E-komercija. Rinka, kurios augimui nesimato galo

0

e-komercija Pastaraisiais metais itin dideliais šuoliais besivystanti e-komercijos rinka, neketina nustoti augti ir toliau. Tai įrodo ir logistikos gigantų „Postnors“ ir kitų įmonių bei agentūrų atlikti tyrimai. Pateikiame įdomiausią bei svarbiausią su e-komercijos augimu susijusios statistikos apžvalgą.

Europa perka tradiciškai, bet vis daugiau

Daugelyje vakarų Europos šalių internetu apsipirkinėja daugiau nei du trečdaliai gyventojų. Stipriau atsilieka tik Italija, kurioje internetu perka kiek mažiau nei pusė gyventojų. Daugiausiai internetu perka Britai, kurie vidutiniškai per metus internetinėse parduotuvėse palieka kiek daugiau nei 950 eurų, po jų seka vokiečiai ir skandinavai.

e-komercijos tendencijos Europoje

postnord.com

Internetu daugiausiai perkamos gan tradicinės prekės: drabužiai, knygos, namų elektronika. Tiesa, skirtingų produktų pirkimas internetu priklauso ir nuo šalies.

e-komercija produktai

postnord.com

Anot „Centre for Retail Research“ prognozių sparčiai auganti e-komercijos rinka Europoje sparčiai augs toliau. 2015 metais didžiausias augimas prognozuojamas Vokietijai 23.1% ir Lenkijai 21%.  Prekyba internete sparčiai augs ir visose kitose Europos šalyse, augimo vidurkis Europoje – 18.4%.

online sale augimas Europoje

retailresearch.org

JAV vis dar priekyje

Jei Europoje pardavimai internetu 2015 metais ketina išaugti iki 185.39 milijardų eurų, tai JAV šis skaičius sieks apie 290.46 milijardus eurų. Vidutinis pirkėjas per metus Europoje išleidžia apie 970.47 eurus, JAV 1325.20 eurų. Tiek Vakarų Europą, tiek JAV po truputėlį vejasi ir Rytų Europos e-komercijos lyderė Rusija, kurios gyventojai internetu vidutiniškai išleidžia apie 650 eurų per metus. Internetinės prekybos apyvarta Rusijoje siekia apie 16 milijardų eurų.

Lietuva – toli nuo Norvegų, bet aukščiau už latvius ir estus

Baltijos regione bei Skandinavijoje lyderiauja Norvegija, kurioje vidutinė šeima internetu vidutiniškai išleidžia apie 3000 eurų. Lietuviai nuo Norvegijos atsilieka gan ženkliai, išleisdami 70-80% mažiau, tačiau lenkia Estiją bei Latviją, kuriose internetu vidutinė šeima išleidžia apie 400 eurų per metus. EUROMONITOR atliktais tyrimais Lietuvai prognozuojamas spartus interneto vartojimo augimas. Iki 2020 metų pagal interneto vartojimą Lietuva turėtų pralenkti ir latvius, ir estus bei ženkliai priartėti prie Vakarų Europos. Akivaizdu, jog tai turės įtakos ir e-komercijos rinkos augimui.

interneto vartojimas Europoje

Euromonitor International

Greitai bręstanti rinka, neketinanti nustoti augti

Nors e-komercijos mastai jau dabar atrodo gan įspūdingai, per ateinančius kelis metus, spartus augimas gali tik didėti. Prognozuojama, jog 2018 metais JAV pardavimai internetu išaugs iki 414 milijardų dolerių (365.35 milijardų eurų), kas reiškia, kad nuo 2013 metų pardavimai bus išaugę daugiau nei 50%. E-komercijos augimo mastai Europoje nuo JAV neketina atsilikti. Iki 2019 metų pardavimai internetu Europoje išaugs iki 330 milijardų eurų (100% augimas palyginus su 2013 metais). Rinkos lydere Europoje ir toliau išliks Didžioji Britanija.

Share.

About Author

Jonas Ilevičius

Senior SEO Specialist at Adidas Group.

Leave A Reply