svetainę jūs ją vienu metu optimizuojate visoms svarbiausioms ir didžiausioms paieškos sistemoms.
- Žymėjimas padeda paieškos sistemoms tiksliai suprasti svetainės turinį ir tinkamai jį pateikti:
- Rich Snippets formatu išvedama papildoma informacija apie jūsų produktus / paslaugas:
- įvertinimo žvaigždutės;
- kaina;
- renginių kalendorius;
- maisto gaminimo trukmė /kalorijos;
- Ir t.t.
- Rich Snippets formatu išvedama papildoma informacija apie jūsų produktus / paslaugas:
- Knowledge Graph formatu išvedama papildoma informacija apie jūsų įmonę:
- pavadinimas;
- kontaktinė informacija;
- socialiniai tinklai.
- Answer Box formatu išvedama papildoma informacija apie turinį, esantį jūsų svetainėje (daugiau apie Answer Box ir jo panaudojimo galimybes skaitykite mūsų straipsnyje „AMP (Accelerated Mobile Pages): kas tai ir kaip panaudoti?“.
- Žymėjimas padeda išvesti Rich Snippets, būdingus tik mobiliesiams telefonams. Atsižvelgiant į sparčiai augantį mobiliųjų telefonų populiarumą ir labai didelį „Google“ dėmesį stengiantis įgyvendinti mobile first idėjas, labai svarbu kuo geriau optimizuoti savo svetainę mobiliajai paieškai.
- Prie jau esamų svetainės žymėjimų dažnai pridedami nauji, padedantys vartotojams dar lengviau rasti tai, ko jie ieško. Vien rengiant šį straipsnį gavau el. laišką, informuojantį apie naujausią žymėjimą, skirtą darbo paieškai.
- Su žymėjimo pagalba, Rich Snippets gali virsti į Rich Cards (tai pagerinta Rich Snippet versija, kuria informacija pateikiama dar labiau įtraukiančiame ir vizualiai patraukliasniame formate).
- Patys „Google“ darbuotojai atvirai teigia, kad žymėjimas yra ypač svarbus faktorius, kuriam reikia skirti dėmesio.
Ką ir kaip pažymėti svetainėje?
Naudojantis schema.org galima pažymėti labai daug skirtingo turinio svetainėje, tačiau ne visi žymėjimai yra vienodai svarbūs ir reikalingi. Naudojantis šiuo sąrašu galite pasirinkti pačius svarbiausius ir labiausiai išsiskiriančius žymėjimus savo tinklalapiui.
- Jei jūsų tinklalapis jau veikia, galite naudoti oficialų Google įrankį, kurio pagalba sugeneruosite kodą, žymėdami skirtingas tinklalapio dalis, kurios turi būti pažymėtos.
- Jei jūsų svetainė dar nėra veikianti, tačiau žinote, kokį turinį talpinsite, galite jį pažymėti dar prieš paleidžiant svetainę. Tam galite naudoti šį įrankį.
Kai kodas jau yra sugeneruotas ir patalpintas tinklalapyje, labai svarbu patikrinti, ar jis buvo teisingai suformatuotas ir patalpintas. Tai patikrinti galite naudodamiesi šiuo įrankiu. Jis padės ir tuo atveju jei norite peržiūrėti savo konkurentų svetainės ir patikrint
i ar ten yra įdiegtas žymėjimas.
Schema.org žymėjimo tipai
Yra trys pagrindiniai žymėjimo tipai: „Microdata“, „RDFa“ ir „JSON-LD“.
- „Microdata“ ir „RDFa“ žymėjimų įdiegimas vyksta per HTML kodą. Tai reiškia, kad norint įdiegti žymėjimą, reikia keisti ir HTML kodą.
- „JSON-LD“ žymėjimas yra nepriklausomas nuo HTML kodo ir gali būti įdiegtas atskirai. Būtent dėl to dažniausiai jis yra greičiausias ir paprasčiausias. Be to, šį žymėjimą rekomenduoja naudoti ir „Google“.
TL;DR
Schema.org žymėjimas – greitas ir paprastas būdas pažymėti konkretų turinį svetainėje, padedant paieškos sistemoms atitinkamai juos interpretuoti ir atvaizduoti paieškos rezultatuose. Didėjant Rich Snippets, Knowledge Graph ir Answer Box svarbai, taip pat didėja ir taisyklingo svetainės žymėjimo svarba. Rekomenduojame į tai atkreipti dėmesį optimizuojant savo tinklalapį.