Aha! momentai: kada svetainės lankytojas tampa nuolatiniu klientu?

0

aha! momentaiVartotojas užsiregistravo jūsų tinklalapyje? Pasidžiaukite, bet nepamirškite, kad tai dar nereiškia, jog jis liks patenkintas produktu ir taps nuolatiniu lankytoju. Gali būti, kad, prisijungęs vieną kartą, vartotojas daugiau nebesugrįš. Dėl šios priežasties naujos kartos skaitmeninės rinkodaros specialistai ieško tam tikro rodiklio, vadinamo Aha! momentu. Aha! momentas padeda nustatyti, kada tiksliai vartotojas tampa nuolatiniu klientu.

Keletas didžiausių pasaulio kompanijų Aha! momento pavyzdžių:

  • „Twitter“: Vartotojas, pradėjęs sekti 30 narių, dažniausiai tampa nuolatiniu „Twitter“ lankytoju;
  • „Facebook“: Jei vartotojas per 10 dienų į draugus priima bent 7 žmones, tikėtina, kad jis sugrįš dar ir dar kartą;
  • „Dropbox“: Neretai tam, kad lankytojas taptų nuolatiniu, pakanka, jog jis įkeltų vos vieną failą;
  • „Slack“: Nuolatinį naudojimąsi tinklalapiu užtikrina pasiekta 2000 žinučių, kuriomis vartotojas bendrauja su kolegomis, riba;
  • „Zynga“: Lankytojas tampa nuolatiniu, jei grįžta į tinklalapį praėjus parai po registracijos.

Kaip rasti savo Aha! momentą?

Pirmiausia reikėtų nustatyti, kas yra Jūsų verslo sėkmės rodiklis, kuriuo remiantis būtų galima analizuoti duomenis, ieškant tam tikrų vartotojų elgesio pasikartojimų. Sėkmės rodikliu galėtų būti įprastai sekami įvykiai, tokie kaip:

  • Vartotojas užsiprenumeravo naujienlaiškį;
  • Vartotojas įsigijo prekę;
  • Vartotojas paspaudė mygtuką „Play“;
  • Kitas verslui svarbus rodiklis.

Nustatę sėkmės rodiklį, pasitelkite tam tikrus įrankius vartotojų elgsenos sekimui. Patogiausias variantas – „Mixpanel“. Taip pat galite naudoti ir „Cohort“ analizę „Google Analytics“, kuri yra nemokama, tačiau gana sunkiai perprantama, reikalaujanti daugiau laiko ir specifinių žinių.

Analizuodami duomenis, greičiausiai pastebėsite tam tikrų pasikartojimų: atkreipkite dėmesį į tuos skaičius, kurie skiria naujai atėjusį vartotoją nuo nuolatinio. Ką pastebite? Kas tas lūžio taškas, su kuo jis siejasi? Pakartotinis naujai atėjusių vartotojų sugrįžimas reiškia, kad jie, ko gero, taps nuolatiniais Jūsų klientais, o tikslus skaičius, nusakantis grįžimo aplinkybes – tai Jūsų Aha! momentas.

Kaip pavyzdį paimkime tinklalapį, kuriame žmonės klausosi muzikos. Mūsų tikslas – sužinoti, kiek kartų muzikos klausėsi pirmą kartą prisijungęs vartotojas, kuris vėliau sugrįžo. Kitaip tariant, kiek kūrinių perklausų „užkabina“ vartotoją, skatina sugrįžti ir toliau naudotis paslaugomis?

Perklausytų dainų skaičius Lankytojai, kurie apsilankė puslapyje ir paspaudė „Play“ Lankytojai, kurie grįžo ir spaudė „Play“ Lankytojai, kurie grįžo ir spaudė „Play“, %
1 daina 1320 457 34,62 %
2 dainos 670 301 44,93 %
3 dainos 460 298 64,78 %
4 dainos 345 257 74,49 %
5 dainos 235 178 75,74 %
6 dainos 164 124 75,61 %

 

Kaip matome iš duomenų, lankytojai, kurie perklausė 5 dainas, yra labiausiai linkę grįžti į svetainę (75,74 % grįžusiųjų). Vadinasi, 6 perklausytos dainos – šio muzikinio tinklalapio Aha! momentas. Žinodami šį rodiklį, svetainės savininkai gali tobulinti vartotojų pritraukimo strategiją. Dėmesį jie turi telkti į tai, ką reikėtų daryti, jog pirmąkart svetainėje apsilankę vartotojai perklausytų kuo daugiau kūrinių.

Aptikote Aha! momentą. Kas toliau?

Suradę Aha! momentą, pasvarstykite, kokie svetainės pakeitimai galėtų padidinti jo sėkmės rodiklį. Tuomet atlikite A/B testus: jums reikalingi tie pakeitimai svetainėje, kurie augina Aha! momentą pasiekiančių vartotojų kiekį.

Share.

About Author

Robertas

sem.lt CRO specialistas

Leave A Reply