Tai kaip ten su turinio rinkodara Lietuvoje? Atgarsiai iš didžiausios (kol kas) LiMA konferencijos

0

12 pranešėjų, 8 valandos ir daugiau nei 400 dalyvių. Didžiausias LiMA renginys Lietuvoje, į kurį netilpo visi norintys. Ir jis apie turinio rinkodarą – kažką darome gerai ar tik daug kalbame, nes esame labai madingi?

Trumpai tariant, taip – kažką darome gerai. Jeigu praėjusiais metais pranešimai apie turinio rinkodarą ar apskritai turinį buvo pakankamai skurdūs, tai šįkart, bent jau mano alkis buvo apmalšintas naudingomis įžvalgomis ir pranešėjų patirtimis.

O jeigu po visos dienos kažkas neįsiminė, kad:

  • pradėti turinio rinkodarą reikia nuo tikslinės auditorijos pažinimo ir segmentavimo;
  • konceptai ateina ne per produktų savybes, bet per vartotojo patirtis;
  • turinys turi būti aktualus, naudingas, o jo efektyvumas – išmatuojamas;

tai tiesiog:

whatever

“Tam, kad suprastum, kad esi bukas, dar turi būti ir protingas”

T. Nemūra strikes again. Tai buvo ne pranešimas, o beveik 45 min stand up’as apie klientus, klientų klientus, o realiai – apie mus visus. Apie tokio aukšto lygio laiko švaistymą, kad graudžiau tikriausiai yra labiau nei juokinga. Kaip tai susiję su turiniu?

Visi turim savo “fast food” – dalykus, kuriais perdėtai domimės ir kurie išskirtinai veikia emocijas. Narcos? Žmonių žurnalas? 9GAG?

arrow

Bet apie auditoriją galvojame, kaip apie racionalius žmones, kurie visą dieną dirba produktyviai, o pertraukų metu aptarinėja nebent akcijų biržą.

arrow

Ir mums nieko neišeina, nes mūsų tikslinė auditorija tokia pat emocionali, bet mes parduodame racionaliems. Juk parduodant racionaliems nereikia išlįsti iš komforto zonos.

Pamokslas? Išlipti iš to patogaus fotelio – nustoti pardavinėti racionaliems.

“Aš esu Užkalnis. Aš esu prekės ženklas”

Klausimų apie koldūnus buvo, bet ne tiek daug. Šiaip tai tik vienas. Taip, jis gali atrodyti storžievis. Ir taip, jis sujudino Liudo Rimkaus ego, pasiūlydamas vietoj nemokamo Infobanko turinio laukiant eilėse ir jungiantis prie Wifi, tiesiog sutvarkyti paslaugas taip, kad nereikėtų laukti. Bet Užkalnis taiklių įžvalgų turi daugiau nei storžieviškumo. Kokių šįkart?

  • Nuomonių lyderiai – pasitikėjimo brokeriai, kurie padeda suvartoti turinį organiškai. Nesijauti apgautas, nes reklama tavęs nepertraukia.
  • Vartotojas džiaugiasi, kai iš jo atimama galimybė rinktis ir gaišti laiką.
  • Baimės marketingas. Pabandykit. Nes kai atrodo, kad visi kažką perka, o tu vienas ne – jautiesi truputį iš kitos planetos ir perki tą patį.

“Time spent vs. time saved”

Marius Stanevičius, 15min pardavimų vadovas, be pagrindinių turinio rinkodaros taisyklių paminėjo naują matavimo konceptą-trendą. Jeigu dar vis stebime vartotojo praleistą laiką su mūsų sukurtu turiniu, tuoj darysime priešingai – time spent vs. time saved. Nes mums gi rūpi vartotojas ir jo poreikiai – sutaupykim jam laiko. Tačiau po įdirbio agentūroje ir nuolatinių pastangų didinti “time spent”, jautiesi kažkaip taip:

Jeigu jūsų, kaip ir daugelio agentūrų, galvos skausmas – brief’as su tiksline auditorija 20-40 m., išsilavinusios moterys ar vyrai su vidutinėmis pajamomis, pasikalbėkit su Gyčiu Labašausku.

Pretty awesome. 50 skaidrių per 20 min gali būti geriau nei įsivaizduojate – krūva galimybių segmentuoti auditorijas Facebook’e ir tą “galvos skausmą” padalinti į dar 100 nišinių tikslinių auditorijų. O jei dar norėtumėte truputį naudingos statistikos, prašau – 47% Facebook vartotojų, kasdien apsilankančių šiame socialiniame tinkle, ateina tik per mobiliuosius įrenginius. Go mobile or go home.

+ Priminimas, kad Facebook’e dėl vietos kovojame ne tik su tiesioginiais konkurentais, bet su šimtais draugų, šeimų ir kitų industrijų. Ir maža špargalkė naujokams: Facebook’as jūsų turinį mėgs labiau, jei pažaisite su formatais: live video, karuselėmis, 360 nuotraukomis ir kt.

Ne turinio rinkodara, o prekės ženklai, kuriantys istorijas

Visi kalbėjo apie vartotojui naudingą ir aktualų turinį, apie naujovę – produktų ir paslaugų gelbėtoją, bet tada lyg apaštalas pasirodė Tomas Bartninkas, “McCann Vilnius” strategijos vadovas, ir sumindė po kojomis naujovę, apie kurią taip garsiai šaukiame. “Tai tik dar viena rinkodaros priemonė, kuri dabar yra ant bangos”:

  • Jokios priemonės nepadės, jei neturi, ką papasakoti.
  • Nėra beviltiškų ar nuobodžių industrijų – yra neįdomios istorijos ir agentūros, kurios nemoka pasakoti istorijų.
  • Prekės ženklo problemos prasideda tada, kai pamiršti, ką norėjai pasakyti ir ką nuosekliai pasakojai.

Galbūt tai ne visai išpildo turinio rinkodaros apibrėžimą, kuriuo vadovaujamės pastaruosius metus, bet yra apie ką pagalvoti.

Tai tiek. Susitiksime kitais metais, LiMA. Visi metai dar didesniems pokyčiams rinkodaroje.

Share.

About Author

Miglė

sem.lt turinio rinkodaros specialistė a.k.a. copywriter’ė

Leave A Reply