Svetainės migracija iš HTTP į HTTPS

0

Neretai sulaukiame įvairių užklausų apie tai, kaip teisingai atlikti svetainės perkėlimą iš HTTP į HTTPS. Džiugu, jog į šį procesą nebežiūrima „pro pirštus“. Ko gero, jau suvokiama, kad svetainės migracijos metu padarytos klaidos gali skaudžiai atsiliepti organiniam srautui. O kaip to išvengti – 3 pagrindiniai klausimai ir mūsų atsakymai į juos.

1) Ar būtina perkelti svetainę iš HTTP į HTTPS?

  1. Jei jūsų svetainėje vykdomas apmokėjimas už prekes ar paslaugas, SSL protokolo naudojimas yra rekomenduojamas, yra ir nuomonių, kad tai būtina.
  2. Jei pirkimai svetainėje nėra vykdomi, perėjimas prie HTTPS nėra pagrindinė jūsų užduotis.

Rekomenduojame peržvelgti „Searchmetrics“ pateikiamos analizės rezultatus (skaidrė #22): joje matoma aiški koreliacija tarp svetainėje naudojamo SSL sertifikato ir svetainės užimamos pozicijos organinėje paieškoje.

2) Kaip teisingai perkelti svetainę iš HTTP į HTTPS?

Pirmiausia reikia išsirinkti, kurį SSL sertifikatą norite naudoti.

SSL sertifikatų tipai yra šie:

  1. Extended Validation SSL – aukščiausio lygio validacija. Kaina metams 99–995 Eur
  2. Standard Validation SSL – standartinio lygio validacija. Kaina metams 0–695 Eur
    Vizualiai skirtumai atrodo taip:
ssl sertifikatu tipai

SSL sertifikatų tipai

SSL sertifikatą galite rinktis priklausomai nuo individualių jūsų poreikių: iš SEO pusės jie niekuo nesiskiria.

Išsirinkus norimą SSL sertifikatą, toliau teisingas svetainės perkėlimas iš HTTP į HTTPS turi vykti taip:

  1. Įsitikinkite, ar visi puslapio elementai naudoja HTTPS (widgets, java script, CSS failai, paveiksliukai, CDN);
  2. Įsitikinkite, ar visos vidinės nuorodos nukreipia į puslapio versiją su HTTPS;
  3. Įsitikinkite, ar visos išorinės nuorodos, kurias pats galite kontroliuoti, naudoja HTTPS URL;
  4. Įsitikinkite, kad rel=canonical tagai naudoja URL su HTTPS;
  5. Įgyvendinkite HTTP Strict Transport Security (HSTS);
  6. Įsitikinkite, kad puslapiai pasikrauna greičiau nei per 4 sek., nors ir yra naudojamas HTTPS protokolas;
  7. Kritinis punktas: Įvykus perkėlimui iš karto įgyvendinkite tik 301 tipo nukreipimus iš senųjų URL į atitinkamus naujus;
  8. Iš naujo sugeneruokite ir per „Google Search Console“ paduokite XML svetainės žemėlapį (angl. sitemap) (jei naudojamas);
  9. Įsitikinkite, kad po perkėlimo tinkamai veikia sekimas (angl. tracking) GA, GTM;
  10. Sukurkite naują paskyrą „Google Search Console“ svetainės versijai su https, prie paskyros prijunkite SEO agentūrą;
  11. Įsitikinkite, kad po perkėlimo tinkamai veikia nukreipimai ir svetainė yra prieinama paieškos robotams (angl. search engine robots), kad jie nėra blokuojami per robots.txt, serverio ir kt. nustatymus. Tai patikrinti galite per „Google Search Console“, per „Fetch as Google“;
  12. Prieš darydami perkėlimą, būtinai informuokite SEO agentūrą ir, jam įvykus, iš karto pasikonsultuokite, ar viską atlikote tinkamai. Pažymėkite perkėlimą GA paskyroje su anotacijomis.

3) Ar gali sumažėti svetainės organinis srautas atlikus perkėlimą iš HTTP į HTTPS?

Atlikus perkėlimą tvarkingai ir tinkamu laiku (pvz., nepavėluojant su nukreipimais), laikantis antro klausimo atsakyme nurodytų rekomendacijų, perėjimas prie SSL protokolo organinio srauto nesumažina.

Visgi, jei perėjimas daromas ne pagal aukščiau pateiktas taisykles, srautas iš organinės paieškos gali kristi smarkiai. Pridedame screen shot iš realaus kliento atvejo: IT skyrius nesilaikė SEO instrukcijų, todėl srautas iš organinės paieškos krito žemyn.

migracija i https

Kritęs organinis srautas po netinkamos migracijos iš HTTP į HTTPS

Atkreipiame dėmesį į tai, kad, net ir ištaisius padarytas klaidas, srautas ne iš karto atsigauna. Grįžimas į prieš tai buvusį lygį vyksta lėtai, todėl verčiau atidžiai patikrinkite, ar perkėlimą atlikote teisingai. Tai padaryti galite:

  1. Iš anksto su testine svetainės versija;
  2. Iš karto po svetainės perkėlimo, taip išsaugant galimybę atstatyti svetainę į prieš tai buvusią versiją, jei rasite klaidų;

Atlikus svetainės perkėlimą iš HTTP į HTTPS, nepamirškite stebėti organinio srauto pokyčių: jeigu jis auga arba yra tolygus, be didelių kritimų žemyn – galite manyti, jog migracija pavyko sėkmingai. Ir priešingai, jeigu po perkėlimo pastebėsite staigų organinio srauto mažėjimą, nedelskite ir patys ar su SEO agentūros pagalba pasirūpinkite klaidų ištaisymu.

P. S. Norintieji sužinoti oficialias Google nuostatas dėl SSL protokolo, jas peržiūrėti gali šiame puslapyje.

Share.

About Author

Rasa

Pareigos: Head of SEO, SEO specialistė ir pranešėja. SEO industrijoje Rasa dirba jau daugiau nei penkerius metus, savo žinias nuolat tobulindama tarptautinėse skaitmeninės rinkodaros konferencijose bei seminaruose. Nepriklausomai nuo to, su kokio dydžio įmone dirba, Rasa visada didžiausią dėmesį skiria rezultatui ir ieško labiausiai konkrečioje srityje veikiančių, vertę kuriančių sprendimų.

Leave A Reply