Gegužės mėnuo mūsų komandai buvo tikras žinių ir tobulėjimo mėnuo. Berlyne vykusiame renginyje gautas apdovanojimas, aplankytos kelios konferencijos. Šįkart prezentacijų ir svarbiausių temų apžvalga iš konferencijos Valencijoje “The Inbounder 2016″. Konferencija ganėtinai nauja (vyksta tik antrą kartą), apie ją mažokai informacijos bei atsiliepimų internete. Visgi nusprendėme rizikuoti, nes tarp pranešėjų buvo ne vienas garsus vardas SEO ir “inbound” pasaulyje (pavyzdžiui, Rand Fishkin, Will Critchlow, Wil Reynolds ir kt.). Manau, kad vieningai galime pasakyti: buvo verta! Vienareikšmiškai rekomenduojame kaip konferenciją, į kurią verta važiuoti.
Iš komandos į konferenciją važiavome trise, rimtai nusiteikę ne tik pasimokyti, bet ir pabendrauti su Rand Fishkin.
Jei turite laiko tik trims prezentacijoms, tuomet rekomenduojame šias:
- Valentina Falcinelli „Content Design. How to win the skimming test“
- Aleyda Solís “Competitive SEO Analysis. How to identify opportunities and win your competitors?” (labiau pradedantiems)
- Rand Fishkin “Fight Back Against Back”
Apačioje pateikiame visus pranešėjus, jų temas ir, mūsų nuomone, svarbiausius dalykus iš kiekvieno pranešimo. Stengėmės įdėti ir prezentacijas, bet deja ne visos jos prieinamos internete.
Marcus Tandler (Co-Founder and General Manager of OnPage.org)
@mediadonis
“Welcome to Reality”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Priminė apie L. Page (vieno iš Google įkūrėjų) citatą: “By 2024, Google’s main product will not be search but AI.” Ką tai reiškia mums visiems? Strategijos ir taktikos turi keistis, atsižvelgiant į pokyčius.
- Nepamirškime nuolat atnaujinti turinio: nepakanka pasiruošti nukreipimo puslapio ir apie jį pamiršti. Turi vykti nuolatinis turinio pildymas, atnaujinimas, optimizavimas.
- Pamirškite apie no-follow, SEO specialistų draudimus dėti nuorodas į kitus šalitnius iš savo svetainės (angl. “link out”). Jei šaltinis vertas nuorodos ir naudingas vartotojui, drąsiai dėkite nuorodas: tapkite informacijos hub’u, kuriuo žmonės pasitiki.
- Jokių pop-ups, nesvarbu kiek tai trumpuoju laikotarpiu padidina CR (eng. conversion rate). Pop-up’ai erzina vartotoją, siunčia neigiamą signalą paieškų sistenoms.
Pranešėjas kalbėjo apie paieškos sistemas ir kaip stipriai jos evoliucionavo. “Šiuo metu Google jau nėra paprasta paieškos sistema – tai dirbtinis intelektas, kuris analizuodamas paieškas pateikia rezultatus geriausiai atitinkančius lankytojų lūkesčius”.
Kurdamas naudingą ir įdomų turinį (kuris turi būti struktūrizuotas, lengvai skaitomas, su naudingomis nuorodomis) gali greit susireitinguoti TOP pozicijose (nors ir per 2 savaites), tačiau kelias link aukštos pozicijos prasideda nuo pirmojo click‘o ir lankytojo patirties: ar turinys patenkino pirminį lūkestį ir ar lankytojas negrįžo atgal į paieškos rezultatų langą – dar kitaip vadinamą „The long click“.
<<“On the most basic level, Google could see how satisfied users were. To paraphrase Tolstoy, happy users were all the same. The best sign of their happiness was the “Long Click” — This occurred when someone went to a search result, ideally the top one, and did not return. That meant Google has successfully fulfilled the query.”>>
Pranešėjas kritikuoja iššokančius pop-up’us, kurie dažniau erzina lankytojus, o kartais sustabdo ir nuo apsilankymo svetainėje, jei iš anksto žinoma, kad teks palaukti norimo turinio dėl iššokusio pop-up’o. Kaip pavyzdys buvo pateiktas http://www.forbes.com/ ir jų dažnai naudojama 3 sekundžių „quote of the day“.
Felix Munoz (Marketing and Communications Consultant (Coca-Cola, Telefónica,…))
@femunoz
“A content management model for Brands struggling in the Digital World”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- „Transformation to digitalisation“ buvo pagrindinė pranešėjo mintis, primenanti, kad visos industrijos pereina į skaitmeninę erdvę. Akcentavo pasikeitusią verslo aplinką ir drąsiai dabartinę aplinką vadina skaitmenine.
- Skaitmeninė rinkodara, tai ne vargšė Pelenė, apie kurią reikia pagalvoti tada, kai lieka laiko. Kompanijos privalo įgyvendinti struktūrinius pakeitimus organizacijose, kurie leistų laviruoti ir greitai reaguoti į pokyčius skaitmeninėje erdvėje. Dabar daroma atvirkščiai: bandoma pritempinėti skaitmenines strategijas prie pasenusių elgsenos ir funkcinių modelių įmonėse. Tai ne tik, kad neefektyvu, bet iš tiesų ir neveikia.
- Reikia didesnį dėmesį skirti turinio kokybei, nes tai leis pagerinti vartotojo patirtį.
- Pranešėjas akcentavo, kad norint brand`ams efektyviai reklamuotis šiuolaikiniame digital reklamos pasaulyje, svarbu sukurti ryšį su savo klientais.
Fernando Maciá (Director of Human Level)
@fernanadomacia
“Customer journey analysis and search scenarios”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Pranešėjas kalbėjo apie vartotojų kelią iki pirkimo: reikia surasti optimalų konversijos kelią ir nuolat tikrinti pasirinktą strategiją.
- SEO – tai viskas kas susiję su vartotojų keliu nuo sužinojimo apie produktą/paslaugą iki pirkimo. ” Seo – is about customer journey”.
- Konkrečių puslapių turinys ir pateikiama informacija turėtų būti optimizuojama atsižvelgiant į dvi pagrindines sritis: vartotojo stadiją kelyje link pirkimo (angl. customer journey) ir kiekvienoje iš šių stadijų naudojamas užklausas (angl. keywords), taip pat pateikiamas naudingas nuorodas puslapio turinyje.
- Reikia kurti tokį turinį, kuris vartotoją paveiktia, motyvuoja, kelia prieštaravimus.
Valentina Falcinelli (CEO of Pennamontata)
@valefalci
“Content Design. How to win the skimming test”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- ” We don’t read what we don’t like”. Pranešėja komunikavo, kad svarbu ne tik pats turinys, bet ir tai kaip jis pateikiamas.
- Turinys turi būti paprastas, bet reikėtų nepamiršti, kad „Simplicity is cutting off the extras, not the Essentials“.
Pranešėja pasidalino savo tyrimais paremtais patarimais, kaip padaryti turinį lengviau skaitomą bei kaip maksimaliai pagerinti vartotojų patirtį:
- Pavadinimai turėtų būti trumpi ir aiškūs (ne daugiau kaip 50 ženklų)
- Turinio įvairinimui naudoti trumpesnes pastraipas, paryškinimus, punktus.
- Naudoti didesnius šriftus tekstui (nuo 16 pt iki 22 pt)
- Įtraukti vertingas, aukštos kokybės nuotraukas ar paveikslėlius tokiu būdu leidžiant skaitytojui padaryti trumpą malonią pertraukėlę skaitant.
Gemma Munoz (Web Analyst at Arte de medir)
@sorpendid
“Evolve or Die (all evolution is born from disobedience)”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Priimant verslo sprendimus svarbu remtis ne tik „online“ duomenimis, bet kartu apjungti su generuojamais „offline“.
- Remiantis duomenų analize, analitikai turi sugebėti atsakyti į rinkodarininkų nuolat keliamą klausimą: ko ir kada reikia vartotojui.
Jennifer Sable López (Senior Director of Community)
@jennita
“Building a High Performance Community Team”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- „Get your job done and have a life“: pranešėja dalinosi framework’u, kaip suformuoti stiprią, efektyviai dirbančią komandą (yra skaidrėse).
- Komandos turi būti formuojamos didžiausią dėmesį skiriant kiekvieno komandos nario individualioms stiprybėms, o ne mėginant priversti kolegas daryti tai, kas jiems nepatinka.
- Kiekvieną darbą komandoje turi sugebėti padaryti bent du žmonės: kuriam nors susirgus/išėjus iš darbo, jį galės pakeisti kitas. Nebus streso kolegoms, nesklandumų nepastebės klientas.
Will Critchlow (CEO and Founder of Distilled)
@willcritchlow
“Emerging Trends in Web Marketing”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Ateityje nebereikės ieškoti atsakymų į mums iškylančius klausimus, atsakymai patys mus susiras. Kitaip tariant, prietaisai mums pasakys viską, ką mums reiktų žinoti duotuoju momentu mums net neklausus.
- Jau dabar Google gali atspėti, kokias užklausas vesime į paieškos laukelį po kelių dienų/savaičių (jei vartotojas naršo prisjungęs arba naudojasi tik vienu tuo pačiu įrenginiu neišsivalydamas istorijos).
- Google rezultatai pateikiami pagal raktažodžių kontekstą, kuris identifikuojamas įvertinant patikslintas vartotojų paieškas. Kitaip tariant, jei pagal tam tikrą užklausą Google reitinguoja daugiausia produktų sąrašus (listing’us), o ne straipsnius, vadinasi, būtent tokio tipo informaciją vartotojas nori matyti paieškos rezultatuose.
- Kuo toliau, tuo labiau nėra aišku, kurie tiksliai optimizacijos būdai tinka konkrečiam verslui. Viską reikia testuoti. Universalūs gidai kaip ir ką daryti negarantuoja sėkmės.
Wil Reynolds (CEO of Seer)
@wilreynolds
“Go where the users are, building a holistic SERP strategy”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Pranešėjas kalbėjo apie tai, kad mokamos paieškos rezultatuose dažnu atveju yra pateikiama ne tai, ką vartotojas tikisi pamatyti paieškos rezultatuose. Vartotojai pirmiausia ieško informacijos, nori save edukuoti kokiu nors, jam rūpimu klausimu, o prekės ženklai juos bombarduoja tik su pasiūlymais pirkti. Jo manymu, dažnai Adwords biudžetai išnaudojami neoptimaliai (pavyzdžiai matyti skaidrėse).
- Google organinės paieškos rezultatų top pozicijose rodo tai, ką vartotojai nori matyti, todėl reikia tuo pasinaudoti ir pateikti tokį turinį, kuris atsakytų į vartotojų klausimus.
- Wil Reynolds išskiria tris pagrindinius dalykus, nuo kurių priklauso SERP t.y vieta, naudojamas prietaisas, šalis.
Bas van den Beld (Online Marketing at State of Search)
“How to create the right content at the right time to the right audience”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- „Content is King“ nereiškia, kad turinys turėtų būti kuriamas be paliovos dėl turinio svarbos. Pranešėjas akcentuoja, kad tik auditorijai naudingas turinys, atsakantis į jiems aktualius klausimus ir sprendžiantis kylančias problemas pasiekia savo tikrąjį tikslą – lankytojų įsitraukimą, organinio srauto augimą.
- Bas van den Beld teigimu svarbiausia auditorijai yra: ” It’s not about publishing all we know. Help the audience to find the way to answer their questions”.
- Turinys turi būti kuriamas numatant į priekį kas bus įdomu ir aktualu. “Attention is a currency, is money”.
Ricardo Tayar (Founding Partner of Flat 101)
@rtayar
“Ecommerce in Spain and its conversions’ keypoints: 10 quickwins“
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Pranešėjas pasidalino prieš keletas savaites atlikto tyrimo duomenimis. Ricardo Tayar teigė, kad 85% el. komercijos projektų, kurie investavo mažiau nei 10 000 eur, užsidarys per 2 metus.
- CR (angl. conversion rate) gana ženkliai skiriasi priklausomai nuo to, kiek metų egzistuoja verslas (duomenys skaidrėse). Tai reiškia, kad ką tik atsidaręs verslas negali tikėtis tokių pačių CR kaip jau seniai egzistuojantis.
- Konversijos rodikliui įtaką daro CMS. Nuosavo CMS konversijos rodiklis didžiausias.
Kieran Flanagan (VP Marketing Hubspot)
@searchbrat
“Lessons Learnt from Building a Growth Team for Inbound Marketing”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Paveikslėlio ar nuotraukos parinkimas įvertinus auditorijos psichografines charakteristikas bei lūkesčius gali pagerinti konversijų rodiklius. Atlikto eksperimento metu vienoje iš B.Obamos socialinių kampanijų, pakeitus nuotrauką konversijos rodiklis pagerėjo 40 proc.
- Produktų puslapiuose naudojami video, kuriuose demonstruojama kaip naudotis parduodamu produktu, taip pat ženkliai padidina konversijos rodiklius.
- Planuojant eksperimentus visada turėtų būti įvertinamas pakeitimo potencialas, svarba ir eksperimento įgyvendinimo sudėtingumas.
Joanna Lord (VP of Marketing at Porch)
@joannalord
“The business of building a Brand”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- “Brand it’s not something that happens organically”. Joanna Lord manymu prekės ženklo vertė neatsiranda iš niekur, ją reikia sukurti. Skelbti kompanijos propaguojamas vertybes yra būtina, nes net 64% perkančiųjų į tai atsižvelgia prieš pirkdami.
- Akcentuojama logotipo svarba brand`ui: „Your brand is more than a logo…but logos tell you a lot about a brand“. Logotipo spalvos padidina brand`o atpažinimą 80%.
Paolo Zanzottera (Founder of Bizonweb)
“An App Story”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Pranešėjas pristatė savo įmonės sukurtos mobilios aplikacijos istoriją. Aplikacija skirta registruotis į Italijos medicinos įstaigas. Pranešėjas teigė, kad aplikacija nėra tik programėlė, tai yra verslo modelis su funkcionaliu įrankiu. „We should not have an „App Idea“. We should have a „Business Model Idea“.
- Pranešėjas kalbėjo apie aplikacijos statistikos matavimo svarbą bei kokiais įrankiais tai daryti: App Store Analytics, App Analytics, Custom Analytics. Akcentavo, kad parsisiuntimai be vartotojų įsitraukimo nėra vertingi.
Joantxo Llantada (Marketing and Innovation Coordinator)
“Humans, the last boundary of marketing”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Pranešėjas savo pristatyme teigė, kad visuomenė nuolat kinta, todėl rinkodara turi prisitaikyti. Su vartotoju reikia užmegzti emocinį ryšį.
- Mūsų gyvenimas jau yra skaitmeninis ir daro įtaką mums ne tik kaip profesionalams, bet ir kaip paprastiems vartotojams.
Richard Millington (Founder of FeverBee)
“The Dark Art of Mass Persuasion Getting Your Members To Do What You Want”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Šis pranešėjas kalbėjo apie bendruomenių kūrimą ir įsitraukimą. Aiškino, kaip naudojantis skaitmenine rinkodara sukurti bendruomenes ir skatinti dalyvavimą jose. Norint skatinti bendruomenės įsitraukimą, reikia gerai ją pažinti, žinoti vertybes, pomėgius ir poreikius.
- Prieš imadmiesi taktinių veiksmų pritraukti ir įtraukti savo bendruomenės narius, pirmiausia atsakykite sau į klausimą, kokį elgesį jūs norite išprovokuoti pasirinkta strategija? Juk įsitraukimas į dialogą su suburta Facebook grupės bendruomene turi būti ne šiaip sau, ir ne dėl prestižo. Aiškiai žinokite, kokio tikslo link einate su pasirinkta strategija.
- Norėdami įtikinti kitus ir paveikti jų elgesį naudokite pasakojimus. Tai veikia!
- Mažėsnės grupės = didesnis bendravimas, aktyvumas, įsitraukimas, t.y. vartotojai, kurie priklauso Facebooko grupei su 500 vartotojų yra daug labiau linkę įsitraukti į poklabius nei tie, kurių grupės dydis keli ar keliolika tūkstančių.
Barbara Mackey (Senior Web Analyst for the NET-A-PORTER Group)
“Onsite search: empathy in the fashion world”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Pirkimo procese yra svarbiausia kliento emocijos. Pranešėja pasidalino pavyzdžiais pirkimo kelio iš skirtingų įrenginių.
- Dabar pastebimas planšetinių kompiuterių naudojimo sumažėjimas ateityje išliks ir ateityje.
- Dažniausiai vartotojai neperka per pirmą apsilankymą puslapyje. Todėl atakuoti juos žinutėmis ”Buy” yra netinkslinga.
- Atsiminkite savo tikslus.
Samantha Noble (Marketing Director at Koozai)
“Capture, Entice and Engage your audience with PPC Funnel Targeting”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Samantha Noble nuomone puslapiui didžiausią konkurencinį pranašumą kuria vartotojų parsisiųstų ir išsiųstų duomenų kiekis: ” Your website traffic is your competitive advantage. As it is unique only to you! It can not be taken away”.
- Jos teigimu auditorija yra tai, dėl ko reikia kovoti: “An audience is not brought to you. It’s something you fight for”.
- Pranešėja akcentavo segmentavimo naudojimo svarbą. Pateikė kanalus, kuriuos galima išnaudoti brand`o matomumo didinimui už tai daug nemokant (Youtube, GDN).
- Taip pat reikia nepamiršti naudoti „atribution model“ GA, kad priimtumėme teisingus sprendimus.
Lisa Myers (Founder and CEO of Verve Search)
“Go big or go home. Successful content marketing for SEO”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Siekiant greito svetainės žinomumo augimo ir didesnio išorinių nuorodų skaičiaus, nepakanka vidinių įmonės darbuotojų pastangų. Pranešėja siūlo įtraukti, burti bendruomenes, kurios galėtų dalintis informacija apie įmonės vykdomas kampanijas, o kartu įsitraukti ir į paties turinio kūrimą.
- Norint būti sėkmingu svarbiausia yra atsakyti į klausimą ” Kodėl?”. „People don`t buy WHAT you do but WHY you do it!”.
- Klientams komunikuojamose žinutėse turi būti perteikta emocija, nes tai padidina kampanijos sėkmės tikimybę.
Nathalie Nohai (Web Psychologist)
“Web Psychology: The science of online persuasion”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Pranešėja pasakojo, kaip pritraukti ir išlaikyti vartotojų dėmesį, kaip skatinti atlikti pirkimą. Bet kokius sprendimus žmonės priima su emocijomis ir tai svarbu el. komercijoje.
- „Mirror your audience“ – auditorijos personų žemėlapis ir joms priskirtos vertybės ir psichografinės charakteristikos padeda identifikuoti, kokius žodžius ar toną reikėtų parinkti norint padidinti lankytojų įsitraukimą, įgauti pasitikėjimą ir palaikymą (ir galiausiai pirkimą).
Clara Avila (Content Manager at Save the Children)
“Digital activism: when people’s voice change”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Nėra. Pranešimo metu buvo agituojama aukoti.
Aeyda Solís (SEO Consultant at Orainti)
“Competitive SEO Analysis. How to identify opportunities and win your competitors?”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Pranešėja pristatė būdus kaip padidinti matomumą internete atliekant konkurentų ir kitų interneto šaltinių analizę, naudojant tokius įrankius kaip Sixtrix, SEMRush, HubSpot, Google Keyword Tools ir kita.
- Analizės rezultatai padeda identifikuoti galimybes reklamuotis naudojant skirtingus reklamos kanalus, reikalingas turinio korekcijas ar tinklalapio struktūros pakeitimus. SEO nėra tik aukštesnės raktažodžių pozicijos, bet maksimalus matomumas paieškos rezultatuose, kuris padeda pasiekti tikslingą vartotoją.
- Tikrinkite ir analizuokite ne tik savo landing pages, bet ir konkurentų. Tai yra ne mažiau, o kartais net svarbesnis darbas.
Gianluca Fiorelli (SEO Consultant)
“Hummingbird, RankBrain and Semantic Search beyond the buzz”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Pranešėjas akcentavo semantikos svarbą paieškoje. Pranešimo metu buvo pristatyti įrankiai padedantys optimizuoti turinį, struktūrą, žymas.
- Svarbiausi faktoriai, lemiantys sėkmę paieškos rezultatuose:
- Reputacija: ” Reputation – is everything”
- CTR (angl. Click Through Rate) optimizavimas paieškoje.
- Dirbti ties puslapių/sesijų ir atmetimo rodiklių gerinimu, nes tai dažniau veikia geriau nei nuorodų gavimas.
Rand Fishkin (Co-Founder and Unique Contributor. Founder of Moz)
“Fight Back Against Back”
Svarbiausios nuskambėjusios mintys trumpai:
- Dalis paieškos rezultatų jau pateikiama Google „Deep Learning“ algoritmo, imituojančio dirbtinį intelektą pagalba. Jis tikrina, ar pateiktas rezultatas atitiko vartotojo intenciją ir pagal tai parenka naujus atitinkamus „gero rezultato“ kriterijus, pagal kuriuos parenkami tolimesni paieškos rezultatai.
- Svetainės autoritetas krenta, kai lankytojas paspaudžia „back“ ir grįžta atgal į paieškos rezultatus pratęsti paieškos.
Pabaigai
Į konferencijas visada važiuojame pasisemti ne tik įkvėpimo, tačiau ir žinių ar idėjų, kurias galėtumėme sėkmingai pritaikyti ir savo projektams. “The Inbounder 2016″ su itin galingu sąstatu šiais metais mus tikrai pradžiugino. Daugiausia dėmesio konferencijoje buvo skirta tam, kas svarbiausia: turinys, Google paieškos variklio pokyčiai bei vartotojo patirtis ir konversijų optimizavimas. Pranešėjų įvairovė leido susipažinti su skirtingais požiūriais į skaitmeninės rinkodaros strategijas bei kanalus. Tikimės, jog šis įrašas jums taip pat suteikė naujų žinių bei idėjų, kurias galėsite pritaikyti ir savo darbui ar projektams.
Bendrą konferencijos apžvalgą taip pat galite skaityt M360 portale: http://www.delfi.lt/m360/naujausi-straipsniai/the-inbounder-konferencija-turinys-patirtis-ir-investicijos.d?id=71461792