Ne paslaptis, kad AdWords kampanijų priežiūra susideda iš rutininių darbų, o ilgainiui tai pradeda varginti. Verslams, neturintiems savo specialistų ar nesamdantiems agentūrų, paskyrų priežiūra gali tapti dideliu galvos skausmu dėl laiko stokos. AdWords skriptai leidžia išspręsti dalį kasdienių darbų, taip pat palengvina paskyrų stebėjimą. Šiandien dalinuosi 4 skriptais, kurie yra prieinami visiems reklamuotojams.
Visiškiems naujokams siūlau pasižiūrėti žemiau pateiktoje nuorodoje esantį filmuką, kaip ir kur AdWords sitemoje yra įdiegiami skriptai:
Aš AdWords skriptus skaidau į tris kategorijas. Jie gali būti skirti:
- užduočių automatizavimui;
- kritinių klaidų pranešimams;
- duomenų analizei.
Užduočių automatizavimas
1. Skriptas, skirtas taikymui į reklaminę poziciją.
Tai vienas mano mėgstamiausių skriptų, skirtas klientams, kurie nori nuolatos palaikyti tam tikrą reklaminę poziciją, neatsižvelgiant į pardavimus ar kitas metrikas.
Trumpai apie skriptą:
- pagal raktažodžiui priskirtą etiketę nustato kainą už paspaudimą;
- turi minimalios ir maksimalios kainos už paspaudimą nustatymo ribas;
- galima nustatyti automatinį kainos už paspaudimą nustatymą raktažodžiams, kurie nerodomi pirmajame puslapyje.
P. S. Rekomenduoju skriptą paleisti kas valandą.
Kritinių klaidų nustatymas
2. Skriptas, skirtas aptikti neveikiančias nuorodas.
Jis automatiškai tikrina skelbimų tekstams ir raktažodžiams priskirtas nuorodas. Mūsų klientai dažnai atnaujina svetainių turinį, kartais tokius atnaujinimus sunku susekti, o šis skriptas leidžia aptikti neveikiančius svetainės puslapius, į kuriuos nukreipiami lankytojai, ateinantys per AdWords skelbimus, ir praneša apie klaidas.
Trumpai apie skriptą:
- patogu, nes ataskaitos atsiunčiamos el. paštu;
- reikalauja naudoti šabloninį Google Spreadsheet, kuriame pasirenkami nustatymai.
P. S. Rekomenduoju leisti kas savaitę.
Duomenų analizė
3. Skriptas konkurentų elgsenos analizei. Įdomu tai, kad šis skriptas yra talpinamas Google Spreadsheet dokumente. Naudinga apžvelgti konkurentų elgsenos pokyčius.
Trumpai apie skriptą:
- leidžia daryti prielaidas apie konkurentų elgseną AdWords sistemoje
- skriptą vertinti reikėtų atsargiai, kadangi dažnai AdWords sistemoje nėra pateikiami 100% duomenys apie aukcionus.
4. Skriptas paskyros duomenų analizei.
Šis skriptas duomenis kaupia Google Spreadsheet dokumente. Kiekvieną dieną el. paštu galima gauti palyginamąją statistiką.
Trumpai apie skriptą:
- patogu, nes ataskaitos gaunamos el. paštu, nereikia jungtis prie paskyros;
- palyginimas vyksta naudojant dviejų dienų senumo gautus duomenis ir ankstesnius šešių dienų senumo rezultatus;
- skriptą rekomenduotina naudoti kiekvieną dieną ar kas savaitę, jį paleidžiant apie 6 valandą ryto.
Naudingi šaltiniai skriptų paieškai:
Google AdWords pateikiami nemokami skriptai;
Freeadwordsscripts.com – kurį laiką apmiręs projektas, tačiau galima rasti nemažai naudingų skriptų visiškai nemokamai, o neveikiančius galima modifikuoti;
Searchengineland.com – daug naudingų skriptų, kuriais pasidalino kitos agentūros.
Jeigu turite klausimų apie pateiktus skriptus, kreipkitės el. paštu julius@sem.lt. Mielai pakonsultuosiu.