Skaitmeninė rinkodara – viena sparčiausiai besivystančių rinkų, susidedanti iš daug skirtingų kanalų bei peripetijų. Kompanijos skaitmeninės rinkodaros kanalams skiria vis didesnius biudžetus, o verslininkai stengiasi identifikuoti pelningiausias bei svarbiausias skaitmeninės rinkodaros sritis, į kurias investavus šiandien, netrukus bus galima paragauti ir sultingų vaisių.
Remdamiesi Econsultacy.com duomenimis, SEM.LT nusprendė įdėmiau žvilgtelėti į pasaulines tendencijas bei į tai, kokios skaitmeninės rinkodaros sritys verslininkams atrodo įdomiausios bei daugiausiai žadančios.
Pirmaujančios sritys
Nors praėjusiais metais personalizacija bei “big data” daug dėmesio nesusilaukė, ateityje kompanijos nekantrauja stipriau prisiliesti ir prie šių sričių. Ne naujiena, jog vis daugiau dėmesio susilaukia ir skirtingų skaitmeninės rinkodaros kanalų valdymas (Multichannel campaign management). Pasitelkus išsamią duomenų analizę, galima geriausiai identifikuoti kompanijai potencialiai pelningiausius kanalus. Statistika taip pat gali itin palengvinti ir personalizacijos procesus, siekiant identifikuoti skirtingus vartotojų grupių poreikius bei elgseną.
Ne paslaptis, jog 2015 metais ypatingai daug dėmesio susilaukė mobilieji įrenginiai, tiesa, panašu, jog ateityje dėmesys jiems gali kiek sumažėti, ypatingai, kai absoliuti dauguma verslų baigs skaitmeninės rinkodaros kanalų integraciją mobiliuosiuose įrenginiuose. Tiek praėjusiais metais, tiek ir ateityje kaip įdomiausias bei perspektyviausias skaitmeninės rinkodaros sritis kompanijos įvardina vartotojų patirtį bei turinio marketingą.
Socialinės medijos – pikas gali būti dabar
Nors praėjusiais metais socialinės medijos susilaukė daugiau dėmesio nei buvo tikėtasi, šio kanalo išnaudojimas verslininkų per daug nejaudina. Galbūt dėl to, jog tokie socialiniai tinklai kaip Facebook, kai kurių verslininkų gali būti matomi kaip išsisėmę. Kitaip tariant, viskas aišku, kaip ten kur ir ką daryti. Ir nors galima sakyti, jog socialinės medijos vis dar ant bangos, vis didesnė jų komersalizacija, verčia abejoti ar jų populiarumas dar ilgai išliks toks pats.
Marketingo automatizavimas bei lokalios paslaugos (location based services)
Lokalių paslaugų marketingas – reklama atsižvelgiant į vartotojo lokaciją, neabejotinai įdomi ir perspektyvi sritis. Tiesa, nors šiai sričiai didelio dėmesio verslininkai kol kas neparodė, vystantis technologijoms ir ypatingai Google, tai neabejotinai perspektyvi skaitmeninės rinkodaros šaka įvairiausių skalių verslams. Marketingo automatizavimas taip pat nebejotinai įdomi bei perspektyvi sritis, tiesa, reikalaujanti itin didelių investicijų. Gali būti, jog šios srities suklestėjimo dar teks palaukti, kol ji susilauks didesnių investicijų bei atsiras, iš ko mokytis ar ką kopijuoti.
Video – ne visi nori, ne visi gali
Nors viral video kūrimas dažnai gali pasirodyti kaip tikrai įdomus, įtraukiantis ir intriguojantis sprendimas, toli gražu ne visi prekiniai ženklai gali ryžtis šiam žingsniui. Viral video rinkoje vis dar dominuoja tokio kalibro prekiniai ženklai kaip Coca-Cola, Nike, Adidas, Always bei Dove, tad stipriau pasispardyti mažiesiems gali būti gan sunku. Be to, video kūrimas nėra nei nauja, nei itin inovatyvi sfera. Galbūt būtent dėl to, anot statistikos, kompanijos nemato video kaip itin intriguojančio skaitmeninės rinkodaros kanalo.
Įdomusis turinio marketingas – kas tai ir kaip tai?
Nevertėtų turinio marketingo interpretuoti, kaip straipsnių kūrimo. Kalbant apie turinį, vienas svarbesnių faktorių itin sparčiame naujienų vartojime, tai turinio pateikimas vartotojui, jo atvaizdavimas ir, žinoma, jo aktualumas. Suprantama, jog didžiausią pasisekimą turinio kūrime bei sklaidoje turi vieni didžiausių pasaulinių prekės ženklų, negailintys tam nei pinigų, nei laiko. Didieji prekiniai ženklai sugeba sukurti ne tik unikalų ir įdomų, tačiau ir aktualų turinį, kurio platesne sklaida per daug rūpintis net ir nebūtina, ja pasirūpina patys interneto vartotojai.
Natūralu, jog turinio marketingo lyderiais išlieka tokie pasauliniai finansų naujienų portalai kaip Forbes ar Financial times. Nuo jų stengiasi neatsilikti ir kiti dideli prekiniai ženklai kaip IBM, HP, Microsoft. Turinio marketingo sritis verslo dar nėra neišnaudota, tad nenuostabu, jog nemažai verslininkų nekantrauja žengti į šią sritį. Tiesa, reikia nepamiršti, jog didelis susidomėjimas reiškia ir didelę konkurenciją, tad laikui bėgant išsiskirti savo turiniu bei prikaustyti vartotojų dėmesį gali būti vis sunkau.
Vartotojų patirtis – svarbiau nei bet kada anksčiau
Marketingas (ir nebūtinai skaitmeninis) visada stengiasi įtikti, patikti, prisijaukinti ar įtikinti tikslinę auditoriją. Internete, kur nėra tiesioginio kontakto su vartotoju, įtikti ir patikti gali būti itin sudėtinga. Tai žinodami verslininkai vis daugiau dėmesio skiria vartotojų patirčiai internetinėse svetainėse. Apsipirkimo, apmokėjimo ar prekių paieškos procesai internetinėse parduotuvėse dažnai būna kertiniai internetinio verslo sėkmės faktoriai. Konkurencijai internete tik augant, verslininkai supranta, jog padaryti viską tik gerai tikrai nepakanka. Vartotojų patirties gerinimas – nuolatinis bandymų ir testavimo procesas, tad nenuostabu, jog, kaip ir turinio rinkodara, vartotojų patirtis verslininkams yra viena įdomiausių skaitmeninės rinkodaros sričių.
2 Comments
Ačiū už straipsnį. Nesitikėjau, kad “Multichannel campaign managemet” taip aukštai vertinama, juk nieko naujo.
Verslininkai galimai įžvelgia vis didesnę “Multichannel campaign management” vertę, visgi tai itin svarbi sritis, norint pasiekti skirtingas vartotojų grupes.