Artimiausiu metu Google AdWords suteiks galimybę transliuoti reklaminius skelbimus jūsų klientų el. pašto adresų sąrašams. Naujasis Customer match funkcionalumas leis priminti apie save esamiems klientams ne tik per naujienlaškius ar el. paštu siunčiamus asmeninius pasiūlymus, bet ir kitur internetinėje erdvėje. Iki šiol tokia galimybė AdWords naudotojams nebuvo prieinama.
Customer match funkcionalumas šiek tiek primena Facebook reklamuotojams jau kurį laiką prieinamas Custom Audiences, kurios taip pat suteikia galimybę kurti auditorijas pagal pateiktus el. pašto adresų sąrašus. Šioms Facebook’e sukurtoms auditorijoms skelbimus galima rodyti Facebook aplinkoje bei kai kuriuose partnerių puslapiuose. Tuo tarpu Google AdWords palaikomos Customer match auditorijos pasieks Google Paiešką ir YouTube bei Gmail aplinkas.
Kuo tai naudinga?
Prisiminkite savo klientą Jurgį. Jurgis jau 3 metus prenumeruoja jūsų žurnalą apie interjerą „Namai Namučiai“, retkarčiais įsigija knygų jūsų el. parduotuvėje. Jurgis aktyviai domisi interjero naujienomis ir kitose interneto svetainėse, skaito jūsų konkurentų žurnalą „Tavo Palėpė“. Jurgio prenumerata baigiasi jau sekantį menesį. Nerimaujate, kad Jurgis susigundys „Tavo Palėpė“ metinės prenumeratos pasiūlymu naujiems klientams. Norėdami parodyti dėmesį, pasiūlote Jurgiui nuolaidą, tačiau el. paštu siųstas pasiūlymas nesulaukia jokio atsako. Jūs siunčiate priminimą apie ribotą šio stebuklingo pasiūlymo laiką, tačiau vėl – tyla.
Ar Jurgiui esate nebeįdomūs? Ar jis jau tapo „Tavo Palėpė“ prenumeratoriumi? Nebūtinai. Gali būti, kad jūsų laiškai su pasiūlymais paprasčiausiai pasimetė juodojoje neskaitytų laiškų, naujienlaiškių ir atnaujinimų skylėje. Štai jums ir momentas, kai galite išnaudoti Customer match privalumus.
Turėdami Jurgio el. pašto adresą galite ne tik priminti jam apie save, bet ir informuoti apie naujus produktus ar paslaugas, kurios jam galėtų būti aktualios.
Kaip tai veikia?
- Sukuriate naują el. pašto adresų auditoriją Google AdWords paskyroje t.y. įkeliate tinkamai paruoštą el. pašto adresų sąrašą .csv formatu.
- Sukuriate į Google Paiešką, YouTube ar Gmail nukreiptą kampaniją ir priskiriate jai el.pašto adresų auditoriją.
- Jūsų klientai, kurie naršo internete prisijungę prie savo Google paskyros (pavyzdžiui, naršo prisijungęs prie Gmail ar Google Chrome naršyklės), mato jūsų skelbimus.
Apribojimai:
- Vartotojai sąraše laikomi ne daugiau nei 180 dienų. Tai kiek apriboja reklamos galimybes, ypač smulkesniems reklamuotojams.
- Jeigu pateikti el. pašto adresai neturi jiems priskirtų Google paskyrų – skelbimų tokie vartotojai nematys. Visgi, žinant Gmail ir kitų Google produktų populiarumą, nerimauti reikėtų tik tiems reklamuotojams, kurių el. pašto adresų bazė labai maža.
- Minimalus auditorijos dydis – 1000 aktyvių vartotojų. Tad jeigu savo sąraše turite vos 1500 el. pašto adresų, o pusė jų – ne Gmail paskyros, didelė tikimybė, kad auditorijai skelbimai nebus rodomi.
Patariame:
- Įsitikinkite, jog vartotojai, kurių el. pašto adresai kaupiami, yra tinkamai informuojami ir filtruojami. Nesipykite su Google taisyklėmis reklamuotojams.
- Išbandykite ne tik savo esamų klientų, bet ir panašių į juos auditorijas. Visiems gerai žinomas Similar Audiences kurti galima ir pagal el. pašto auditorijas. Google, fiksuojantis kiekvieną vartotojo žingsnį internete, taiko sudėtingus algoritmus, pagal kuriuos atrenka interneto vartotojus, kuriems galėtų būti aktualios jūsų paslaugos.
- Būkite išradingi. Naudokite keletą skirtingų auditorijų ir vertinkite jų efektyvumą atskirai. Pavyzdžiui, hosting‘o tiekėjo auditorijos galėtų atrodyti taip:
– Visi nemokamų planų naudotojai
Skelbimo turinys: Išbandyk Premium narystę nemokamai 30 dienų
– Vartotojai, kurie neseniai naudojosi „Išbandyk nemokamai 30 dienų pasiūlymu“
Skelbimo turinys: Užsisakyk metinę narystę
– Vartotojai, kurių prenumeratos laikotarpis tuoj baigsis:
Skelbimo turinys: Atnaujink narystę ir sutaupyk
- Norite pritraukti naujų klientų? Pasinaudokite neigiamomis auditorijomis ir skelbimus rodykite tik tiems interneto vartotojams, kurie dar nėra jūsų klientai.
Nekantriai laukiame šio Google AdWords atnaujinimo. Įdomu bus išbandyti Customer match galimybes praktikoje.