Daugelio B2C verslų buvimas socialiniuose tinkluose jau tapo įprastu ir, atrodo, gyvybiškai svarbiu elementu. Įvairiais būdais verslai stengiasi surinkti kuo daugiau fanų (mėgėjų), sekėjų. Šių įsitraukimo lygis – skirtingas. Organinis pasiekiamumas procentais – dažniausiai vis mažėjantis.
Mokama Facebook reklama retam verslininkui pasirodys naujiena – šiais laikais Facebook‘e reklamuojasi ir pasauliniai prekės ženklai, vietiniai tortų kepėjai ir gal net kojinių primezgusi kolegos Juliaus mama. Reklamos socialiniuose tinkluose efektyvumą lemia daugybė faktorių: turinio kokybė, pateikimas/žinutė, paros laikas, mėnulio fazės (?) ir taip toliau. Ypač svarbu jūsų pasirinkta auditorija. Labai, labai daug verslų pirmiausia taikosi į savo Facebook puslapio fanus.
Tačiau ar tikrai vidutinis fanas iš tiesų prisideda prie paciosgeriausiosprekesinternetu.lt apyvartos? Kiek Nijolės Nagų Priauginimas AKCIJA fanų iš tiesų kreipiasi norėdami užsisakyti paslaugas?
Yra paprastas būdas pasitikrinti, kiek jūsų puslapio mėgėjų iš tiesų naudojasi jūsų paslaugomis: naujas įdomus Facebook įrankis – auditorijų persidengimo (Audience Overlap) analizė. Jeigu nesate Facebook reklamos pradinukai, veikiausiai turėsite susikūrę tiek Facebook fanų, tiek svetainės lankytojų, tiek pirkėjų (konversijų) auditorijas (užuomina: Facebook pixel). Jeigu investuojate į Facebook reklamą, bet apie tai nesate girdėję – skubėkite pasidomėti.
Panaudoti Audience Overlap įrankį galima įvairiai – planuojant reklaminę kampaniją, parenkant komunikacines žinutes (o gal jos skirtingoms auditorijoms turėtų skirtis?) ar nukreipimo puslapius. Viskas priklauso nuo jūsų poreikių ir išradingumo. Na, ir žinoma, nuo to, ar turite auditorijų, kurias galėtumėte palyginti.
Apie Audiences Overlap ir kaip šiuo įrankiu naudotis, išsamiau parašė Facebook rinkodaros ekspertas Jon Loomer .
Žemiau pateikiamas pavyzdys – kelių vienos sėkmingos el. parduotuvės auditorijų persidengimo apžvalga. Nors skaičius teko paslėpti, auditorijos – iš tiesų didelės, imtis – statistiškai reikšminga.
Taigi:
Šiuo atveju lyginame Facebook fanų auditoriją su kitomis auditorijomis:
- Visi svetainės lankytojai per 180 dienų (19% jų yra Facebook fanai)
- Visi svetainės pirkėjai per 180 dienų (1% persidengimas)
- parduotuvės naujienų prenumeratoriai (8% jų yra Facebook fanai)
Dabar pagalvokime, kiek pardavimų ši el. parduotuvė prarastų, Facebook‘e reklamą rodydama tik savo puslapio fanams. Apmąstykime, kaip galėtumėme priversti turimus fanus pirkti dažniau. Suplanuokime, kokiais būdais ateityje auginsime Facebook fanų auditoriją, kad pritrauktume žmones, kurie iš tiesų domisi mūsų produktais. Išsirinkime auditorijas, kurioms rodysime reklamą šiandien.
Paprastas patarimas, tiksiantis kiekvienai reklaminei kampanijai – testuokite, rinkite duomenis, juos analizuokite ir naudodamiesi įžvalgomis priimkite sprendimus. Audience Overlap – tik vienas iš daugybės įrankių. Laimi tie verslai, kurie negaili laiko ir pastangų jais pasinaudoti.