Konversijų rodiklio optimizavimas (CRO). Privalumas ar būtinybė?

0

Nemažai įmonių perka SEO, PPC ar socialinių tinklų valdymo paslaugas ir kiekvieną dieną džiaugiasi vis  didėjančiu srautu ar pardavimais. Tačiau neretai pamirštama, jog vartotojo atvedimas į svetainę yra tik pusė viso darbo, o kartais ir mažiau. Jei internetinę svetainę per dieną aplanko 500 lankytojų, o iš jų konvertuojasi 200, ar jau galima skaityti, jog tai yra gerai? Klausimas, kodėl ne 300 ar 400? Daugiau atsakymų pateikti gali konversijų optimizavimo specialistai, kurių tikslas – skatinti svetainės lankytojus konvertuotis. Dar 2013 metais Eisenberg Holding atliktas tyrimas parodė, jog tyrime dalyvavusios kompanijos išleisdavo apie $92 norėdamos atvesti lankytoją į svetainę ir tik $1 siekdamos lankytojo konversijos. Akivaizdu, jog neoptimizuojant svetainės konversijų rodiklio, nemaža dalis investicijų į vartotojų pritraukimą tiesiog tampa neveiksmingomis ar net beprasmėmis.

Kodėl CRO?

Jei pirmoji pastraipa vis dar paliko abejonių dėl konversijų optimizavimo būtinybės, štai keletas papildomų argumentų, kodėl konversijų optimizavimas įgauna vis didesnę svarbą bei vertę:

  1. Didėjanti konkurencija

Verslininkai, prekes parduodantys internete (ypač B2C rinkose), dažnai susiduria su vis didėjančia konkurencija. Kadangi prekyba internete užsiimti yra sąlyginai nesunku, po truputį gali didėti nedidelių ar net nišinių rinkos žaidėjų skaičius. Nors jie nėra tiesioginiai jūsų konkurentai, tikėtina, kad pasiima bent nedidelę dalį jūsų lankytojų. Todėl bėgant laikui kiekvienas jūsų lankytojas įgauna vis didesnę reikšmę, o kiekviena prarasta konversija vis didesnę vertę.

  1. Trumpėjantis vartotojų dėmesio laikas

Tobulėjant technologijoms vartotojų kantrybė po truputį senka. Realioje parduotuvėje vartotojai dažnai praleidžia marias laiko ieškodami vieno konkretaus produkto. Kas nori per pūgą bristi iki kitos parduotuvės, esančios už kelių šimtų metrų ar dar toliau? Internete nei pūgos nei atstumai neegzistuoja: jei vartotojas jūsų svetainėje greitai neranda to, ko jam reikia, jau už kelių sekundžių jis atsiduria jūsų konkurento tinklalapyje.

  1. Didėjančios PPC bei SEO paslaugų kainos

Mokamoje Google reklamoje mokėjimai už paspaudimą vis auga, o kampanijų valdymo kainos tikrai nekrinta žemyn. Didėjant skaitmeninės rinkodaros svarbai ir vertei, kyla kitų paslaugų kainos: SEO, soc. tinklų administravimo, el. laiškų rinkodaros. Visa tai reiškia, jog už kiekvieną svetainės lankytoją tenka mokėti daugiau, o kiekviena prarasta konversija atneša vis didesnį nuostolį.

  1. Prekinio ženklo įvaizdis

Investuodami į vartotojų patirtį svetainėje gerinate ir savo prekinio ženklo įvaizdį. Be to, patogi, vartotojui draugiška svetainė gali ženkliai sumažinti klientų užklausų skaičių, o tuo pačiu ir skambučių centro ar aptarnavimo komandos apkrovą. Svarbu nepamiršti ir komunikacijos „iš lūpų į lūpas“. Vargu, ar jūsų svetainę rekomenduos draugui lankytojas, kuris sugaišo kelias minutes ieškodamos produkto ar norėdamas užsiregistruoti.

Pastarųjų metų tendencijos

Konversijų optimizavimas susideda iš kelių skirtingų metodų. Tai A/B testavimas, segmentavimas, vartotojo kelio analizė, turinio optimizavimas ir daugelis kitų. Tačiau kol kas plačiausiai naudojami yra A/B testavimo bei vartotojo kelio analizės metodai. Pateikiame šiek tiek statistikos iš „Econsultancy“ atliktų tyrimų.

CRO methods

Nenuostabu, kad būtent šie metodai yra teigiamai vertinami įmonėse irkonsultuojančiose agentūrose. Tiesa, nemažai dėmesio susilaukia ir tokios sritys kaip svetainės praktiškumo (angl. usability) ar paliktų prekių krepšelių analizė. Šiuo metodus įmonės mato kaip vienus efektyviausių konversijų optimizavimo būdų.

CRO metodu efektyvumas - agenturos

CRO metodu efektyvumas - kompanijos

Šios sritys nemažai dėmesio susilaukia ne tik dėl savo efektyvumo, tačiau ir dėl to, jog kartais jų įgyvendinimas yra kiek paprastesnis, o rinkoje atsiranda vis daugiau šių sričių specialistų. Apačioje pateikiame statistiką, kaip skirtingus metodus pagal jų įgyvendinimo sunkumą vertina įmonės ir konsultuojančios agentūros.

CRO metodu sunkumas - agenturos

CRO metodu sunkumas - kompanijos

Visiems, norintiems didinti konversijų optimizavimą, pateikiame konversijų optimizavimo metodų vertės bei įgyvendinimo sudėtingumo palyginimus.

CRO metodu efektyvumas ir sunkumas

Share.

About Author

Jonas Ilevičius

Senior SEO Specialist at Adidas Group.

Leave A Reply