Reklamos „Facebook‘e“ efektyvumas verslui

0

Reklamos „Facebook‘e“ efektyvumas verslui

Reklama televizijoje vis dar tebėra laikoma pačia populiariausia priemone, siekiant rinkai kuo efektyviau pateikti informaciją apie savo prekę ar paslaugą. Galbūt vienas iš rimčiausių argumentų – tai reklamos kaina. Nors reklama televizijoje yra pati brangiausia, tačiau, jeigu vertintumėme vieno kontakto pasiekimo kaštus, ši reklamos forma tampa pigiausia. Tačiau visada kyla tam tikrų neaiškumų dėl reklamos efektyvumo ir naudos. Reklamos televizijoje didžiausias trūkumas – tai, jog sunku pamatuoti tikrąją jos naudą, nes nežinia, ar tuo metu, kai buvo rodoma reklama, žiūrovas vis dar buvo prie televizoriaus ir ar matė jūsų produktą. Tuo tarpu interneto reklamos kontrolė yra paprastesnė, nes didžioji dalis paspaudimų ant reklaminių skydelių atneša įmonei tam tikrą naudą – jos vardas ar produktai buvo pastebėti. Pastaruoju metu vis sparčiau populiarėjanti interneto reklamos forma – reklama socialiniame tinkle „Facebook”. Kokią auditoriją galima pasiekti „Facebook‘e” ir koks šios reklamos efektyvumas?

Visų pirma, „Facebook” – nėra priemonė, skirta greitai padidinti savo pardavimus. Efektyviai išnaudojant socialinius tinklus, galima suteikti progą nepažįstamiems žmonėms apie jus sužinoti iš kitų interneto vartotojų, o komunikacija iš lūpų į lūpas yra ypač efektyvi. Naudojant tam tikras priemones, galite pritraukti didelį skaičių gerbėjų, su kuriais susidraugausite ir po kurio laiko jie taps lojalūs jūsų prekės ženklui. Žemiau pateikiami dažniausiai užduodami jūsų klausimai apie „Facebook” reklamos ypatumus ir galimybes bei trumpi atsakymai į juos.

Kokia auditorija lankosi „Facebook‘e”?

Žinoma, didžioji dalis lankytojų yra jaunimas nuo 15 iki 30 metų (Šaltinis: tns.lt), todėl šio amžiaus žmonėms skirtos prekės ir paslaugos turėtų sulaukti didžiausio dėmesio.

Ką daryti su gerbėjais? Kuo jie naudingi įmonei?

Turint daug fanų savo „Facebook” profilyje, galima rengti įvairias akcijas, konkursus, kurių metu išdalinami kuponai, dovanų čekiai arba mažos dovanos. Kuponai ir čekiai garantuoja, jog žmogus išleis dalį savo pinigų jūsų prekėms ar paslaugoms. Taip pat dalinkitės įvairia, potencialiai naudinga informacija su savo fanais, stenkitės juos įtraukti į diskusijas, palaikykite ryšį. Vieno didžiausių kavinių tinklo pasaulyje („Starbucks”) vadovai yra pasiūlę susirasti draugų, o ne teikti užsakymus („Make friends, not offers”). Beje, ypač svarbu palaikyti gerus santykius su esamais draugais. Tokie fanai nėra tik statistika, jie – potencialūs jūsų darbuotojai, nemokamai platinantys reklamą savo draugams apie jūsų prekes ar paslaugas. Šilti santykiai su esamais gerbėjais dalį jų paverčia ištikimais draugais, o apie gerus draugus juk gera dalintis su kitais.

Ką daryti, jei nepavyksta pritraukti daug gerbėjų arba norite tai padaryti itin greitai?

Skirkite keliasdešimt litų per mėnesį „Facebook” reklamai, kurios kaina siekia maždaug 15 centų už tūkstantį parodymų ir fanų skaičius tikrai ims augti. O jei pasitarsite su verslo tekstų kūrėjais ir marketingo specialistais – tuomet ta reklama ne tik pritrauks gerbėjų, bet ir padės bent laikinai padidinti pardavimus. Jeigu nenorite mokėti nei cento, tai bus sunkiau, tačiau atsakingai prižiūrint savo profilį, fanų skaičius po truputį augs savaime. Nepamirškite, jog yra ir pasyvių būdų gerbėjų paieškai – „Facebook” integracijos jūsų įmonės svetainėje arba tiesiog nuoroda į jūsų profilį.

Kiek pinigų kainuos „Facebook” ir kodėl tai apsimokės?

Yra du variantai, kurie nulems, kokią pinigų sumą jums reikės išleisti, norint pasiekti savo potencialų klientą socialiniame tinkle. Pirma, jūs paskiriate atsakingą asmenį įmonėje, kuris dirba su „Facebook”. Antra, jūs samdote įmonę, kuri rūpinasi šiais reikalais. Dažniausiai profesionalai ne tik geriau išmano savo darbą, bet ir pasiekia geresnių rezultatų, todėl vertėtų rinktis antrąjį variantą. Kaina, kurią sumokėsite tam tikrai įmonei, priklausys nuo jūsų pageidaujamų paslaugų, tačiau be kelių šimtų litų sėkmingos akcijos tikrai nepavyks pasidaryti. Tačiau net jei už paslaugas sumokėsite, na tarkim 500 litų, ir pasieksite maždaug 10000 gerbėjų jūsų profilyje (tai nėra ypač sunku), tai vieno gerbėjo paieškos kaina – 5 centai, kai tuo tarpu reklaminio skydelio internete paspaudimas kainuos keliolika ar net keliasdešimt centų. O be to paspaudimas ant reklaminio skydelio tik atveda interneto vartotoją į jūsų svetainę, kai tuo tarpu „Facebook‘e” tampama fanu ir nuolat sekamos jūsų naujienos.

Kaip pamatuoti realią reklamos „Facebook‘e” naudą?

Tam jums puikiai pasitarnaus specialus Google įrankis (http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=55578). Jeigu nesuprantate kaip su juo elgtis, ar tiesiog neturite tam laiko – suraskite įmonę ar asmenį, kuris jums padės šiuo klausimu. Ieškokite SEO arba reklamos internete specialistų. Pasitelkę šį įrankį bei Google Analytics, galėsite lengvai sekti savo įmonės svetainės lankomumą bei matyti visus veiksmus, kuriuos atlieka jūsų „Facebook” grupės gerbėjai; ką jie perka, ant kokių įrašų paspaudžia. Populiariausias kampanijas bus paprasta kartoti – taip efektyviai išnaudosite socialinio tinklo privalumus. Tokie veiksmai negarantuoja pardavimų, tačiau užtikrina didesnį kontaktų skaičių, kuris ateityje gali būti lengvai panaudojamas pardavimams didinti. Pradėkite reklamuotis „Facebook‘e” ir greitai tai įvertinsite.

Share.

About Author

Andrius

sem.lt vadovas skaitmeninės rinkodaros srityje sukasi jau daugiau nei 10 metų, o su interneto projektų kūrimu ir vystymu dirba nuo 2003m. Andrius sėkmingai vadovauja ir rūpinasi sem.lt augimu nuo 2010m.

Leave A Reply